Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9781 til 9800 af 26633
-
SRP hjælp!!!!
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er igang med at skrive min SRP opgave og jeg er simpelthen gået i stå :( Jeg har om kolera med fagene biologi og historie og jeg er nået til analysedelen, hvor jeg skal komme ind på hvad årsagerne var til at der opstod koleraepidemi i danske byer i midt... -
Eventyr Klokkeblomst
ForumindlægHej allesammen, jeg skal analysere en sætning, som står i klokkeblomst eventyret, måske er der en som kan hjælpe mig? "Men den fugl sidder ikke i reden og synger. Katten har taget den og kradser nok også dine øjne ud." Spørgsmålet er, hvad heksen mener med det.. Det eneste jeg kan ko... -
Hjælp til 24 timers Bio B
ForumindlægHej. Jeg er sent ude, men har behov for hjælp. Jeg skal op i mundtlig biologi i morgen. Emnet er Cellernes opbygning og proteinsyntese, hvor jeg skal gøre rede for en masse ting derunder. Derudover har jeg også fået en artikel om nogle insekter, der har tilpasset sig ekstreme kuldeforhold. Mit p... -
HJÆLP!
ForumindlægProblemformulering Med udgangspunkt i en analyse, af Hans Scherfigs roman, Det forsømte forår, vil jeg redegøre for det klasseopdelte samfund i 30’erne og for det autoritære skolesystem. Med udgangspunkt i romanen og historisk kildemateriale, vil jeg diskutere hvor vidt Scherfigs i Det for... -
SRP - Hooliganisme
ForumindlægHello people Jeg kan umuligt være den eneste herinde der skriver om hooliganisme lige pt., og derfor tænker jeg, at os der nu gør det, kunne bruge den her tråd til at sparre med hianden. Min egen opgaveformulering lyder på, at jeg skal redegøre for begrebet hooliganisme, analysere 'The Foo... -
Tekstnær
ForumindlægHej folkens Jeg er lidt i tvivl om det der med at være tekstnær. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk. Derfor er jeg lidt i tvivl om man skal være tekstnær på alle analyse punkterne som f.eks. når man skal finde temaet eller budskabet ved et essay, behæver man så at være tekstnær? Elle... -
HJÆLP. mundtlig tværgående opgave nr.2.
ForumindlægKan i ikke hjælpe mig, da jeg ikke helt rigtigt forstår spørgsmålene og vil ikke svare på det så jeg kan komme i gang og skal aflevere det meget snart. 1. vælge og kort beskrive et problem i teksten. Problemet skal have relation til emnet i overskriften. 2. vælge pg kort beskrive teorier,model... -
AT - Teori og metode
ForumindlægHej. Jeg skriver min AT opgave om Himmelfart (rejsen efter døden), jeg er netop igang med at prøve at rede min Synopsis, som ikke var noget at råbe hurra for. I dette forsøg er det gået op for mig, at jeg ikke aner hvilke teorier og metoder der bruges i relgion. Derfor ville jeg hører om der er n... -
AT, religion
Forumindlæghej, jeg står og skal til AT-eksamen med fagene religion og historie(som samfundsfag) mit problem er lidt, at jeg ikke helt har styr på, hvikle metoder man bruger eller kan bruge i religion. er der nogle, der kan hjælpe mig? -
god karakter - årsprøve
ForumindlægEndnu et af de der åndsvage og møg irriterende spørgsmål om hvordan man opnår de høje karakterer...Jeg står og skal til årsprøve i engelsk, A-niveau, 1.g... Jeg er ret nervøs, det bliver jeg altid. Jeg skulle helst få 10 eller derover - hvordan? Jeg snakker stortset flydende engelsk, da jeg boede... -
Forfatter Bertolt Brecht
ForumindlægHej. Jeg er stillet den opgave, at referere indholdet af følgende digt: "Ballade von der Judenhure Marie Sanders" af Bertolt Brecht, og dernæst fortælle, hvad der er typisk Brecht i digtet. Er der nogen der ved noget om ham her Brecht, og evt. kender til digtet, som kan hjælpe mig en sm... -
Hjæælp, er helt lost :(
ForumindlægHej Jeg skal besvare i min opg hvordan almindelige mennesker opfattede naturen for 200 år siden? Hvordan romantikkens digtere er anderledes? Og hvordan vi i dag ser på naturen? Har valgt at skrive om Adam Oehlenschläger, digt Simon Peder. herunder skal jeg også skrive om digtets stilleje, hvilke ... -
De rigtige mennesker af Benny Andersen
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en stil om digtet ''De rigtige mennesker'' af Benny Andersen, og vil gerne slutte af med en perspektivering. Er der nogle der har en ide til et digt? Desuden har ledt efter digtet ''Når der bare bliver grinet af Henrik Nordbrandt. Men kan ikke... -
the white man's burden
ForumindlægJeg har læst digtet the white man's burden, og historien bag digtet, men jeg skal skrive noget om "the attitude to strangers expressed in the poem" og det synes jeg ikke rigtig jeg kan finde noget om i digtigt. Nogen der kan hjælpe? -
Haster!! Til bal af claus Rifbjerg!!
ForumindlægHJÆLP!!! Nu har jeg efterhånden brugt 3 uger på at "knække" Claus Rifbjergs digt: " Til bal" fra digt samligningen "Konfrontation". Jeg tænkte på om nogen har nogen som helt anelse om budskab, tema eller bare et eller andet som kunne hjælpe mig i min søgen after m... -
Hjælp til perspektivering...
ForumindlægHej :) Nogle der har nogle noter omkring Michaels Strunges digte "Den hæslige by" og "Drømmens faner" Jeg har om digtet "Den hæslige by", og skal perspektivere til "Drømmens faner" (Begge faner er af Micahel Strunge) 1. Minder de om hinanden?? 2. ... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægHejsa. Jeg skal om nogle uger op i mundtlig dansk FSA. mit fordybelsesemne er digte og jeg har valgt digtet "Mit hjertes indvandrer" af Benny Andersen. Det kører super godt, dog er jeg helt på bar bund mht. perspektivering af digtet.. Har I evt. nogle idéer? ville være så fedt med... -
Thorkild Bjørnvig.
ForumindlægHej. Jeg skal læse Thorkild Bjørnvigs digte: "Mona Lisa" og "Sten", hvor jeg skal finde fællesnævner for de to digte, men jeg kan simpelthen ikke se det. Jeg forstår det ikke hvad tematikken er digtene. Er der nogen der har læst dem, som kan hjælpe mig i den rigtige retning? ... -
Oversætte 2 linjer på dansk til engelsk
ForumindlægDigtet er opbygget af 2 strofer samt 19 vers. Digtet er derudover opbygget ved at digteren i første strofe stiller sig selv et spørgsmål og efterfølgende bliver det besvaret af ham selv. Hvordan oversættes ovenstående sætning til enge... -
dansk mundtlige eksamen haster!!
ForumindlægHey alle sammen Jeg har trukket "Danmark og danskerne" med dokumentarfilm, digte og lyrik. Her under var dokumentaren "Danmark på prærien", "i Damark er jeg født" både digtet og sangen. Har nogle af jer nogle ideer til hvilke dokumentare, digte eller sange, som je...
