Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10661 til 10680 af 11183
-
Hvordan polysaccharider og fedtstoffer nedbrydes og optages i fordøjelsessystemet?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er igang med min Biologi C eksamen og faldt over dette spørgsmål.. Jeg er gået lidt tabt på det og tænkte om der var en venlig sjæl derude, som ville give mig en forklaring på hvordan polysaccharider og fedtstoffer nedbrydes og optages i fordøjelsessystemet. Tak p... -
åndedrætssystemet
ForumindlægHej Jeg er igang med min biologi eksamen og er kommet lidt i trivl.. Det første spørgsmål er da det samme som det næste? Eller hvordan ville i besvare spørgsmål 1??? Gør rede for opbygningen af åndedrætssystemet. Forklar hvordan ilten transporteres gennem åndedrætssystemet og kredsløbe... -
Udflåd op til mentruation
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver en opgave i religion og biologi om eskimoernes forhold til menstruation. I den forbindelse skal jeg undrsøge nogle af de ændringer kroppen gennemgår i forbindelse med menstruationen, og én af dem er udflåd. Jeg er klar over at mængden af udflåd øges ved ægløsning, pga. ... -
Må jeg tage GSK?
ForumindlægHej Jeg har idag afsluttet mit første år på HF i en klasse, men står lidt i et dilemma. Foruden min fulde HF er mine tilvalgte fag spansk 0-B samt matematik B. Som valgfrit fag det første halve år af 1. HF har jeg haft billedkunst, som jeg ikke fandt interessant. Jeg vil derfor ikke gå op ... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
Darwinismen?? Er det korrekt?
ForumindlægHej.. Har skrevet lidt ned omkring darwinismen og vil gerne lige have det godkendt af en som ved noget mere om det evt. da jeg har tilfølget lidt til det jeg har fundet på nettet . Darwinismen er baseret på Charles Darwins ideer om evolution1(udvikling) og naturlig selektion2(udvælgelse) som ta... -
GABA-transportører
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig biologi i morgen og har lige trukket følgende spørgsmål: Med udgangspunkt i den udleverede tekst og relevante teoretiske og eksperimentelle elementer fra undervisningen skal du forberede en fremlæggelse, hvor du gør rede for de biologiske forhold, der ligger til grun... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
Arvegang
ForumindlægBiologi årsprøve genaflevering d. 2/9 Blodtypernes forekomst i en familie: Generation l: (Forældrerne) 1. mor Xg-positiv 2. far Xg.negativ 3. mor Xg-positiv 4. far Xg-negativ. Generation ll: (Forældrernes børn) 1. dreng Xg-negativ 2. pige X. positiv 3. dreng Xg-positiv 4. dreng Xg-negativ. G... -
Lektiehjælp tilbydes i flere fag
ForumindlægHej med jer Jeg tilbyder lektiehjælp i Aalborg (Svenstrup J) og omegn. Jeg har taget en STX på Støvring Gymnaisum (Mat A, Fys B, Kem B), og kan derfor hjælpe med disse fag på disse niveauer. Derudover kan jeg tilbyde hjælp i Biologi C, Engelsk A og Tysk B. Jeg er meget opmærksom på at tilpasse ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej med jer. Jeg sider lige nu med AT9 - at være på selviscenesættelse og overvågning. Jeg skriver i fagene Dansk A, Biologi B om Etologi, som er dyrs adfærd. Jeg lægger specielt vægt på de seksuelle aspekter af etologien og perspektivere til mennesket adfærd i forhold til Paradise Hotel og ... -
Kvinde eller mand?
ForumindlægHej derude! Jeg er gået i stå med en opgave i min biologi aflevering, det lyder således: AGS (Adrenogenitalt syndrom) er en sygdom, som nedarves autosomalt recessivt. I Rigshospitalets informationsmateriale står følgende: For raske søskende til en AGS-patient gælder det, at 2 ud af 3 v... -
Inspiration
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive srp i fagene biologi A og kemi B, hvor jeg vil undersøge acetylsalicylsyres nedbrydning og optagelse i kroppen. I den forbindelse har jeg tilmeldt mig dette forsøg: https://www.dtu.dk/uddannelse/moed-dtu/tilbud-til-gymnasier-og-skoler/oevelser-foredrag-og-materi... -
Bakterievækst.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder her og er i gang med at skrive SRP i fagene Biologi B og Matematik A. Jeg er blevet bedt om at lave forsøg med bakterien E.coli og ud fra den forhåbentlige udmærket vækst vil jeg nå frem til en vækstkurve som jeg skal lave differentialregning på og komme ind på logis... -
SRP FEDME USA
ForumindlægHej har lige fået min problemformuering og tænkte om nogle havde gode ideer? :-) Jeg har valgt Biologi & Engelsk. Redegør kort for fedme og dens årsager, samt hvad der ligger i begrebet "fedmeepidemi" Analyser mulige fysiologiske konsevekser af en kostsom præstenteres i filme ... -
SRP
ForumindlægHej ! - Jeg sidder og har lige fået SRP udleveret i fredags.Jeg arbjeder i fagene biologi og idræt og mit område er aerob - træning. Mit emne er Langdistance og kondition og opgaveformuleringen går på: Hvad vil det sige at være i god kondition - hvordan kan det testes? Hvilke fysiologiske ændr... -
Grundstoffernes dannelse
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 1.g - STX, og skal til at skrive min NV-rapport (naturvidenskabelig-rapport), som jeg senere skal op og forsvare. Jeg har valgt at bruge fagene kemi og fysik - (der var i alt 3 fag- den tredje var biologi) Og jeg har derfor valgt emnet/overemnet: Grundstoffernes dan... -
Differentialligner
ForumindlægHejsa. Håber der er nogen, som kan hjælpe :) Er igang med et projekt i matematik og er gået i stå i denne opgave, som lyder: Find ud af hvornår fiskebestandens væksthastighed ikke ændrer sig, når den ikke udsættes for fiskeri, og forklar deraf, hvorfor vi benytter ordet ligevægtskonstant om K... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej... Jeg skal snart vælge en ungdomsuddannelse. Det skal enten være HHX eller STX, men jeg ved bare ikke hvilken det skal være. Grunden til jeg vil på HHX er fordi, man ikke har de naturvidenskabelige fag (det er jeg ret dårlig til) og i stedet for har IØ, VØ og erhvervsret som lyder spændende...
