Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 9921 til 9940 af 63055
  • Tysk Disposition HJÆÆÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har været så uheldig at trække tysk til 9. klasses afgangsprøve. Desværre er det fag jeg er absolut svagest i. Derfor vil jeg høre om der er nogle der vil være søde lidt at kigge min disposition over for fejl? Mange tak! :) Axel
  • kan ioniserende stråling forebygge kræft

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er igang med at forberedde mig til min 9 klasses eksammen, men der er et vigtigt spøgesmål jeg ikke kan finde svar på og vil derfor høre om i kan hjælpe. Mit spøgesmål er "kan ioniserende stråling forebygge kræft9; På forhånd tak
  • Reklamer, hjælp!

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har aldrig nogensinde haft noget om hvordan man analysere en reklame, og det har jeg tilfældigvis trukket til min forestående dansk eksamen i 9. klasse. Så, jeg beder om meget hjælp fra alle der har gode ideer om at skrive. Jeg vil være ovenud taknemmelig. På forhånd tusind...
  • Analyse af kortfilmen "Der er en yndig mand"?

    Forumindlæg
    Hey, kloge mennesker! Jeg har valgt kort filmen 9;9;Der er en yndig mand9;9; til min mundtlige dansk prøve.. 9 klasse. Nogen, som har lidt erfaring med den film. evt, give lidt hjælp :) ? Jeg skal analysere og fortolke den.. Tak ;)
  • Bøjning af tillægsord på tysk

    Forumindlæg
    Hej alle (: Jeg har trukket mundtlig tysk til min 9. klasses eksamen, og jeg er nu gået i gang med min redegørelse - er der nogle, der kan fortælle mig en nem og enkelt måde af bøje tillægsord på tysk? :D På forhånd tak :) - Sara
  • At starte på HHx

    Forumindlæg
    Hej! Jeg starter på HHX efter sommerferien, direkte efter 9. klasse. Jeg er sgu nok lidt (meget) genert, har i nogle råd til at få den bedste start socialt? Mvh Andreas
  • Mundtligt samfundsfag - Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i mundtligt samfundsfag til 9. klasses afgangseksamen Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg kan komme op i af emner og hvad man skal snakke om og hvor lang tid.... Er der nogle af jer, der kan gøre mig klogere på det?
  • Det klassiske gys ?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en gyser novelle til min 9. klasses afgangseksamen og har fået at vide at det er det klassiske gys .. Men jeg aner intet om den genre og kan ikke umiddelbart finde noget om den på nettet ? Lidt hjælp ville være rart :D
  • stil opsætning

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg er en ung dreng på 14 år som skal til at starte i 9. klasse. jeg ville gerne vide hvordan stile skal opsættes i dansk, engelsk og fransk? vis der nogen der ved det så svar hurtigst muligt tak hilsen yosef
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • ANALYSE AF KORTFILM

    Forumindlæg
    Har trukket kortfilm til 9. klasses afgangsprøve. Har valgt at analysere Lykkefanten. Nogle gode ideer til gode analyser? Syntes nemlig nogle er bedre end andre og så ville jeg lige høre jer?
  • De røde sko

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal op i "de røde sko" af H.C. Andersen i 9. klasses FSA her til sommer. Jeg har rigtig svært ved at finde noget, jeg kan perspektiverer, andet end romantikken. Har I nogle gode forslag?
  • Hvem bestemmer?

    Forumindlæg
    Vi er to piger der har projekt i 9. klasse. Vi har om Opvækst i Amish og Danmark.. Vi vil meget gerne høre hvem der bestemmer hjemme hos jer Mor? Far? Søster? Bror?
  • Et essay om lektier

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg går i 9. klasse og skal skrive et essay om lektier. Men jeg har ingen ide om hvordan jeg kunne starte den. (Jeg kan godt genrene og kendetegnene ved et essay). Det eneste jeg har brug for hjælp til, er en inspiration til hvordan jeg kunne starte den. Nogle der kan hjælpe?
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i 9. klasse afgangsprøven om en uge i dansk, og jeg har om Skyggen af H.C. Andersen ;-) Nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan bruge aktantmodellen i forhold til den? Altså hvem er giver osv.?
  • Engelsk eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal til 9. klasses eksamen om et halvt års tid. Men er lidt usikker på hvordan det foregår. Nogle som kort kan fortælle mig hvordan det foregår? Hvis man ikke forstår et eller flere af ordene i det sprøgsmål man trækker, trækker det så ned at spørge læreren og censoren om hvad det betyder?
  • Verden i dag - FARC - Problemformulering - Hvad kan jeg komme ind på?

    Forumindlæg
    Her i 9. klasse er der jo som sagt projekt... Mig og en kammerat har valgt emnet "FARC" under emnet "Verden i dag"... Har i nogle ideer til en problemformulering? Til dem der ikke ved hvad FARC er, kan jeg sige at det er en colombiansk terrororganisation. Mange tak for hjælpe...
  • JFK og globaliseringen

    Forumindlæg
    hejsa! skriver rapport i historie, 9. klasse. har et spørgsmål der lyder; Hvilken betydning fik JFK for 19609;ernes amerika? aner det ikke, kan ikke finde det hverken i bøger eller på nettet. Nogen der har en idé om det?
  • Nogen der har et godt klumme emne? :)

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive en klumme i dansk 9. klasse. Jeg er ret blank når det komer til emne. Men jeg synes det kunne være fedt, hvis det var noget aktuelt, man for eksempel havde hørt i nyhederne.