Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10561 til 10580 af 95433
-
svar fra gymnasie
ForumindlægHey ville lige høre hvornår man plejer at få svar fra ens gymnasie om hvor vidt man er blevet optaget eller ej og sådan... -
forvirret! 5 A fag???
ForumindlægHej derude, Jeg har den samfundsvidenskabelige studieretning på almen gymnasium STX, dvs Samfundsfag A, MAtematik, B og engelsk A. Jeg overvejer stærk at tage matematik på A niveau, som valgfag, har hørt at det skulle være super hårdt, mennn .... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg klarer ... -
Hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej Studi, Jeg plejede altid i folkeskolen at være meget dygtig og fik mange 10 og 12-taller, men her da jeg kom på gymnasiet er det bare gået ned ad bakke. Jeg har i alt kun to 10-taller på mit eksamensbevis, et i biologi C ved årskarakter og et i matematik C ved mundtlig eksamen. I en af mi... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Hvor meget betyder karaktererne i 1 og 2. g på HHX?
ForumindlægHej Jeg skal starte på HHX her efter sommerferien, og der er noget, jeg er i tvivl om. De karakterer jeg får i 1. og 2. g, tæller de i det endelige gennemsnit i 3.g? Og hvad med mine årskarakterer i de forskellige klasser?Hvilke karakterer er det egentlig, der tæller til det endelige gennemsnit ... -
Studieretningshjælp!!: Mat A fys B el. Bio A kem B?
ForumindlægJeg står i den meget uheldige situation, at geovidenskabslinjen ikke blev oprettet. Dette vil sige at jeg nu står mellem 2 valg: Mat A Fys B Kem B eller Bio A Kem B (for derefter at opgradere til Mat A og Fys B) Jeg er bange for at Fys B ikke er min interesse, og jeg aner ikke hvad mit andet A-f... -
Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof?
ForumindlægHvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof? (fysik-relevant) -
Cosinus 2ab
Forumindlægc^2 = a^2 + b^2 − 2ab * cos(C) Hvad betyder 2ab? Er det b^2 - 2*a + b? -
oxford og cambridge
ForumindlægHej.. Hvor kan man så hvor mange karakter man skal have for at læse jura på oxford og cambridge i England? Jeg har været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke se hvor adgangskravene var.. hilsen mikala -
problem med min lærer.
ForumindlægJa, goddav allesammen : )Mit ønske er at komme en på en uddannelse hvor et ret højt snit er krævet, og jeg får egentlig gode karakter... men der er i ét fag, én lærer som virkelig, virkelig er speciel.. Det er min oldtidskundskabslærer.. jeg læser lektier til hver timer, og bruger ikke bare den t... -
sommereksam
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg nu ikke består i en fag kan man godt tag om igen her til sommer så jeg efter sommerferie kan tag på b niveau -
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal til eksamen i Biologi (C), og står med et spørgsmål der lyder: "Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen". Hvad indeholder det udover respiration i cellerne? Mvh -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
gennemsnit
Forumindlægheyjeg er oppe i fuld pensum, hvordan regner jeg mit snit ud??og bliver engelsk og biologi karaktere fra 1 og 2g regnet med selvom jeg har begge på højt niveau?ses -
membranpotentiale, aktionspotentialet og et elementært bonus-spørgsmål om blodgennemstrømning
Forumindlægjeg er endt i den ulykkelige tragedie at skulle op i biologi-b niveau. Derfor sidder jeg og forsøger at forstå det her med membranpotentiale, aktionspotentialet og derunder natrium-kalium-pumpen. Er nogenlunde med på hvad ordene beskriver og de forskelliges funktion, men så heller ikke meget mere... -
Mat fælles fag, mat tilvalg B
ForumindlægHej jeg er ny herinde..Jeg er virkelig på den.. groft sagt.. Jeg skal til en del omeksaminer, specielt i mat skr er jeg meget nervøs for.. jeg ved at den næste skr. mat fællesfag kommer til at hedde 2006-8-2.. men ikke indholdet er kendt endnu.. seriøs hvad skal jeg gøre.? Har også 2 års eksamine... -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i biologi på c-niveau. Jeg er gået igang med forberedelsen, og har tænkt mig at læse det udgivede pensum igennem samt tage noter. Er der ellers andre,der har nogle ideér,til hvordan man kan forberede sig bedst muligt? Det skal lige siges,at det er en mundlig eksamen. På forhånd ma... -
K.E. Løgstrup
ForumindlægHej! Har religion på C-niveau Er der nogen der kan fortælle mig lidt om K.E. Løgstrup? Har læst tekster om ham, men synes det er svært! Kan nå frem til at Når et menneske viser tillid, skal man tage vare på deres liv. Nogle der kan hjælpe, eller evt. har nogle få noter? Selv et par ord...
