Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10301 til 10320 af 57177
-
hjælp til oversættelse!
ForumindlægHejsa. Har en oversættelse som virkelig driller mig. Har prøvet at oversætte hele teksten, men der er altså virkelig nogle sætninger som driller mig og lyder totalt forkerte, men kan bare ikke finde ud af at bytte og rette om på ordene. Nogen der vil hjælpe mig med det? På forhånd tak :) Oversæ... -
Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger
ForumindlægHer kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09... -
hjælp til digt.
ForumindlægLet me not to the marriage of true minds Admit impediments. Love is not love Which alters when it alteration finds, Or bends with the remover to remove. O no! it is an ever-fixed mark That looks on tempests and is never shaken; It is the star to every wand'ring bark, Whose worth's unknow... -
v<
ForumindlægI 2005 var antallet af stx-gymnasieelever i Danmark 61112. I perioden 2005-2013 steg antallet af stx-gymnasieelever i Danmark i gennemsnit med 3679 om året. a) Indfør passende variable, og opstil en model for sammenhængen mellem antallet af stx-gymnasieelever i Danmark og antal år efter 2005. -
Forberedelse til historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal forberede mig til historie eksamen i STX.. Er der nogen der ved hvor stor en betydning de læste "kilder" i undervisningen har til eksamen? Er det noget jeg kommer til at kunne bruge til eksamen, for eksempel når jeg skal inddrage 2-3 andre kilder som suppellering til de 10... -
Fejlsætninger
ForumindlægHej :) Er der nogen der hurtigt lige kan hjælpe mig? Opgaven lyder: Ret fejlene i sæstningerne og forklar på dansk dine rettelser. brug relevant grammatisk/faglig terminologi. der er kun én fejl i hver sætning. skriv den korrekte sætning under den forkerte. 1) He love going to school 2) Did... -
håndboldlegender
Forumindlæghejjeg skal skrive noget om en håndboldlegende (herre)og jeg kan bare ikke finde noget, håbe at i kan hjælpep.s enten på dansk eller engelsk -
Der Untergang
ForumindlægHej.. Er der nogen der ligger inde med en film analyse af filmen Der Untergang?? Det skal helst være på dansk da mit tyske ikke er super godt -
HJÆLP!! ASAP
Forumindlæghvad kan man svare til det her spørgsmål?? Kan man sammenligne situationen, hvor danskere tager i borgerkrig i Spanien med noget fra i dag? -
studieretning
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret... Hvis jeg vil studere psykologi efter min ungdomsuddannelse, hvilken linje skal jeg så have på gym?? :) og hvad er bedst at tage for at studere psykologi senere i livet, en hhx eller stx ? håber på hjælp!! -
Lærervikar
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? - kan man klare sig med en stx eller skal man have taget nogle kurser? -
Skriftlig b-niveau prøve uden hjælpemidler 2008
ForumindlægHej derude :) Jeg kunne godt tænke mig at prøve kræfter med de nye opgaver, der kommet efter reformen. Det er lykkedes mig at finde b-niveau prøven fra i sommers med hjælpemidler, men ikke den uden hjælpemidler. Er der nogen som ligger inde med opgvaerne eller kan huske hvad de omhandlede? Mvh ... -
Have kopiret tekst med til Eksamen?
ForumindlægMå man have kopiret tekst fra feks. bøger med til eksamen? Mvh Mads:) -
Hjælp til opgave besvarelse! Haster
ForumindlægHej Alle, jeg ville lige høre om der nogle af jer som har lavet opgave 2 Andemad som er fra eksamenssættet 2016? spørgsmålene lyder således: Andemad opgave 2. 1. Giv forslag til, hvorfor det kan være en konkurrencmæssigt fordel at leve i vandoverfladen? 2. Afbild resultaterne for akvarium 1 ... -
Biologi C eksamen!
ForumindlægHej allesammen Om ikke ret længe skal jeg op til en årsprøve i mundtligt biologi C men rigtigt har jeg det på B niveau (som en del af min studierening ). 5 dage før den mundlige prøve får jeg udleveret 5 emner som jeg kan trække på selve prøvedagen og får ca. 24 min forberedelse før selve eksa... -
Biologi på A niveau ??
ForumindlægJeg går i 2.g og tænker på at tage biologi på A-niveau i 3.g Har ikke haft biologi siden folkeskolen, da min klasse skal have biologi på c-niveau næste år i 3.g, hvor jeg så bare heller vil have det på A-niveau . Er der nogen der har erfaringerr med det, og kan fortælle om hvordan det er at ha... -
eksamen - matB
ForumindlægHejsa. Jeg er meget i tvivl om hvordan MatB mundtlig eksamen kommer til at foregå. Jeg har hørt en del teorier, men alle sammen har været forskellige. så håber på lidt afklaring inden tirsdag hvor jeg skal op -
Gallafest??????
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål til gallafesten når man går i 3.g Skal man have en partner? Det jeg tænker nogle piger går jo bare ind sammen med en veninde hvis ik de har en partner men skal man overhovedet det? jeg tænker er der aldrig nogle der bare går ind alene ? fordi jeg gider ... -
Svar fra GYM!!
ForumindlægHej alle derude. Jeg fik et brev fra hvidovre gymnasie, hvor jeg var blevet optaget på. Og jeg havde på ingen omstændigheder ikke valgt hvidovre gymnasie. Derfor vil jeg spøger om i kender andre gode gymnasier, nogle i kan råde til. Udover gefion, frederiksberg og ørested, dem har jeg nemlig tæ... -
Det haster pls hjælp - Molins model SRP
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun...
