Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 9661 til 9680 af 44201
-
Kunstbillede
ForumindlægHej. Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen og har trukket kunstbillede. Jeg har valgt "Familien Waagepetersen" af Wilhelm Bendz. Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvad jeg kan snakke om? Jeg har nemlig lavet min synopse. Er der nogen, der er gode til kunstbilleder, som kan hjælpe m... -
Hjælp til Spinder!?
ForumindlægJeg skal aflevere min synopse på tirsdag, men har brug for at finde Spinder et eller andet sted på netet, eller er der nogen der kan fortælle mig en kort forteling hvad den er om? -
BNP-BFI `?
ForumindlægHey..Jeg har problemer med at forstå hvad dette begreber indholder! Jeg ved at BNP står for brutto-national-produkt ( BFI : ved jeg ik) men jeg forstår dt kun som begreb, men ik hvad det betyder! Så jeg vil bare lige spørge om at der er en der gider at forklare kort med evt. et eksempel! det vil... -
SKAL der være 'at' foran infinitiv?
ForumindlægJeg står og er i tvivl om, hvorvidt der SKAL være 'at' foran infinitiv i en sætning. Kan man for eksempel have sætningen: "Behøver du virkelig spise?" Eller skal sætningen hedde: "Behøver du virkelig at spise?" Er begge sætninger korrekte? Hvad er reglerne angående... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Essay - Dansk Romantik
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en dansk stil, hvor opgaveformuleringen lyder på følgende måde: "Skriv med udgangspunkt i nedenstående malerier et essay om strømningerne inden for dansk romantik i første halvdel af 1800-tallet." Først og fremmest, hvordan starter jeg en god indledning. (Er ikke go... -
Renæssancen - Filosofi og fysik
ForumindlægHej.. Jeg skal for første gang skrive en "rigtig" synopsis, som jeg senere skal til årsprøve i. Jeg har tænkt på at skrive om Aristoteles´ verdensbillede, som kom frem i renæssancen og evt. sammenligne det med det tidligere verdensbillede, hvor Jorden var centrum. Metoderne har jeg såda... -
Historie B eksamen
ForumindlægHej alle. Da jeg skal til historie B eksamen i december, vil jeg høre, om jeg kan få lov til, at se nogle eksempler på jeres synopsis, som I brugte til eksamen, da jeg er meget usikker på, hvordan jeg præcist skal gribe det an. Jeg ved, at jeg skal: Redegøre, analysere, konkludere og persp... -
AT: Den sunde krop kontra den usunde
ForumindlægHej. Jeg er igang med AT-eksamen synopsis. Jeg har om unge kvindelige modeller og deres forhold til mad. Herunder vil jeg rigtig gerne ind på at den livstil nogle af modellerne har(i form af at sulte sig selv, for at blive tyndere) er rigtig usund. Og for at kunne det, er jeg nødt til at kunne op... -
Fremmedliggørelse ??
ForumindlægEr der nogen der tilfældigvis ved, hvordan man siger fremmedliggørelse på engelsk ?? -
Kommaer !!
ForumindlægHej Hvornår sætter man komma på engelsk? Sætter man kun grammatiske kommaer? -
anatomy udtalelse
ForumindlægHey (: hvordan udtaler man "anatomy" korrekt på engelsk? -
Post/senmoderne litteratur??!!
ForumindlægEr der nogle som enten ligger inde med nogle notater eller andet godt omkring den postmoderne/ senmoderne litteratur?? Jeg skriver studieretningopgave om identitet i det senmoderne samfund.. og har analyseret novellen, The red line. Nu skal jeg så beskrive den engelske litteratur i det senmodern... -
AT i biologi og psykologi om sultkatastrofer
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag og er lidt i tvivl omkring mit emne. Som overskriften også viser, har jeg skrevet AT i biologi og psykologi og jeg har skrevet omkring sultkatastrofer/hungersnød, eftersom det overordnede emne var Årsager/Konsekvenser. Jeg har lid... -
Har jeg lavet om i teksten? Kort oversættelse.
Forumindlægtrækker det ned når jeg for eksempel har oversat "ikke-rygere" til "passive smokers" når den direkte oversættelse er "non-smokers"? og der er også et par andre ting jeg er i tvivl om, så hvis der er nogen der gider at kigge den igennem.. På forhånd tak :) Min mors ... -
Do omskrivning med spørgende sætninger?
ForumindlægJeg skal forklare over for klassen reglerne i Do-omskrivning, spørgende sætninger. Og jeg mangler virkelig nogle regler, som er nemme for klassen at forstå. Er der nogle engelske grammatik genier derude, som gider at hjælpe mig med hvordan det skal forklares? -
Forberedelse til skriftlig eksame?
ForumindlægHvordan forbereder i jer til den skriftlige eksamen? Nu er det vel nok forskelligt fra fag til fag, men hvordan gør i ide enkelte fag? Jeg skal op i engelsk, biologi og dansk selvfølgelig. Jeg overvejde i biologi om man skulle lave mapper over emnerne, så de lig er til at slå op. -
eksamen i skrift.
ForumindlægHej, Hvordan kan man øve sig/ forbedre sig i engelsk skriftlig? - og hvor ligger der gamle eksamensopgaver (jeg kan ikke finde noget på uvm.dk). der snakkes her om STX eng (B) 3 års. Håber I kan hjælpe mig as soon . på forhånd tak. mvh anna -
Apostrof på uni
ForumindlægHej, Jeg er blevet fortalt af min engelsk lære, at man ikke må bruge apostrof på uni, altså: don't, can't osv. Er der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt? Vil nemlig ikke stoppe hvis det er unødvendigt, da det er en vane nu. -
Essay - indledning
ForumindlægJeg leder efter nogle gode måder at starte en indledning på i et engelsk essay (analyse og fortolkning). Er der nogle der ligger inde med noget eller kender nogle gode sider? Jeg har kigget på nogle af opgaverne herinde, men ønsker mere. På forhånd tak.
