Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9981 til 10000 af 84813
-
Eksamen
ForumindlægJeg ved ikke om det er det rette sted at ligge det her indlæg, men da jeg skal til eksamen her til sommer og jeg har mulighederne for at komme op i fysik og kemi - søger jeg derfor noget hjælp. Jeg bor i odense. Håber at høre fra nogle :) På forhånd tak. -
Lys Forsøg
ForumindlægHej :) vi sidder to piger med fysik eksamens projekt. Vi mangler bare et fedt forsøg med lysbølger, eller lysets hastighed. Andre forsøg med lys kan vi også godt bruge :) Hilsen Maria og Annija -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
Vekselstrømskredsløb
ForumindlægEt vekselstrømskredsløb med følgende udseende, hvor R1 = 10Ω, R2 = 10Ω, L = 10mH og C = uF, er påtrykt en spænding vs fra en vekselspændings-generator, hvor ω = 314s-1. Generatorspændingen vs resulterer i en spænding v2 over modstanden R2 på 100Vrms ∠ 0°. 1. Bere... -
Hjælp til udregning af varmeenergi!! Hjælp!!
ForumindlægHej med jer! Håber virkelig i at vil hjælpe mig med min afleveringsopgave i fysik!! Min afleveringsopgave lyder sådn: Et stålvalseværk fremstiller jernplader, der hver vejer 810 kg. En sådan jernplade, der er hvidglødende føres fra valsen ned i et kølekar, der indeholder 4000 liter vand. Temperat... -
odysseus
Forumindlæghej er der nogen der har gode noter om Homers Odysseen? især virkemidlerne? tema? -
religionskritik
ForumindlægHej.. nogle der har noter til religionskritik____ kan ikk finde nogle her paa siden.. paa forhaand tak ;) -
Hvad må jeg have med ind til FSA 9. klasse dansk forberedelse?
ForumindlægTittlen siger sig selv, er rimelig sikker på at jeg må tager noter med ind til eksamen, men må jeg godt tage kopi ark med ind til forberedelsen? - tak. -
alkibiades
Forumindlæghey..er der nogen der har nogle noter til eller kan forklare mig noget om dialogen mellem sokrates og alkibiades? er helt på bar bund nemlig! -
Vita Andersen Sendt væk
ForumindlægHejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/ -
Jura (EU-ret)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at studere jura på SDU, men jeg har det virkelig svært med et fag, nemlig EU-ret. Er det tilfældigvis nogle herinde som har nogle noter der kunne overskueliggøre faget? Mvh Kristina. -
"Growing up"- af Anthony Hill
ForumindlægEr der nogen, der har skrevet et engelsk essay af "Growing up", skrevet af Anthony Hill. ?? Det ville hjælpe, hvis der var nogen, der kunne sende dokumentet, eller hvis der var nogen der sad med nogle gamle noter om den!! Taaak på fohånd! :D -
a) Hvor lang tid tager det at bremse fra 100 km/h til 50 km/h i sekunder.
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave i fysik, hvor jeg ikke ved hvilken formel der skal bruges. Nogen der kan hjælpe. Jeg kender x0 og x, og det er det eneste som jeg ved(se opgaven vvedhfætet) -
Lidt engelsk hjælp
ForumindlægNogen der ville være så søde lige at se dette igennem, ville gør mig rigtig glad.People want to have it today but pay tomorrow. That is the main reason to why people drown in debts. The most precious thing today is, the time. People want to do so many things in their life. But the problem is they... -
EKSAMEN :S !!
ForumindlægHey St .Ville lige hører om folk ikke vil hjælpe mig sidste gang :Det drejer sig om eksamen, har i nogen tips & tricks til følgende eksamner: 1. Retstavning ( Diktat )2. Matmatik ( gerne noter osv )3. Dansk skriftlig fremstilling (Tips & tricks4.Fysik/kemi & biologi ( multichoice )Og nogen der h... -
CENSOR SLAGTER!
ForumindlægHej Studi's.SÅ har jeg min sidste 10.-klasses eksamen i morgen - nemlig i fysik. Jeg har nogle ganske fine notater og forsøg, jeg kan lave - MEN. Jeg har lige fået at vide, at 6 ud af 10, som var oppe i dag, har fået 5; de blev simpelthen slagtet af censoren! Derfor søger jeg febrilsk hjælp h... -
Udtryk
ForumindlægHej alle hjælpere, Hvordan vil man udtrykke, "Det ikke lige hver dag man ser, at...", på engelsk? -
Dansk-Engelsk oversættelse; "ikke mindst"
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte "ikke mindst" til engelsk?Sætningen: Fedme er blevet et af den vestlige verdens største sundhedsproblemer, ikke mindst i USA.Håber der er nogen der kan hjælpe... -
Statik... -hjælp?
ForumindlægHejsa... sidder og bikser med statik, og nej ikke statestik men statik.. nogle der kan hjælpe mig med det, nogen som skulle have nogle gode notater eller links, alt kan bruges er virkelig i krise... :/ håber I kan hjælpe mig... -
Ismer?
ForumindlægHej SP Nu er jeg igang med dansk forberedelse. Der er dog noget jeg ikke helt har fanget ismerne - hvor placeres de forskellige ismer i periodene? det forvirre mig at der f.eks. er tale om ekspressionisme men at der ikke er et årtal.
