Matematik

Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger

04. maj 2014 af Andersen11 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Her kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014:

22. maj kl 09-14 (stx) Mat A
22. maj kl 09-13 (stx) Mat B
23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A
23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B
27. maj kl 09-14 (stx) Mat A
27. maj kl 09-13 (stx) Mat B
28. maj kl 09-14 (htx) Mat A
2. juni kl 09-12 (2hf) Mat C
2. juni kl 09-13 (hfe) Mat B

For fysik er oversigten

23. maj kl 09-14 (stx) Fys A
3. juni kl 09-14 (htx) Fys A
3. juni kl 09-14 (stx) Fys A

Oversigten er ment som en hjælp til lektiehjælperne, idet vi tidligere har haft tilfælde, hvor brugere har søgt hjælp til opgaver, mens de sad midt i prøveforløbet.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. maj 2014 af SuneChr

SP 0505140129.PNG

Vedhæftet fil:SP 0505140129.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #2
05. maj 2014 af PeterValberg

Rigtig god idé, Andersen11
nu har vi en bedre chance for ikke at komme
til at hjælpe med eksamenssnyd.

tak for det :-)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. maj 2014 af peter lind

Tak for det


Svar #4
16. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Blot en bemærkning for at "bumpe" tråden op til overfladen, så flere måske har en chance for at notere datoerne, før det går løs i næste uge.


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. maj 2014 af PeterValberg

Husk det nu, ikke hjælpe - første eksamen er allerede på torsdag :-) 

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. maj 2014 af Jerslev

Mange tak for indlægget. :)

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. maj 2014 af SuneChr

Som # 4


Svar #8
22. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

(Endnu et bump til overfladen, se #4).


Brugbart svar (0)

Svar #9
26. maj 2014 af PeterValberg

HUSK at er er eksamen i matematik igen i morgen den 27. maj :-)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #10
27. maj 2014 af PeterValberg

HUSK:   eksamen i skr. matematik i dag kl. 09:00 - 14:00

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #11
27. maj 2014 af SuneChr

I fortsættelse af diskussionen i
https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1484661
Hvordan kan vi sikre, at der i eksamenstiden ikke kommunikeres via det lukkede beskedsystem her på portalen?


Brugbart svar (0)

Svar #12
27. maj 2014 af hesch (Slettet)

#11: I fortsættelse af:   https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1484661

Nu er det jo ikke alle, der er optaget af at bladre en kalender op i et tidligere indlæg. Selv er jeg mere optaget af holde styr på regnskabskalenderen for aktier, mm., for det er mit levebrød pt. ( aktiehandel ).

Men du kunne jo oprette et spørgsmål/reminder med overskriften: 

OBS: EKSAMEN MATEMATIK HTX   9.00 - 14.00

på dagen. Så er det jo "bumpet" op.


Brugbart svar (0)

Svar #13
27. maj 2014 af SuneChr

Jeg vil da nok sige, at vi alle har et medansvar for, at der ikke erhverves uretmæssige eksamensfordele ved at kunne styre udenom det åbne forum. Studieportalen bør da ha' en speciel prøve- og eksamenskodeks, som det forventes, at brugerne overholder. Hvad eksaminander indhenter af viden, ud over Studieportalen, kan den selvfølgelig ikke gøre noget direkte ved. I øvrigt er det min klare holdning, at benyttelse af  e n h v e r  form for udadrettet kommunikation, under en eksamen, bør/skal være en umulighed. Det gælder naturligvis også ved toiletbesøg under en eksamen, hvor en smart-phone ikke har noget at gøre.
Discurs continua, - Lad diskussionen fortsætte!


Brugbart svar (0)

Svar #14
27. maj 2014 af hesch (Slettet)

#13:  Der har måske været 2000 online her til formiddag, og det kan da sagtens tænkes, at et par af disse overså deres "vigepligt"/medansvar, statistisk set. Det var sådan set "pvm", der advarede mig, ved  #1 i

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1484661

Det ville effektivisere arbejdsgangen, hvis een påtog sig opgaven som "bumper", og hvis du ikke har tid, kan jeg foreslå SP at påtage sig opgaven.  Det vil reducere uforvaren medvirken til snyd betragteligt, med et minimum af samlet arbejsindsats.
 


Brugbart svar (0)

Svar #15
27. maj 2014 af SuneChr

Har observeret, før kl. 14 i dag, opgave 11 i eksamenssættet fra i dag
2stx141-MAT/A-27052014
______________

Hvis en eksaminand forlader eksamen før den ordinære tid, måske p.g.a. at være færdig, kan vedkommende jo lægge sættet ud på nettet. Det er naturligvis også beklageligt.


Svar #16
01. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Endnu et "bump" til overfladen for at minde om de sidste eksamensdage i matematik og fysik mandag og tirsdag (2. og 3. juni).


Brugbart svar (0)

Svar #17
01. juni 2014 af PeterValberg

Affirmative :-)
- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #18
09. juni 2014 af anonym000

Lad mig give jer en indsigt i de skriftlige terminsprøver og de skriftelige eksamener.

Lad os først starte med terminsprøverne. Hensigten med terminsprøver er (som i nok ved) at give eleverne en realistisk smagsprøve af den endelige eksamen.

Det første problem man støder på i forbindelse med terminsprøverne er selve opgaverne. Det har vist sig gang på gang, at lærerene bruger eksamenssættene fra året før. Hvad har det af betydning ? Jo, det har den uheldige betydning, at eleverne bevidst eller ubevidst laver disse opgaver som forberedelse til terminsprøven. Dette giver mange elever nogle unfair fordele. Jeg har oplevet i min egen klasse, at visse personer får 12 eller 10 til terminsprøverne. Ikke nok med at de får disse høje karakterer, de er også meget hurtigere færdige end os andre. Det leder mig til en anden problematik...

Det er sådan, at man skal aflevere sin mobil inden terminsprøven. Det er ikke overraskende, at mange ikke gøre det. Jeg var selv op til en håndfuld terminsprøver for et par måneder siden sammen med ca. 200 andre elever, men så vidt jeg kunne se, var der ca. 50 mobiler som var afleveret. Og hvad har det så af betydning ?  Der er mange elever, som beholder mobilen, så de under terminsprøven (el. eksamen) kan lave en trådløs forbindelse til sin computer. Nogle kan skjule deres forbindelse, andre kan ikke, hvilket skaber mere eller mindre tæer-krummende situationer (for os alle), når folk bliver opdaget. Men meget ofte ignorerer eksamensvagterne folk der snyder, selvom det er tydeligt; det kan være, at der en mobil der ringer eller at man kan se på folks skærme, at de er på studienet.dk. Dette leder mig til en anden problematik. Når det er sådan, at folk har adgang til studienet.dk, så har de også adgang til 12-tals-besvarelser af gamle eksamenssæt. Netop disse gamle eksamenssæt møder man til terminsprøverne. Det er ikke ualmindeligt, at man ser folk, der normalt fåå et 4-tal skriftligt får lige pludselig et 12-tal uden en eneste fejl.

Hvem kan forhindre dette direkte?: eksamensvagterne. Men problemet med disse vagter er, at de er der mere for at drikke kaffe og sludre lidt med hinanden end at holde øje med uret. De fleste eksamensvagter vender også den anden kind til, når de opdager folk snyde. Dybt problematisk.

Så er vi nået til selve eksamenerne. Her er situationen faktisk den samme som til terminsprøverne. Forskellen er bare, at der nu ikke ligger 12-talsbesvarelser nogen steder på nettet, da man er op i det aktuelle eksamenssæt. Men så kan folk finde på at spørger om hjælp via. studieportalen.

Tror det eller lad vær; der er også folk, der sider og får andre til at lave deres opgaver under eksamen via. internettet. Alt dette er selvfølglig aftalt på forhånd. Andre er mindre opfindsomme, hvilket resultere i at de "falder hårdt" ned af karakterskalaen.

Mange tror, at det er oftest de svage elever der snyder, men virkeligheden er en anden. Dygtigere elever snyder også. Man kan så spørger sig selv, om de nu er dygtige eller om det bare har været en illusion, som de har skabt ved at være dygtige til at snyde ? :-D 

Personligt har jeg ikke noget imod folk, der snyder. Folk kan have forskellige grunde til at snyde... privatliv og sådan nogle ting. Det skal jeg ikke stå til dommer for. Det synes jeg hellere ikke andre skal.

I sidste ende (dvs. til eksamen) er det dem selv det går udover.

Det skal siges, at ovenstående bygger hovedsageligt på mine egne observationer, men de har nu en god evidensgrundlag :-)

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #19
10. juni 2014 af PeterValberg

#18 Interessant indlæg. 

Jeg mener dog stadig, at vi (lektiehjælpere på SP) bør undlade
at hjælpe folk med at nyde til eksamen, hvis vi kan undgå det.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #20
10. juni 2014 af anonym000

#19

Det er jeg også enig!

Jeg mente bare, at man skal passe på med at være alt for fordømmende :-)

- - -

...............


Skriv et svar til: Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.