Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 10741 til 10760 af 44201
-
%opløsning og molær opløsning
Forumindlægjeg har noget 40% kalciumklorid opløsning som jeg skal have lavet om til 0,01 molær opløsning. Hvordan gør jeg? Og kan jeg bruge almindelig van fra vandhanen til det? På forhånd tak - jeg skal bruge det til at lave ph måliger af jord.... /AM -
Sammensatte tider!
ForumindlægHej!Jeg har fået et tysk spørgsmål ang. en tekst. Spørgsmålet lyder:"find en sammensat tid, og gør rede for, hvad der er specielt ved den"Hvad er en sammensat tid :(? -
forkorte mere eller er det ikke muligt ?
ForumindlægHej jeg har arbejdet med et spørgsmål hvor jeg ender med resultatet 15x^5-x^2+4 kan man godt gøre mere ved de 15x^5-x^2 eller er det bare det ? mange tak på forhånd -
golfkrigen - kultursammenstød, USA vs. Irak
Forumindlæghejsa. jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med noget info omkring kultursammenstød, civilisationssameenstød i golfkrigen. ideologier og sådan noget. mvh simon sørensen -
illustration af den eksportorienterede & såvel den importsubstituerende industrialiseringsstrategi..
ForumindlægHejsa..Ja, jeg søger virkelig et godt råd, link, notat om ovenstående..Er helt på bar bund om hvordan jeg skal lave denne illustration..På forhånd mange TAK//Sarah -
Mellem eller imellem?
ForumindlægHvilket udsagn er korrekt ... "x ligger mellem 2 og 3" "x ligger imellem 2 og 3" ? Hvad er reglen, med foranstillet "i" ? -
korrekt analyse?
ForumindlægHejsaher nogle sætninginger (som også skal oversættes til tysk, men vil lige være sikker på at jeg har analyseret rigtigt)- Franz laver selv maden. Han er meget dygtig, og vennerne roste maden. -Er det rigtigt at maden er genstandsled?Mvh Maria -
er den kommutative lov den samme som indskudsreglen?
Forumindlæger den kommutative lov den samme som indskudsreglen? -
Normalfordelingspapir :-S
ForumindlægHej..Jeg har et eksamensspørgsmål, som j muligvis kunne komme op i til eksamen.Statistik:Du skal fortælle om brugen af normalfordelingspapir, gerne ud fra et eksempel.Nu er spørgsmålet bare. Hvordan forklare man hvad normalfordelingspapir fungere. For jeg er lidt lost i det :-SHåber nogen ka bidr... -
Inddeling i Antigone
ForumindlægHej,Antigone er opdelt i:- Prologos- Parados- Epeisodion- Stasimon- ExodosHvad betyder de forskellige ord - og følger Sofokles Antigone en typisk opbygning for et drama?Håber I kan hjælpe! -
Reflekser
ForumindlægRefleksudslaget kan gøres enten større eller mindre ved at ændre på følsomheden i sansecellerne. Forklar hvordan dette sker? - Kan ikke finde noget om det.. -
Energi! (?varmemodtagelse?)
ForumindlægHej folkens. Jeg har til opgave at svare på følgende spørgsmål. "Kan et system modtage varme, uden at dets indre energi samtidigt ændres?" Spørgsmålet er måske meget enkelt, men jeg har brug for noget hjælp. Venlig hilsen mig. -
Beregning af pris på 0 kuponobligationer
ForumindlægHar oplysninger om følgende effektive renter og kurser på et perfekt obligationsmarked (0 transaktionsomkostninger, hverken ved udstedelse eller køb af obligationer, 0 arbitragemuligheder. 1-årig stående obligation: effektiv rente 5% 2-årig annuitetsobligation, pålydende rente 5%: kur 99,... -
7+ =2
Forumindlæg -
Molekyleformlen
ForumindlægHey ... nogen der vil hjælpe ??stoffet A har den empiriske formel C2H4OCl. 2,425g af stoffet A opløses i 100ml benzen. Det viser sig, at frysepunktet for opløsningen er 0,89 K lavere end frysepunktet for benzen. Af en databog fremgår det, at Kf(benzen)=5,12(K*kg)/mol. - Bestem molekylformlen for ... -
Pristræghed
ForumindlægEr der nogen herinde fra der kan forklare mig begrebet "Pristræghed" ? -
0 reglen
Forumindlæghej.. jeg har regnet disse opgaver vha. nulreglen.. en der lige kan kigge på dem og sige om de er rigtige.. 2x(4-x) = 0 <=> 2x= 0 v 4-x= 0 <=> x=0 v x= -4 ------------------------------ (2-x)(x+3)= 0 <=> 2-x=0 v x+3= 0 <=> x= -2 v x=-3 -
HJÆÆLP ! KVARTILSÆT!!! Matematik - har eksamen i morgen
ForumindlægHej Kan nedre kvartil være lig med median? Svar hurtigst muligt, da jeg skal til eksamen i skriftlig matematik i morgen tak -
differentialregning (haster)
Forumindlæghej, jeg har en opgave der lyder "bestem for funktionen f(x) = x^2 tallene f'(-3), f'(-2) og f'(10)" jeg forstår ikke helt hvad der menes? er der nogen der kan hjælpe? -
Bevis
ForumindlægHej. Når jeg vil skrive et bevis, siger den i loggen: [7] ! Missing } inserted. } 1.484 \end{proof} Jeg bruger \begin{proof} \end{proof} og har skrevet følgende \newtheorem{proof}[theorem]{Bevis} hvad går galt?
