Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10861 til 10880 af 11183
-
Rettelse af en meget lille engelsk opgave
ForumindlægHej er der nogle der gider at rette, altså rette mine stavefejl og omformuleringer . Marker venligst mine fejl, så jeg kan se hvad det er for nogle fejl. Jeg har fået til opgave at skrive om hvad jeg har lavet i skoletiden i dag, og skal også skrive hvad jeg har lavet i fritiden. På forhånd tak! ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
Adgangsgivende eksamen, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg stoppede for få år siden på gymnasiet, lige før sidste eksamen i 3.g. Dvs jeg har afsluttet alle fag på nær ét(matematik mundtlig). Jeg vil så gerne have gerne have en adgangsgivende eksamen nu, således jeg kan tage en videregående uddannelse. Jeg gik på matematisk linie, med matemati... -
fysik prøve!
Forumindlæghej allesammen.. på onsdag skal jeg enten op i fysik, biologi, kemi eller geografi prøve.. jeg har lavet en tale til fysik (densitet af vand, sand og sten)jeg kan ikke komme videre.. håber i vil tilføje noget, rette eller give ide'er til min tekst.. Densitet af vand, sand, og sten: Jeg vi... -
Insulin/diabetes forsøg?
ForumindlægHej SP, håber i kan hjælpe mig her.. Skal om et par uger til at skrive min studieretningsopgave i biologi B som hovedfag og Kemi A som bifag.. Har valgt hovedområdet Ernæring, og vil derpå koncentrere mig omkring sugdommen diabetes og insulin... MEN mangler et ordentligt forsøg! - Som skal med..... -
SRP - Emner / Områder
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og har en form for krise - Da jeg jo skal have valgt fag og område til SRP inden der er gået en uge. Jeg er tvunget til at vælge faget Engelsk på A-niveau, og kan herudover koble det med enten Dansk A, Samfundsfag B, Biologi B, Historie A, Matematik B. I første omgang... -
Søger tysk oversættelse!
ForumindlægHey er der en eller anden flink fyr, der lige kan kigge på dette. Det skal oversættes til dansk, og har lidt travlt med det :S er desværre ikke lige der store tysk geni. _____________________________________________________________________________________________ Den ariske race er den bedste,... -
Geo, Bio, F/K – Terminsprøve!
ForumindlægGoddag sp'er Jeg er desværre kommet på “glat is“, da min terminsprøve-uge er lige ved døren. Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med gamle fsa/fp9 sæt eller hjemmesider til hver enkelt fag. Engelsk: Listening-, reading comprehension, sprog og sprogbrug... -
Hjælp mig!!
ForumindlægGoddag sp'er Jeg er desværre kommet på “glat is“, da min terminsprøve-uge er lige ved døren. Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med gamle fsa/fp9 sæt eller hjemmesider til hver enkelt fag. Engelsk: Listening-, reading comprehension, sprog og sprogbrug... -
problem formulering i tvivl?
ForumindlægMine fag er Eng hvilket jeg har på A-niveau og Biologi hvilket jeg havde på c-niveau i 1g. Opbygningen af min opgave har jeg forestillet mig nedenfor. Venligst kommenter om det lyder som noget der holder vand, eller om der skal laves om!? "En opridsning af genetikkens historie, der udmunde... -
Hjælp til sociologi (til SRP)
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min SRP i 3.g, og har da brug for en smule hjælp. Jeg skriver omkring stress i samfundsfag og biologi, og i den samfundsfaglige del, skal jeg komme ind på relevante sociologiske teorier, der kan være med til at danne baggrund for årsagerne bag en stigning... -
SRP fagkombination
ForumindlægHej, Det er "snart" ved at være SRP-valg-tid, og jeg går og overvejer følgende fagkombinationer og emner: Engelsk A og Matematik A: Matematik og autisme i bogen "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" af Mark Haddon. Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
Spørgsmål om gødning, jord, kvælstofkredsløb og næringsstoffer.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en biologirapport for, og jeg kender nogenlunde svaret på en del af opgaverne. Mit "problem" er bare at der i rapporten specielt lægges vægt på faglige begreber, og dem kender jeg ikke så godt.. Så hvis nogle af jer evt. havde et par guldkorn i form af kloge fagord t... -
KLAGE OVER EKSAMEN'S KARAKTER?
ForumindlægHej allesammen, jeg er netop startet i 1.G på en STX gymnasie. Og med den nye reform, skulle alle 1'ger op til en NV (biologi, fysik & kemi) prøve, efter grundforløbet som varer i 3 måneder. Jeg har så været der oppe, jeg startede ud med selve min fremlæggelse, som gik meget godt, dog var... -
Hjælp til retning af tysk kort dagbogsside HASTER!
ForumindlægHej alle sammen jeg skulle skrive en dagbogsside i tysk og den er for til imorgen, men jeg er ikke særlig god til tysk, så hvis der er nogle der ville rette den for mig, ville jeg være rigtig glad. Tak på forhånd. Liebes Tagebuch Heute Morgen ich um 7 Uhr auf stehe. ... -
Blodtype spørgsmål
ForumindlægHejsa alle. Jeg har nogle spørgsmål i biologi som jeg meget gerne vil have hjælp til: 2. Kan en person med blodtype A, rhesus positiv modtage blod fra en person med blodtype AB, rhesus negativ? Hvorfor/hvorfor ikke? Mit svar: En person med blodtype A kan godt modtage blod fra en perso... -
AT-prøve Bio-Eng 1.G. brug for JERES hjælp!!
ForumindlægHej alle.... Jeg skal op til AT-prøve imorgen kl 12:00, men er meget lost i det... jeg plejer at få gode karaktere, men det skide AT forvirrer mig...:( Jeg skal op i Kønsroller, hvor vi allerede har lavet opgaven for lang tid siden. I biologi skulle lave en rapport om at kunne bestemme over si... -
Receptorer og rusmidler
ForumindlægHej Jeg vil lige til at starte med sige at jeg ikke er helt sikker på om det her er et spørgsmål til kemi eller biologi (eller begge dele O_O) Men det går ud på at jeg skal lave en fremlæggelse om rusmidlers virkninger på kropen, specielt i forhold til receptore. Har jeg forstået det ret at når v... -
Skift studieretning
ForumindlægHej :) Jeg går på Herning på den retning der hedder Mat A, Kemi B, Biologi A. Men jeg er desværre kommet i en dårlig klasse. Ikke fordi jeg bliver mobbet eller holdt udenfor. Men ja... Jeg skal have Mat a, kemi og fysik b, for at studere medicin. Så jeg skal have skiftet retning, til noget lignen...
