Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10641 til 10660 af 154034
-
Mitokondrie??
Forumindlæghej alle sammen er der nogen der kan forklare mig hvad Mitokondrie er ?? tak på forhånd :) -
Spansk eksamen
ForumindlægHej Er det muligt at finde de tidligere eksamenssæt i skriftlig Spansk fra STX, så man kan forberede sig på den skriftlige oversættelsesdel, del A? Eller er der nogen som har nogle gode råd til hvordan man bedst forbereder sig til skriftlig spansk ? Mvh Lømlen -
hvordan bliver man bedere?
Forumindlægjeg har prøvet virkelig hårdt at få bedre karakter i dansk, men jeg er helt lost. mine karaktere ligge lige nu på 4-7, og vil gerne have dem op. jeg lytter i timerne, laver mine lektier og laver friviligt selv mere hjemme, i håb om at blive bedre. hvis nogle havde nogle tips til alt mundligt, skr... -
idræt og fysik emne?
ForumindlægHej jeg leder efter et konkret emne, til min SRP, med massere af tilhørende materiale. fagkombination, fysik A og idræt B. har selv tænkt over: udgangspunkt: bevægelses analyse i FY og ID: stive legmers rotation, bevægelse i to dim (x-,y-retning), massemidtpunkt, eller noget lignende. MVH marie -
Har brug for virkelig hurtig hjælp!!!
ForumindlægHvad må man have med af hjælpemidler til skriftelig matematik i 1.g??? Jeg skal op i morgen, så har brug for hjælp hurtigt... -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
Eksamener stx
ForumindlægHej Jeg blev lidt i tvivl om hvor mange eksamener man skal have på stx. hvor mange skal man have mundtligt og hvor mange skriftligt, hvis man ser bort fra AT og SRP -
Genetik
ForumindlægHej alle. Jeg sidder netop og læser op på biologi A-niveau og sidder og har lidt problemer. Hvad er: 1-gens nedarvning og 2-gens nedarvning. Håber i kan hjælpe mig :) -
Eksamens dag
ForumindlægHej Jeg skal op i Mat A skriftlig eksamen d. 1/6, mens min veninde skal op til Mat A skriftlig eksamen d. 26/5. Hvordan kan det være? Er det ikke meningen at alle gymnasie elever skal op samme dag? Får man så samme eksamen? Eller har de lavet 2 forskellige i år?? -
JOB FOR EN DAG MED BETALING - LEKTIEHJÆLP.
ForumindlægHej, Jeg er lærerstuderende og skal den 21. maj op i skriftlig matematik og har i den forbindelse brug for hjælp til forberedelsesmaterialet. Det jeg gerne vil have hjælp til er: 1. Læser forberedelsesmaterialet igennem og gennemgår det hele. Alt hvad jeg ikke forstår skal forklares. 2. Hvilke... -
dansk eksamenssæt
ForumindlægHej :) nogle der ved hvor der man kan finde gamle eksamenssæt i dansk skriftlig stx online ? -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg er 1.g'er og går på HTX. Jeg har valgt matematik på A-niveau. I slutning af dette skole år, skal vi op i skriftlig matematik som årsprøve. Jeg undrer mig over, hvordan sådan en skriftlig prøve vil se ud. Jeg har søgt på uvm, men kan ikke finde nogle eksempler af prøven der inde. Er... -
ph... hjælp
ForumindlægJeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia. -
undersøg om h er en lineær funktion
Forumindlægopgaven lyder således: For en funktion h gælder, at h(4) = 5 , h(10) = 8 og h(40) = 22. Undersøg, om h kan være en lineær funktion? hvordan undersøger jeg det? er lidt lost der -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest... -
Fremføre beviser
ForumindlægHej alle, i denne opgave skal jeg bevise at: og ? : " hvis a og b er ortogonale! Undskyld for skriften! Men forklar' mig, hvordan man ville gøre dette! Tak på forhånd! -
Terminsprøver
ForumindlægHej alle, Jeg skal til terminsprøve, om to uger, i disse fag: Dansk: Skriftelig fremstilling, læseprøve, retskrivning Matematik: Problemregning, færdighedsregning Engelsk: Skriftelig prøve Er der nogle der har noget jeg kan øve mig med? Eller ved hvad jeg skal øve mig på? :) Tak på forhånd :) -
Årsprøve
ForumindlægSkal man også bevise sætninger i skriftlig matematik årsprøve (A-niveau 1.g)? Eller er det udelukkende opgaveregning man testes i?
