Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9661 til 9680 af 11183
-
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo... -
Korallers betydning og deres forekomst
ForumindlægJeg skal skrive eksamensprojekt i biologi og geografi, og så har jeg valgt at skrive om koraldyr og hvad der sker med dem på grund af den stigende temperatur. Jeg skal så have lavet nogle underspørgsmål og tænkt på korallers betydning og deres forekomst og så kig på hvad der er sket indtil nu. No... -
Kartoffelsorter
ForumindlægEn der har lavet en biologi aflevering som omhandler kartoffelsorter? Jeg har nu snart bruugt en hel nat på det, men kan stadig ikke finde ud af det. En der kan hjælpe ? a) Hvordan har man oprindeligt fremstillet de viste kartoffelsorter? Stikord planteforædling b) Hvilke fordele kan der være fo... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
hjælp til aflevering om vinproduktion i Danmark
ForumindlægHej, vi har nogen sprøgsmål som vi gerne vil have svar på. Det er både biologi, kemi og geografi 1. Forklar alkohols egenskaber og hvordan det fremstilles. ren ethanol (altså alkohol) kan fremstilles ved destillation af gærringsmæsk, hvori alkoholen er dannet ved en gæring af kulhydrater 2. H... -
Spyt - Stivelse.
ForumindlægJeg skal igang med at lave en biologi rapport, men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, da jeg ikke rigtig forstår det. Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle blande noget stivelse med almindeligt spyt og syrespyt og så se resultatet, og det er så ud fra dét at vi skal skrive vores konklusio... -
AT: da/Bi; beretning om stofmisbrug
ForumindlægHej, jeg søger nogen, der kan hjælpe mig med at finde frem til noget brugbart litteratur ! Jeg skriver i dansk og biologi om narkotika, og min biologilærer fortalte mig om en fyr, der var rejst ud, han blev afhængig af stoffer, og skrev sine oplevelser af det ned. Altså hvordan han oplevede rusen... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
Gregor Mendel og det moderne gennembrud
ForumindlægHejsa Jeg skal snart til AT-eksamen.. Og som de fleste nok ved - dem der har prøvet at være til AT-eksamen, ved at man skal sige noget NYT (som ikke står i synopsen) Mit emne er Gregor Mendel og det moderne gennembrud, altså biologi og dansk - nedarvning og Pontoppidan's: "Idyl"! ... -
Propionyl coA carboxylase
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave for, hvori en af punkterne er, at jeg skal forklare biokemisk, PCC (propionyl coA carboxylase), hvad effekten er af dette enzym (altså hvordan PCC fungerer, jeg har læst mig frem til at det er biotinafhængigt), men jeg forstår ikke hvordan det bindes osv. og hvordan enzyme... -
dansk metode
ForumindlægHej ! I AT skriver jeg om evolutionsteorien og naturalismen... Jeg har fint styr på metoderne i biologi, men i dansk er det altså gået galt... Jeg har skrevet at jeg bruger dne hermenutiske metode, men det er vel ikke nok? Skal man ikke bruge enten nykritisk, biografisk eller en af de andre meto... -
Er denne metode rigtigt?
ForumindlægJeg arbejder med AT i fagene biologi og dansk om aspirinens opfindelse. Jeg har bla. skrevet følgende, men er i tvivl om det er korrekt: "Under fremstillingen og forskningen af aspirin har kemikere og forskere brugt den naturvidenskabelige metode, i dette tilfælde den hypotetisk deduktive... -
VIGTIGT METODE I RELIGION!!!
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op mandag!! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herme... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
AT- Bio og mediefag. Hjælp!!
ForumindlægHej derude. Jeg er ikke så god til at gøre mine problemstillinger og problemformulering så præcise, og ville lige have lidt konstruktiv kretik fra jer, hvis i ellers har noget. Mine fag er Biologi og mediefag. Jeg har om stoffer, og om filmen Trainspotting. Problemformulering Giver ka... -
Proteiner c-niveau
ForumindlægHej! Jeg står og skal op til mundtlig biologi (c-niveau) meget snart. Et af spørgsmålene lyder: - Hvorfra får mennesket og planterne deres byggemateriale til proteiner? Jeg forstår ikke rigtig hvad der kan svares på spørgsmålet. Jeg ved at dannelsen af proteiner foregår således: DN... -
AT: hvor meget skal jeg kunne?
ForumindlægHej alle Jeg skal til AT-eksamen på mandag. Jeg har arbejdet med Pasteur og spontan gense og pasteursering i fagene historie A og biologi C. Jeg er i tvivl om, hvor meget jeg skal have styr på ud over min synopsis. Skal jeg kunne alle metoder, eller kun dem jeg har brugt? Skal jeg have styr p... -
Skovøkologi
ForumindlægHej. Jeg sidder midt i min 24-timers biologi eksamen. Håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Diskuter betydningen af 'Succession' antag at skoven på din ekskursion oprindelig var et hede område, hvad er der sket - forskellen på hede og skov. - er de... -
hjælp til aflevering
ForumindlægHej :) har en aflevering for og forstår ikke helt de her spørgsmål nogen der kan hjælpe 2. Hvad er formålet med livet ifølge evolutionsteorien? 3. Biologen med det svære navn Theodosius Dobzhansky (er ikke nævnt i vores grundbøger) skrev i 1973 følgende: Intet i biologien giver mening, hvis ...
