Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10821 til 10840 af 154034
-
Chat- og SMSsprog
ForumindlægHvordan kan den øgede brug af e-mail, chat og sms kan påvirke andre skriftsproggenrer som fx avisartikler, læserbreve og det skriftlige arbejde i skolen?\n\nNogen som har nogle ideer? -
hvad står på eksamensbeviset?
Forumindlæghej alle!! har lige været til biologi-eksamen med et knap så heldigt resultat... fik 4 men hvad kommer der til at stå på eksamensbeviset? fik til årskarakter 7/7 har biologi på B-niveau på forhånd tak :) -
Funktioner
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved: f(x) = x^-2 , x > 0 Grafen for f afgrænser sammen med førsteaksen, linjen med ligningen x = 1 og linjen med ligningen x = k, hvor k > 1, en punktmængde, der har et areal A(sænket skrift)k. Bestem A(sænket skrift)2 Undersøg, om der findes en værdi af k &... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHej, jeg sidder lige og øver til matematik skriftlig termins prøve. Jeg har stødt påfølgende opgave: (a+b(a-b)-(a+b)^2 og jeg er simpelthen i tvivl om fremgangmåden?? Jeg har prøvet at få et svar, men ved ikke om det er det rigtige: a^2-b^2-a^2-b^2 -
eksamener i 1.g på HTX?
Forumindlæghej derude:) jeg undrede mig hvilke fag kan man komme op i 1.g i htx (altså både skriftlige og mundtlige) Og hvordan foregår de? -
Forbedring i 3g
ForumindlægHej Jeg er en pige som har mit sidste år tilbage på gymnasium. Jeg vil gerne forbedrer mit snit, hvis jeg skal have mulighed for at opfylde min drøm om at læse Odontologi (10,1 i Aarhus). Her forleden faldt jeg over en kommentar, hvor en dreng understreger at hvis man har doven eller mindre akt... -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
Bestå engelsk
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag, og det er ikke min stærke side. Jeg skal have 4 for at bestå, da jeg fik 00 i skriftlig engelsk. Hvad kræver det til eksamen for at få 4? -
24 timers forb... i hvilket fag?
ForumindlægI hvilket af fagene har man 24 timers forberedelse? -
Engelsk
ForumindlægDet forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så... -
hjælp
ForumindlægTo vektorer er givet ved a ?=(3¦4) og b ?=((-1)¦2). Gør rede for, at de to vektorer ikke er parallelle. Er det ikke fordi at det ikke giver 0, derfor er den ikke parallelle?? ( antallet af minusser skal være lige mange) Bestem koordinaterne til vektorerne a ? ^,a ?+b ?... -
Årskarakter/skiftlig eksamen
ForumindlægJeg har fået 02 både mundtligt og skriftligt i årskarakter i matematik, men jeg dumper formentlig den skriftlige eksamen. Hvis det sker, dumper jeg så også matematik som fag? -
Idræt på 2 niveauer
ForumindlægEftersom jeg har idræt på 2 niveauer på henholdvis C og B niveau, i kraft af valgfag, ville jeg gerne vide om karakteren i det obligatoriske c-fag også får en plads på eksamenbeviset, når man har idræt valgfag på B-niveau. Samme gælder faget Naturgeografi, som også fås på 2 niveauer. Er der nog... -
At undersøge i samf opg.
ForumindlægHej I samfundsfag får man typisk en opgave der lyder, redegør, undersøg og diskuter. Men er der nogen der kan uddybe hvad undersøgelses-delen hovedsageligt skal bestå af, altså er usikker på hvad de mener med at undersøge. (ved at det skal gøres udfra nogen tekster, hvorefter man så sammenfatter) -
Rimstilling og enderim i digt
ForumindlægHej! Hvordan er det med fri/fast rimstilling og enderim? Med enderim er det noget med noglebogstaver som viser rimene i en strofe??? ABAB osv. osv. Men hvordan i nedstående strofe, og hvorfor? Har søgt på nettet, men har underligt nok ikke kunnet finde ordentlig forklaring. Rio Janeiro Rio!... -
Hvad er en myte?
ForumindlægHvad er en myte? Jeg har slået det op steder online, men jeg synes definitionerne er lidt svingende. -
blodtype
Forumindlæghej jeg sidder og laver biologi opgave, men er gået i stå, håber at der er nogle som kan hjælpe mig Poul: 0-negativ Bente: A-positiv tilsammen har de drengen Mathias som er A-negativ. Bente føder en pige så er spørgsmålet, hvilke blodtype har datteren -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :)
