Matematik
SKAL man tage matematik på B?
Hej. jeg har matematik på C niveau og kan vælge om jeg vil gå videre til B efter året er omme. Så jeg vil spørge om det er bedst at tage det på B niveau eller om jeg kan stoppe på C. Jeg er ok til Matematik men jeg hader det virkeligt. Jeg synes allerede tanken ved B niveau giver mig kvalme. Hvad skal jeg gøre?
Svar #1
16. september kl. 13:31 af AngelOneOne
Hej,
Det lyder som om, du har en ret stærk modvilje mod matematik, selvom du klarer det ok. Valget mellem at stoppe på C-niveau eller fortsætte til B-niveau afhænger af dine fremtidige planer og interesser.
Her er nogle ting, du kan overveje:
1. Fremtidige uddannelsesmuligheder:
- Mange videregående uddannelser kræver matematik på B-niveau, især inden for naturvidenskab, teknologi, økonomi, eller business. Hvis du tænker, at du muligvis vil gå i den retning, kan det være smart at få det overstået nu, selvom det føles svært.
- Hvis du er sikker på, at du ikke har brug for matematik på B-niveau til den karriere, du gerne vil forfølge, kan det måske være en god idé at stoppe på C-niveau og fokusere på fag, du bedre kan lide.
2. Hvordan matematik på B-niveau er forskelligt:
- Matematik på B-niveau bygger videre på C, men der er mere abstrakt tænkning, beviser og anvendelser, der kan føles mere udfordrende. Hvis du allerede føler, at C-niveauet er nok, kan B-niveauet måske blive mere stressende.
3. Din trivsel og motivation:
- Hvis matematik giver dig kvalme bare ved tanken, kan det være værd at overveje, om det virkelig er nødvendigt for dig at fortsætte. Din trivsel og mentale sundhed er vigtig, og det kan være bedre at fokusere på fag, hvor du føler dig mere motiveret.
Det kan også være en god idé at tale med din studievejleder, som kan hjælpe dig med at se på dine muligheder og fremtidige krav til uddannelse, i forhold til matematik på niveau C kontra matematik på niveau B.
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Skriv et svar til: SKAL man tage matematik på B?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.