Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9761 til 9780 af 23878
-
rettelse... plzz.
Forumindlæghej hjælpsomme mennesker... jeg sidder med "2" sætninger som jeg er i tvivl om: 1)Die Grünen, „die nur beschäftigen sich mit solchen Fragen. die Grünen”, som kun beskæftiger sig med sådanne spørgsmål. 2) Die frische Luft in die Berge ist sehr gesund und viele verbrauchen ein... -
Kunsteventyrets opbygning
ForumindlægHvordan er et kunsteventyr opbygget? Hvis jeg vælger at bruge f.eks. aktantmodellen eller hjemme-ude-hjem modellen, hvordan ka' jeg så vude, hvordan enventyret er bygget op? I hvert fald kronologisk fortalk eller hvad? Ka I hjælpe mig med kunsteventyrets opbyging? Tak! -
Essay: Psyko
ForumindlægHej. Skal skrive et essay over filmen Psyko, men aner ikke hvad jeg skal skrive. Er helt blank. Nogen der har nogle ideer ? -
Musik C eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og skal til musik c eksamen her om ca 1 uge. Jeg er meget i tvivl om hvad det går ud på, vi har fået meget dårlig information. Nogen der evt kunne beskrive forløbet af en hel musik c eksamen? Evt. hvad krav der bliver stillet.? Mvh. Casper -
The Sin Bin....panik over engelsk eksamen i morgen tidligt
ForumindlægEr gået fuldstændig i panik/sort over min engelsk eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp/opbakning. Så jeg håber at der findes en venlig studerende derude, der orker at "skubbe" mig igang med et par gode vendinger eller hjælp til dispositionen. Jeg har læst teksten: The Sin Bin... -
enzymer (perspektivering)
Forumindlæghalløj alle hjælpsomme mennesker... jeg håber nogen af jer vil hjælpe mig med at besvare følgende som jeg ikke rigtig kan komme videre med, som omhandle enzymer og dens aktivitet. 1) hvis man skal danne en kunstig protein, skal man kende rækkefølgen af aminosyre og dermed rækkefølgen af... -
Afsætning eksamen
ForumindlægEn der kan sige hvor man kan finde eksamper til mudtlig afsætning opgaver. eller evt. sige hvilke spg. kan man komme op i??? -
Den "nye" slags kronik..
ForumindlægJeg skal skrive en kronik (i dansk) - men det er ikke sådan en kronik der står i en avis ... Det er en "ny" slags, som regeringen har fundet på, som går ud på at man 1) Karakterisere et emne, 2) Redegør, 3) Diskussion. Er der nogen der har skrevet sådan en? Eller ved mere om den, eller... -
genre
ForumindlægHvad mener man med; "Vælg selv en genre" dvs. overskrift eller handling`? -
Dansk mundtlig HF
ForumindlægHej! Jeg er 100% fjernstuderende, men hvordan forbereder jeg mig bedst på min mundtlige eksamen i dansk A? Sådan praktisk set? Jeg har nogle super analyseværktøjer på min PC, men hvad skal jeg ellers sætte mig ind i? Og så to spørgsmål omkring selve eksamen: Hvad menes der med en ken... -
Vedrørende fremgangsmåde til AT-eksamen
ForumindlægEr lidt i tvivl vedrørende fremgangsmåden til AT-eksamen: Når jeg kommer ind forklarer jeg min problemformulering samt problemstillinger, hvorefter jeg siger min hovedkonklussion til problemformuleringen. Hvad så derefter? Skal jeg så fortælle om det, jeg har skrevet i min s... -
hjæææææææælp haster
Forumindlægbud på hvilke underemner man kunne skrive til middelalderen og evt. tekster til underemnet:-) på forhånd tak -
SSO om sovjets sammenbrud..
ForumindlægKender i det at man skal aflevere om 5½ time, og man kun har skrevet 9 sider? det sucks.. damn, hvor føler man sig dum over at man kom for sent i gang.. -
Danmarkshistorien
Forumindlægwww.danmarkshistorien.dk er en hjemmeside, der er udarbejdet af historikere og arkæologer fra Aarhus Universitet. Siden blev lanceret den 14. maj 2009 og udbygges løbende med flere tekster og nye features. Formålet med hjemmesiden er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at... -
Guidelines til en god stil
ForumindlægHello. Jeg er i den uheldige situation at dansk er det fag jeg halter helt bagefter med skriftligt. Jeg får stort set 10 i alle skriftlige fag, udover skrift. dansk. Der ligger jeg kun og leger med et 4 tal. Hvilke guldkorn kan i komme med? Som er et must i en dansk stil. Koppel -
Essay om at være teenager
ForumindlægHej :-) Da jeg har været på ferie hele ugen, og jeg skal op til dansk eksamen, har jeg ikke haft tid til at lave min eksamen. Jeg skal op i morgen tidelig, så jeg har et ret stort problem. Så derfor ville jeg høre, om der er en der har et essay om at være teenager jeg kan få? :-) Tak på forhånd.... -
Musik på B
ForumindlægNu hvor jeg skal starte på gymnasiet - er der en retning jeg er interesseret i, og der er Musik på B. Kan man vælge at spille klaver - man risikere vel ikke at ende med at synge, eller spille bas? -
mundtlig dansk eksame
Forumindlæghej alle sammen, jeg skal op i mundtlig dansk eksame. jeg har om reklamer. sp jeg har valgt reklamen smirnoff green apple twist. men kan ikke finde nogle oplysninger om den på dansk. hvis der er nogen af jer der har oplysninger om reklamen, eller opgaver. må i meget gerne sende eller skriv... -
AT prøveeksamen Metoder
ForumindlægJeg skal op til At prøveeksamen og er lidt i tvivl om metoderne. (Naturvidenskabelig og hermaneutiske). Tænkte om der var nogen som kunne give mig en god kort forklaring på de to metoder ? -
Historie eksamen imorgen!!! hjælp
ForumindlægHej hej :) jeg sidder med min sidste eksamen lige nu, en 24-timers Historie A eksamen.. Der er meget forvirring i min klasse om hvor vidt man skal lave en synopsis eller en disposition, så hvis der er nogle der ved det må i meget gerne lige sige til.. tak tak
