Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9561 til 9580 af 14598
-
Prokaryoter
ForumindlægHejsa! Jeg har fået nogle spørgsmål i biologi jeg ikke helt kan svare på. Kan nogen hjælpe? - Bakterier er prokaryote (den kerneløse celletype) imodsætning til dyre-, svampe- og planteceller, hvad kunne være fordelen ved at forblive sådan (tænk både reproduktion og liv generelt for disse organism... -
Ligning
Forumindlægjeg har problemer med at regne en opgave, jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte. Opgaven lyder således: på den græske matematiker Diophants gravsten står der: med barndomstid en sjettedel, so yngling en tolvtedel og som ungkarlen syvendedel hengik hans liv. han giftede sig. fem år efter ... -
Growing Up
ForumindlægHej, skal skrive en lille stil om unge i Engelsk. Skal her også komme ind på emnet Growing up/the significance og growing up. Jeg vil gerne have nogle outsider informationer og meninger, så det håber jeg I kan give mig. I må gerne svare på dansk :) - Hvorfor er det at vokse op en betydningsfuld p... -
En kringlet sætning
ForumindlægJeg forstår ikke helt forfatterens hensigt i det flg.: Det handler om en dreng, som har solgt sin hund (hans mest dyrebare eje i hele verden) til en rig dame. Derefter kaster han pengene i kloakken. Han sælger hunden, fordi den vil få et bedre liv hos damen (han er fattig). Hans mor forstår ikke... -
Hurtig aboriginal information efterspørgers
ForumindlægHej. Jeg har haft travlt med at forbedrede til min fysik eksame (fik 11, men regnede langt fra med mere end 9). Jeg skal op til engelsk om få dage, og jeg har stort set ikke tid til at forberede. Så jeg ville elske en smule hjælp. Hvis bare i kunne skrive en lille tekst om hvad i ved om Aborigini... -
Hjææææælp
ForumindlægEn venlig sjæl, der er god til tysk, som kan hjælpe mig med at oversætte? Tænk over de posssive pronominer. 1) Hun ser på sin lillebror og tænker, at hans hår er for langt. 2) Har du fortalt vores lærer om min sygdom? 3) Døren åbner ikke fordi dens nøgle er væk. 4) Løven brøler af sin unge.... -
Kollegie i KBH!
ForumindlægHej Da jeg selv snart skal til København for at studere ville jeg gerne høre jeres erfaringer med de københavnske kollegier? fx vedr. socialt liv, pris, værelser, beliggenhed mv. Derudover er der selve optagelsen: Mange steder skriver de at man skal kunne dokumentere optagelse på en uddannelse ... -
Et Dukkehjem - hvor ses ironi?
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg sidder lige nu og bøvler lidt med et afsnit i min analyse af Et Dukkehjem af Henrik Ibsen. Jeg er i tvivl om, hvordan Ibsen bruger ironi som et sprogligt virkemiddel. Jeg har allerede skrevet om det ironiske i, at Nora anklages for bedragi og ødelæggelse af Torvalds fremti... -
medicin? lægevidenskab
Forumindlæghi! jeg er en håbløs studerende, der søgte ind på medicin studiet - lægevidenskab- men til min skuffelse blev jeg afvist, da mit snit er ikke god nok :( det er min livs drøm at blive læge og er parrat til at læse det i udlandet, hvis det er det!! ved i, hvorhen man kan blive optaget til lægevid... -
karaktere
Forumindlæger det både årskarakteren, den mundtlige og skriftlige eksamens karakter der tæller på vores studenter eksamensbevis? Er en person som er rigtig dårlig til at gå til eksamen, men får okay middel karaktere i gymnasiet. jeg sys bare at det er så uretfærdigt for os som ikke kan gå til eksamen, uden ... -
Rigtigt!
ForumindlægEr det her rigtig oversat : I ferien har jeg været i Aalborg, og besøge min familie. Min onkel, tante og kusiner bor der. Jeg var der i 5 dage, og det var rigtig sjovt. In the holiday I have been in Aalborg, and visit my family. My uncle, aunt and cousins live there. I was there in 5 days, and it... -
Dansk Synopsis/Disposition.. Billedeanalyse
ForumindlægSkal lave en dansk synopsis af et billede af Edward Munch den syge stodder.. Det er enten Death in the Sickroom eller Death mother and child... Ved sku ikke hvordan det skal fylde 10-20 min? Jeg analyserer billedet ... fint! - tager måske 5-8 min, må jeg ikke tale om edward munch? fortælle om ha... -
Skide meget nervøs opppe ved tavlen! :-S
ForumindlægJa jeg ved ikke hvorfor, men bliver mega meget nervøs når jeg står oppe ved tavlen. Jeg har dog bemærket, at så snart det drejer sig om fag jeg ikke er så god til, er nevøsiteten nærmest uudholdelig! :-( Jeg skal så fremlægge i mat i morgen og har styr på det jeg skal fremlægge (det er nemt), men... -
turnusplads hvordan?
ForumindlægHej! Jeg står på standby til medicin og skal derfor først starte på studiet til næste år, men jeg har læst om det der med at få en turnusplads og alle de problemer stud.med'er støder ind i vedrørende turnuspladser på steder, som ikke passer med deres nuværende liv. Jeg tænkte på om der var ... -
Hvad siger man om en person. som gemmer sig under en maske og har mistet sine følelser?
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at sætte ord på dette citat. "Endnu sad de dybe mærke af disse mange års lidelser og savn i det lange, ubevægelige, noget maskeagtige ansigt, ... i dette lille duk af det tunge hoved, i de brune, ilde tilredte hænder og i øjets følelsesløse blik." Hun er e... -
To meget svære sætninger:(
ForumindlægJeg har oversat disse to sætninger, men de er vist meget forkerte Han har vænnet sig til at leve som en munk i sin kutte. Er hat sich an zu leben wie einen Mönch in seinem kutte gewöhnen Thomas undre sig over, at han har troet på, at man kan forme sig eget liv. Thomas wundern sich darüber, das... -
Økonomi(AU) eller samfundsøkonomi(AAU)??
ForumindlægHej Studieportalen! jeg sidder og skal til at tage en vigtig beslutning i mit liv, nemlig hvilken uddannelse der skal præge mig som voksen mennesker. Her står jeg mellem økonomi og samfundsøkonomi. Indlægget er skrevet, da jeg gerne vil høre hvad den store forskel er på de 2 respektive linjer... -
Hjælp til projekt
ForumindlægMin veninde og jeg går i 8. klasse, og vi er ved at lave en rapport om Rybners gymnasium. Så hvis der er nogle der er ved at tage en STX på Rybners gymnasium, der ville være rigtig flinke at svare på følgende spørgsmål: 1. Hvad er det bedste ved Rybners gymnasium? 2. Hvad er det værste ... -
fortæller type?!!!
ForumindlægHej. :-) Er igang med at skrive en kronik, og er gået lidt i stå over beskrivelsen af de litterære virkemidler. Jeg skal beskrive fortællertypen, men er kommet i tvivl om 'vi' gælder ind under 'jeg-fortæller'? Den er nemlig beskrevet ved 'vi' hele vejen igennem. Håber nogl... -
Frisk på nogle ligninger?
ForumindlægHej derude. Jeg er fantastisk dårlig til ligninger, og så er livet selvfølgelig så retfærdigt jeg på første skoledag har fået en bunke for.. ^^' Og de er med garanti ikke svære, bare mig der aldrig har fået det ordentligt lært,. /: Kunne dog en del af dem, Men i hvert fald; (5x+20) - (3x-1...
