Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10101 til 10120 af 23765
-
Supplering - hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år der pt går i 2.g. Efter gymnasiet skal jeg læse fysik+kemi op fra C til B niveau. Det skal gerne gøres i Odense Hvordan fungerer det? Hvad er det hurtigste det kan gøres på? :-) Og jeg kan evt. læse et af fagene i sommerferien efter 2.g.? Håber der er nogle d... -
Det er måske det vigtigste hjælp i mit liv... :(:(:( Help har brug for råd
ForumindlægHeeej , ALLE SØDE HJÆLPSOMME MENNESKER !!! Jeg skal vælge en studieretning inden i morgen faktisk.. OG ER VIRKELIG VIRKELIG I TVIVL..... :( Mine faglige kompentancer ligger nok mest til de sproglige fag. Men jeg brænder virkelig for medecin, men jeg er bare mindre god til fysik og mat. har i haf... -
Redegør for begreb + bevis
ForumindlægHej Jeg har nu læst i alle mine 3 fysik bøger og både undersøgt på nettet og kan simphelthen ikke med egne ord redegør for begreberne massedefekt og bindings energi samt eksempler. Ydermere så har jeg også lidt svært med at bevise henfaldsloven (den fysiske måde - som min lærer siger) På ... -
kostume :)
ForumindlægHej alle :) til sdste skoledag vil jeg gerne være en fysiker. Jeg skal have en hvid kittel på, og sådan nogle nørde briller. Men jeg syns nu, det er lidt for kedeligt.. Jeg vil sætte håret op i en stor knold og rødt læbestift... Men kune man ikke have sådan nogle blå gummi handsker på, og måske ... -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
Kernefysik - Stråling intensitet.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring en opgave i fysik B, har vedhæftet opgaven. Det jeg forstår er at kan jeg bruge formel til højre og finde den brøkdel af strålingen der kommer igennem blyglasset. Tænker at det er de 0 der passer hvilket hvis sige at intensiten er 0 og derfor er 100% blevet abso... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
hvad er din ynglingssang
Forumindlæghej,jeg er lidt nysgerrig og vil gerne vide hvad folk derude egentlig høre af musik...så hvad er jeres ynglingssang... jeg er sådan blevet lidt træt af de sange jeg hører.. såååå måske kunne i anbefale nogle gode sange... jeg har en sang som jeg aldrig bliver træt af og det er Majids sang "m... -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
En der kan hjælpe mig med SRP
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 19 år og bor i kbh. Jeg har prøvet at finde en privatlærer til at hjælpe mig med min SRP, men har ikke kunne finde nogen. :/ Jeg ville spørger om der ikke er nogen herinde, som kan hjælpe mig med at lave min SRP ? vi begynder med SRP tordag i uge 49 og hen til uge ... -
Differentialregning + studie. Hjælp!! Det haster virklig
ForumindlægHey allesammen. Jeg er virklig på bar bund! Jeg er igang med min studieretningsopgave i MAT(A) og Fysik(B), der omhandler; Faldende muffinforme. Hvor jeg selvølgelig skal redegør for forsøget, men også hvordan forsøget hænger sammen med differentialregning. Jeg skal differentiere i hånden; f1(... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
Resonans & stående bølger
ForumindlægHej alle, håber der er nogen der kan hjælpe mig med noget bølgeteori (mest omkring lydbølger..) I følge linket: http://www.toender-gym.dk/mbs/fysik/ntnujava/waveSuperposition/waveSuperposition.html bevæger en stående bølge sig op og ned. Så der er ikke resonans.. så vidt jeg forstår? Kun konstruk... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
Tværfaglig
ForumindlægHejsa, mig og nogle veninder er ret dårlige til at placere, om det er et geografi, biologi, eller fysik/kemi spørgsmål. - Vi har om megabyer, og vi har vaglt tokyo Hvordan ville I/du placere dem her? Hvad er Tokyos fattigdom og rigdom i %? Hvad er forskellen på de rige og fattige, og hvordan ... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Medicin - min drøm :(
ForumindlægHej alle sammen vores skriftlige eksamener blev offentliggjort igår, og det er chokerende, min snit er gået ned til 9,7 med bonus. Jeg vil virkelig gerne læse medicin - det har været min drøm siden jeg var lille. Jeg elsker at arbejde med mennesker og hjælpe mennesker i det hele taget. Kan man ... -
Bølger og bølgeegenskaber
ForumindlægHej. Mit navn er Frederik, og jeg er ca. verdens største kegle til fysik, matematik, kemi og alle andre naturivdenskabelige fag. Skæbnen vil mig, at jeg har trukket fysik-C afsluttende eksamen, 2.G gymnasiet, og skal op i morgen (dvs jeg har 24 timers forberedelse). Jeg har trukket det værste e...
