Matematik

JOB FOR EN DAG MED BETALING - LEKTIEHJÆLP.

08. maj 2014 af jeanluca (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej,

Jeg er lærerstuderende og skal den 21. maj op i skriftlig matematik og har i den forbindelse brug for hjælp til forberedelsesmaterialet. Det jeg gerne vil have hjælp til er:

1. Læser forberedelsesmaterialet igennem og gennemgår det hele. Alt hvad jeg ikke forstår skal forklares.

2. Hvilke mulige opgaver kan komme til eksamen, læst ud fra forberedelsesmaterialet. Hvordan forbereder jeg mig bedst muligt.

Jeg tænker at vi bruger 3-4 timer sammen intensivt og du får betaling for det. Du skal kunne løse matematikopgaver på universitetsniveau. Så har ikke brug for hjælp til mat A opgaver, da sværhedsgraden er sværer til den skriftlige eksamen jeg skal op til.

Vi mødes hos mig i Vanløse og arbejder i de timer og der er tale om den 20 maj om formiddagen. Derfor skal du være fra København området.

Jeg ser frem til at høre fra interesserede.

God dag.

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj 2014 af Nilletøz (Slettet)

Hej, jeg håber, at du vil læse nedenstående med det smil og den venlighed, det er skrevet med. Jeg kan godt se, at det vist ikke kom så tydeligt frem, som jeg havde håbet :) Rigtig held og lykke med dine eksaminer. Mvh. en læreruddannet fra Aarhus

Ved mindre de lige har eksploderet niveauet i matematik samtidig med, at de satte omfanget af linjefaget ned, siden jeg blev færdig i 2012, så er det overkill og sige, at matematikken er sværere end matematik A. Kravet er matematik B for at komme ind på linjefaget, og det er udelukkende, fordi man skal have en forståelse for bevisførelse og matematisk argumentation. Du vil ikke støde på opgaver med differentialligninger, integralregning, vektorregning, rumgeometri, lineær programmering o.l., ved mindre dit forberedelsesmateriale handler om det, og i det tilfælde vil niveauet og omfanget være lavere end A-niveau. Faktisk er det udelukkende dit forberedelsesmateriale, der kan siges at tilnærme sig A-niveau i matematik, og samtidig skal du tænke på, at vi på læreruddannelse har lov til at lave tegn-og-fortæl beviser. Det betyder, at får du en matematikker fra uni til at hjælpe dig, så kan de være meget forvirrede over måden, at vi på læreruddannelsen beviser på og vores argumentation. Det betyder, at du risikerer at forvirre dig selv mere ved at få hjælp fra en på universitetet, hvis det er en, der ikke kender til 'vores måde' at gøre tingene på. Sandsynligvis vil de også have sværere ved at vurdere typen af opgaver end, hvis du fik hjælp fra en, der faktisk har været igennem den type eksamen. Så mit bud er, at du bør lede efter en, der har været oppe til læreruddannelsens eksamen i matematik fornylig og få hjælp derfra. Evt. kan du som yderligere forberedelse låne eksaminer fra tidligere år og øve dig på. 

Svar #2
08. maj 2014 af jeanluca (Slettet)

Du får et meget kort svar. Jeg har matematik på A niveau med 10/10 i både skriftlig og mundtlig og problemet med eksamen her er at jeg personligt ikke føler jeg har værktøjerne til at løse de fagfaglige opgaver, hvilket jeg ikke havde noget problem med på gymnasiet. Det er ikke de didaktiske opgaver jeg er i tvivl om. Hvis du ikke har noget fornuftigt at byde ind med i forhold til at hjælpe mig med forberedelsesmateriale, så hold din mening for dig selv. Synes det er sjovt at du bruger så meget af din tid på ingenting. Vi øver os skam i tidligere opgaver. Ydermere får du mig godt nok til at fremstå som en dårlig lærer, hvilket du nok vil ændre dit syn på, hvis du fulgte mit arbejde som lærer bare en dag.

Hav det godt og tillykke med at du er blevet lærer.

Skriv et svar til: JOB FOR EN DAG MED BETALING - LEKTIEHJÆLP.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.