Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10221 til 10240 af 154034
-
Studentereksamener
ForumindlægHej - jeg har et spørgsmål omkring de skriftlige studentereksamener der bliver afholdt hvert år. De fleste har tidligere oplevet at få prøver i løbet af året hvor læreren siger "Det er Engelsk A eksamen fra 2010, det her kan i forvente at komme op i." Kunne det tænkes at der har ... -
24 timers eksamen
ForumindlægBiologi Eksamen jeg skal trække nogle spørgsmål eksamen i morgen og har 24 timer til at skrive en synopsis. Er der nogen venglige som har noget tid i imorgen og vil hjælpe mig og give gode råde hvis jeg har nogen problem. Det kan være en meget størrre hjælp hvis nogen gider støtte mig. Det er en ... -
Dansk sygeeksamen 2010 stx
ForumindlægHej Er der nogen som kender oplæget til dansk skriftlig A sygeeksamen 2010? Hvilke emner? På forhånd tusind tak. -
Kan man tage enkeltfag som selvstuderende på STX?
ForumindlægJeg har tidligere været i gang med htx, men blev nødt til at droppe ud pga. psykisk sygdom. Jeg er nu i et godt, men længerevarende behandlingsforløb, og jeg tager nogle enkeltfag gennem VUC: Tysk C og religion C som netundervisning, og matematik B som selvstuderende med eksamen til maj/juni. For... -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
Eksamen
Forumindlægkommer de skriftlige eksamen altid før de mundtlige? -
Hjælp til en matematik opgave jeg mangler svar på
ForumindlægMin matematiklærer gav min klasse denne opgave for hvor man med tallen 2 0 2 2 skulle finde regnestykker som gav 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20. Vi mangler 19 og 20. Man må bruge alle former for regnetegn fek.s addition, subtraktion, gange, dividere, kvadratrod, fakultet osv... -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
Figur om Transport gennem cellemembranen
ForumindlægJeg skal forklare denne figur, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? -
citronsyrecyklus
ForumindlægHej..Er der nogle som er utrolig sej til citronsyrecyklus (Krebs' cyklus)?? For jeg er ret dum til den..Det jeg kører fast i, er de enkelte led i cyklusen, og synes ikke rigtig jeg kan finde noget om den på nettet hvor de har taget den trin for trin!!Der er vel ikke nogle som engang har lavet... -
Fotosyntese og respiration modul 5 c
ForumindlægEr der en der kan hjælpe her??? -
spørgsmål til valg af emne i srp
ForumindlægHej. SRP skrivning nærmer sig, og jeg er i tvivl om, hvilke emne jeg skal skrive om. Jeg har Biologi som studieretning, på A-niveau, og tænkte at jeg ville kombinere det med psykologi (C), da jeg synes det en god kombi. Jeg har rigtig svært ved at finde et emne, som både skiller sig ud, men og... -
Tælledag/Fravær
ForumindlægHej...Har I på jeres skole også en tælledag?Nogen der har prøvet at få et brev fra skolen om at man bliver smidt ud hvis man ikke har afleveret sine opgaver inden en bestemt dato?Har jeg... virkelig ubehageligt brev. -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
Antal Eksamener og spørgsmål om AT
ForumindlægOkay, jeg har 2 spørgsmål. 1) Jeg ved man skal op i 10 eksamener i alt, men er der et bestem antal fag man skal op i på hvert niveau, f.eks. at man SKAL til mundtlig eksamen i 2 A niveau fag? 2) Er der nogen der ved hvilket niveau en AT eksamen gælder for? Mine lærere ved det nemlig ikke, og de... -
Hvad er forskellen på tysk og engelsk
ForumindlægJa, som overskriften siger: Hvad er forskellen på at have Tysk A og Engelsk A i STX? Både skriftligt og mundligt... -
problem med at finde en uddannelse...
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med mit første sabbatsår ud af to og er lige nu i gang med at undersøge hvad jeg mon kunne søge ind på af uddannelse til næste sommer. Problemet er bare at jeg ikke aner hvad jeg kan læse. Jeg elsker sprog, litteratur og skrivning. På den anden side har jeg også været m... -
Eksamener?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er dog kun i gang med første året på HHX, men jeg ville høre om man ligesom i folkeskolen, skal op i både mundtlig og skriftlig dansk til eksamen på tredje året? Jeg ser meget frem til jeres svar. På forhånd tak! -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Erfaringer med bioteknologi på gym
ForumindlægHej. Jeg skal starte på gym efter sommerferien, og overvejer studeretningen biotek ( matematik A, bioteknologi A, fysik B ). Jeg vil bare høre om nogle af jer herinde, har erfaringer med denne linje? Eller kender I nogle der går på linjen? Hvordan er niveauet, hvordan er det at starte med et helt...
