Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10321 til 10340 af 33650
-
DHO hjælp
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO. Jeg er nået til den analyserende del hvor jeg har læst to kilder og skrevet et referat af hver af dem. Desuden har jeg skrevet kort om forfatterne til kilderne. Herefter har jeg beskrevet hvilke sammehænge og ligheder der er mellem de to kilder og hvad grunden kan væ... -
Metoder AT?
ForumindlægHar lige haft AT, men er virkelig i tvivl om hvad der egentlig menes med metode inden for det? Hvad er det egentlig, sådan overordnet :) -
Klokken er 04.10 og jeg er færdig!
ForumindlægSå det sket. Det man i sin tid fandt usandsynligt og utilnærmeligt er nu i dette øjeblik sket: SRP er færdig. Okay, nu skal jeg heller ikke lyde alt for overskuds agtig ;) mangler stadig rette alle 20 sider igennem, skrive abstracht, konklusion, lave indholdsfortegenelse og forside. Men ork - det... -
00 i DHO
ForumindlægHvis man får 00 i DHO bliver man så rykket op i 2g? -
Labour Pains
ForumindlægHej, Nogle der har læst Labour Pains af Normavenda Mathiane ( South Africa, 1990) ? Og kan være til lidt hjælp ? -
dødsstraf - partiners meninger
ForumindlægHar prøvet at søge lidt rundt på nettet, men kan ikke finde noget om partiners mening om dødsstraf? Har Anders Fog, bl.a. udtalt sig om dødsstraf, hvad hans mening er? -
noveller
Forumindlæghvad betyder det når en novelle starter midt i det hele? -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Hvad skriver I om i AT-synopsen?
ForumindlægSom en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h... -
Oldtidskundskab - Herodot
ForumindlægEr der nogle herinde, som har læst bogen Herodot? -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Romananalyse
ForumindlægHej alle sammen :) Hvad er en alvidende fortæller? er der forskel på fortællertiden, den fortalte tid og den skrevne tid? Hvis ja, hvad er forskellen så? På forhånd, tak :) -
HASTER !En tid hvor børn var klædt som voksne, hvornår var det?
ForumindlægHEj som det fremgår af titlen har jeg svært ved at finde ud af hvornår den tid var hvor børn var klædt som voksne? Hvis der er noget der har et ca. årstla vil det bare være super... Det haster skal aflever i morgen. -
Ris og ros til SRP!
ForumindlægFor alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning? -
Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk
ForumindlægHej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 'fremtidens velfærdssamfund'. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:) -
Selvvalgt værk?
ForumindlægHej, Jeg skal selv vælge en bog i dansk, hvori jeg skal lave en personkarakteritisk, samt en samtaleanalyse. Så er der nogle som kender en rigtig god bog, hvori der også er nogle go'e samtaler? Sys det er ret svært, må jeg nok sige... -
Første Verdenskrigs handlingsforløb
ForumindlægHey, Jeg tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe mig med 1. verdenskrigs handlingsforløb. Det skal være kort og præcist, dvs med vigtige årstal/datoer. (Den skal passe ind i en synopsis) :) -
Fremlæggelse bog
ForumindlægHej allesammen, her efter efter ferien skal jeg "sælge en bog" i den forstand at jeg skal overbevise min klasse om den bog jeg har læst er den bedste. Hvordan burde jeg gøre det? Har ingen anelse -
SSO
ForumindlægJeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ? -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko...
