Søgning på: historie noter hf. Resultater: 9641 til 9660 af 33009
-
Hjæp til eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til ekamen om en uge, s jeg tænkte på om der er nogle der har nogle råd, eller hvordan jeg kan være godt forberedt? Tak på forhånd -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
En sætning skal oversættes. Hvordan siger man............
ForumindlægHej. Hvordan siger man " han beslutter sig for ikke at give efter sin vrede" PÅ ENGELSK -
Begrebsliste til oldtidskundskab?
ForumindlægEr der nogle der ligger inde med/ved hvor man finder en god begrebsliste indenfor oldtidskundskab? På forhånd tak :) -
navngivning
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/133130 Vil de navngive de her forbindelser, så jeg kan komme videre med min rapport? :) Jeg ved ikke rigtig hvad de hedder. Håber på hjælp. :) M... -
Saltindhold i smør
ForumindlægOpgaver til blandinger Side 114, opgave 78 På smørmejerier tilsætter man salt NaCl til smør. Opgaven viser hvordan saltindholdet kan bestemmes ved titrering. I et forsøg afvejes 0,257 gram smør i et 10ml bægerglas. Der tilsættes cirka 5 ml demineraliseret vand. Blandingen opvarmes i et... -
Skal op i IØ
ForumindlægHey, allesammen Jeg skal op i iø, B. mund..... har bruge for gode råd :D -
En sætning?? - hjælp
ForumindlægHan spiller moderne musik i sin udsendelser, knevrer løs i en vital stil, hvor han ikke kun nøjes med platte vittigheder - Hvordan ville I oversætte det? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Jeg vil høre om i vil hjælpe og komme med gode råd omkring følgende eksamensspørgsmål, som jeg skal gennemgå imorgen: Vis sammenhængen mellem arealfunktionen og stamfunktionen. Du skal gøre rede for bestemmelse af areal af punktmængder afgrænset af to funktioner. Det første vil jeg lave bev... -
hvor mange pauser?
Forumindlæghej. taktart: 4/4 Når jeg starter med en ottedelsnode, hvor mange pauser, og hvilke skal der så være, for at den næste node rammer slaget 2-og? og hvilke nodeværdi, skal noden der rammer 2-og have for at udfylde de 4 slag? -
Nogle ideer til projekt
Forumindlæghej sidder lidt fast... har projektuge og mangler ideer til kreativt produkt. mit tema er Uddannelse... pls hjælp -
oversæt to ord.
ForumindlægHvordan oversætter jeg : nyde og yde ? Her tænker jeg på : Han vil nyde, men ikke yde! På forhånd tak :) -
ENGELSK
ForumindlægHvordan oversættes dette til engelsk: Den unge pige er hellere ikke så moden. Hun er ikke i stand til tage sig af et barn. Dels fordi hun tager på pubben efter arbejde, og fordi hun ryger, selvom hun ved, at det vil skade barnet. -
Absorptions- og emissionsspektre - SRO - HJÆÆLP!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive en SRO i fysik/kemi, jeg har om fluorescens, og skal i min problemformulering, redegøre for absorptions- og emissiosspektre. Jeg har prøvet at søge alle steder, kigget i mine bøger, men har ikke kunne forstå det helt konkret, har brug for nogle de... -
tungtopløseligt hjælp!!
ForumindlægHej, hvordan kan man vide om et stof er tungtopløseligt eller ej? tusindt tak på forhånd! -
Opnåelse af et 10-tal : )
ForumindlægHej, jeg skal op i billedkunst om et par dage. For at sikre mig et 10-tal, hvilke ting skal jeg så komme ind på. Altså jeg skal ihvertfald brugte de analytiske sysnvinkler, det gyldne snit ? .. Skal jeg også kunne fortælle om de forskellige ismer, og hvad der var karakteristisk ved dem eller ? ..... -
AT-eksamen kvindebevægelse
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave synopsis til min AT-eksamen. Overemnet er kampen om det gode liv, og jeg har valgt at skrive i dansk og psykologi omkring 1970'ernes kvindebevægelse. Jeg ville høre om der var nogen, som havde ideer til hvordan jeg skal besvare mine delspørgsmål, eller... -
Det kommer ikke mig ved!!
ForumindlægPå engelsk! Hvordan vil det lyde?? -
Mundtlig Dansk 9. Klasse
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig dansk (9. klasse). Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har på bagrund af det valgt at arbejde med "frøkenen" af Herman Bang. Jeg er i gang med at analysere den, men er gået lidt i stå. Jeg ville derfor høre, om der er nogle af jer, som har a... -
Svingningstiden T
ForumindlægHey folkens .. Sidder lige og løser nogle opgaver .. men der er en opgave , som lyder: Bestem svingnigstiden T for et pendul med længden 2.34 meter. Jeg ved hvilken formel jeg skal bruge , men hvordan skal jeg sku måle den ? Jeg skal jo først måle tiden før jeg kan løse opgaven . Det kan jeg jo i...
