Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 10841 til 10860 af 32815
-
Sygeeksamen
ForumindlægHej alle Hvis man fx var forhindret i at komme til en eksamen, og man derfor skal op til en sygeeksamen, kan man så stadig søge ind på en uddannelse, selvom ens eksamensbevis ikke er lukket endnu, da man har været syg til en af eksaminerne og derfor skal op til en sygeeksamen, som først er i... -
Statistik
ForumindlægHej Hvordan kan jeg forklare, hvad fortæller middelværdi og medianen om udgående gods fra disse 25 havne? middelværdi er det ikke gennemsnittet? -
Nem ligning og nem funktion- som jeg gerne vil have hjælp med
ForumindlægOpgave 1 Løs ligningen 7x + 2 = 5x +10 . Opgave 2 En funktion f er givet ved f (x) = x2 + 5x +1. Bestem f (3) . På forhånd tak -
Dansk FSA 2010 dec. stilemner!
ForumindlægEr der nogle, der kan fortælle mig, hvad stilemnerne er i FSA dec 2010? -
“The splinter”
ForumindlægHej, jeg skal lave en analytical essay af “The Splinter”. Nogen der kender til novellen? -
Solen i zenit
ForumindlægStår solen i zenit hver dag ved midddagstid hvis man befinder sig ved ækvator? -
Astronomi
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål der lyder på: Hvorfor er stjernerne på nattehimlen ikke helt de samme sommer og vinter? Tak på forhånd -
klotte hans
Forumindlægnogen der kan hælpe med en klotte hans opgave -
Reeksamen
ForumindlægHej SP, Jeg dumpede desværre en eksamen og skal tage til reeksamen i august i stedet for maj, da jeg gerne vil bruge tid til forberedelse. Men skal lige høre, om reeksamen (i august) plejer at være ligesom den ordinære eksamen eller om formen godt kan ændre sig? Altså hvad er bl.a. sandsynlig... -
Planeternes bevægelse
ForumindlægHej jeg har en opgave om planeternes relative position på skolens planet-model (The Orbit Orrery). Kan I måske hjælp mig med at finde den rigtig formel til at beregne planeternes relative position. -
Hjertets opbygning
ForumindlægForstår det meste af denne figur "60" - men har et spørgsmål angående hvad Hulvene er: Av Knuden, og "his'ske bundt. Og hvad SA knuden og AV knuden er. -
Bioanalytikeruddannelsen
Forumindlæghey people. Jeg vil gerne ind og læse til at være bioanalytiker, men Specifikke adgangskrav er matematik på B-niveau og kemi på C-niveau. Mit problem er så, at jeg har dumpede i matematik, men har tilgengæld 10 i kemi, kan jeg så komme ind eller får jeg afslag? Jeg virkelig bekymret, da jeg ikk... -
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
Gennemsnit? Bestående?
ForumindlægKære alle. Når jeg nu får afsluttet min STX her til sommer, skal jeg til at søge ind på de vidergående uddannelser. Der er blot et problem. Lad os antage, at jeg vælger HA. Jur. som min første prioritet, (på CBS). Jeg opfylder alle krav, da jeg har alle de angivne fag på A - niveau. Problemet er,... -
Løs ligning af 2 ubekendte
ForumindlægLøs ligningssystemet med to ubekendte: "6 x+3 y=21 4 x+9 y=35" Har fået dette spørgsmål i en aflevering og er meget i tvivl, en der er sød at hjælpe? -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s... -
SØGER privatunderviser til statistik på kandidatniveau
ForumindlægHej! Jeg søger en privatunderviser i statistik på kandidatniveau. Jeg skal op til en mundtlig eksamen slut januar 2021 og har brug for hjælp til resultat formulering og forståelse af enkelte grundprincipper bag bl.a. logistisk og lineær regression, overlevelsesanalyse og cox regression. Hvis du... -
Jura?
ForumindlægJeg ved det er utroligt uforudseligt, men jeg vil meget gerne hører jeres tanker. Jeg har et snit på 8,9 og mit drømme studie er jura. Hvad tror i chancerne er for, at jeg kommer ind via direkte adgang gennem kvote 1, eller stand-by? Jeg søger alle steder, udover KU. Jeg er bange for, at karakter... -
cykelbuddet
ForumindlægNoahs mor arbejder i et firma, der bruger cykelbude fra KVIK, når de skal levere varer til kunder. I filen CYKELBUD_MAJ_2021 viser det ene datasæt, hvor lang tid der gik, hver gang firmaet bestilte et bud fra KVIK i april 2021, til buddet ankom. Det er vigtigt for firmaet, at cykelbudene hurtig... -
Hjælpelærer søges!
ForumindlægHej vi er to drenge der har brug for kvalificeret matematik hjælp. Vi har matematik på b-niveau og skal til skriftlig eksamen den 30. maj. Og en mulig mundtlig eksamen senere. Vi ville høre om der er nogen der kunne væer interresset i at undervise et par gange om ugen, enten hos en af os, der bor...
