Dansk

hvordan bliver man bedere?

09. oktober 2020 af azramn - Niveau: 8. klasse

jeg har prøvet virkelig hårdt at få bedre karakter i dansk, men jeg er helt lost. mine karaktere ligge lige nu på 4-7, og vil gerne have dem op. jeg lytter i timerne, laver mine lektier og laver friviligt selv mere hjemme, i håb om at blive bedre. hvis nogle havde nogle tips til alt mundligt, skriftlig osv ville det være en stor hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2020 af Stygotius

Man kan ikke hjælpe dig når man ikke ved præcist hvilke problemer du har.


Svar #2
09. oktober 2020 af azramn

Har brug for hjælp til stort set alt indenfor emnet dansk

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. oktober 2020 af StoreNord

#0
Hver gang du skriver noget, kan du i en fodnote skrive: "Påtal gerne mine stavefejl".

bedere skal staves "bedre"
verber i nutid skal ende på "r"
brug stort bogstav i starten af en sætning og efter punktum og spørgsmålstegn.


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. oktober 2020 af Denklodsedexd

Vedr. skriftlige opgaver, så skulle du gerne begynde at få højere skriftlige karakterer, hvis du forsøger at følge vurderingsskemaerne til de relevante genrer. F.eks. ved et debatindlæg, der kan du bare søge på sådan noget som "debatindlæg vurderingsskema". Der skulle gerne komme noget som du kan bruge.

Ind i dansk har også hjulpet mig rigtigt meget. Brug gerne de vedhæftede skabeloner til f.eks. analyser (handlingslinjer, berettermodellen, osv.)
https://indidansk.dk/ 

Det er selvfølgelig taget i betragtning af at du kan stave ordentlig, lave kommaer og bruge tid nok på dine afleveringer.
Det der virker for andre behøves nødvendigvis ikke virke for dig, så prøv at komme på et eller andet som du ikke gør eller ikke kan og øv dig.


Tror kommaer vil være et godt sted at starte hvis du har brug for hjælp til det hele, men det er bare min mening :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. oktober 2020 af Stygotius

Til azramn

Hvis du er interesseret, kan jeg sende dig min oversigt over reglerne for punktummer og kommaer på dansk. Der står alt hvad du behøver vide. Du skal bare give mig din mailadresse.


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. oktober 2020 af ChristianRavn

Hej Azramn,

Der er to vigtige parametre for at blive bedre. Repetition og fokuseret træning. 

Jeg hæfter mig ved flere ting der gør, at jeg tror du kan blive meget bedre. Du lytter i timerne, du laver dine lektier og du prøver at forbedre dig i din fritid. 

Men uden fokuseret træning og repetition, så bliver man kun langsomt bedre.

I min fritid underviser jeg gratis børn, unge og voksne i "hvordan man lærer". Jeg er Cand.Scient fra IT Universitet, og jeg interesserer mig for hukommelsestræning og indlæring. 

Hvis du er interesseret i et gratis forløb, så vil jeg meget gerne prøve at hjælpe dig. Hver gang jeg underviser en elev, bliver jeg selv lidt klogere. Jeg håber at høre fra dig :)

Jeg har delt min mail med dig. 


Skriv et svar til: hvordan bliver man bedere?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.