Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11001 til 11020 af 95433
-
Saltes opløselighed - rapport spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp til disse spørgsmål, som jeg skal besvare i min bioteknologi rapport. Håber jeg kan få lidt hjælp - tak på forhånd! :) A) Hvad gælder generelt om opløseligheden af natrium- og kaliumsalte? B) Hvilke bariumsalte, kobbersalte og sølvsalte er tungtopløselige? S... -
engelsk A
ForumindlægHvis man har dumpet i engelsk A beholder man så stadig sit engelsk B niveau? -
Bred viden + gode forklaringer
ForumindlægHvem kan/vil hjælpe mig der er på fysik B? Jeg vil gerne i kontakt med en der vil agere vejleder, da jeg har mange steder hvor jeg står af, når min fysiklærer først begynder at sludre der ud af.Mvh. Maja -
Angående eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal op i 2.g her om kort tid, men jeg sad lige og tænkte over engelsk eksamen i 3.g. Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men kan man godt komme op i noget som man har haft i 1.g? Altså f.eks. hvis man skal perspektivere til noget, så kan det muligvis være til en tekst/film (whatever) ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
9. kl. notater søges...
ForumindlægHej, Da jeg snart skal til mdt. eksamen i fysik ville jeg høre om der var nogen, der ville sende mig nogle fysik-notater/noter. Min mail: hejsa.der@gmail.com ¨ På forhånd tak :) -
Suppleringsfag over sommerferie
ForumindlægHej allesammen Jeg drømmer om at læse til bygningingeniør på DTU når jeg en dag er blevet student (jeg går i øjeblikket i 3.g). Desværre går jeg på en forkert studieretning idet jeg har afsluttet matematik på b-niveau og fysik på c-niveau. Jeg har kigget på de forskellige uddannelser på DTU, og ... -
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
Mundtlig Eksame
ForumindlægHejsa, Jeg skal op til mundtlig spansk imorgen, og har lige fået udleveret min tekst. Jeg skal op i et udkast af en novellen, som hedder: Lola Lago - detective: Lejos de casa Er der nogle der har nogle noter til denne tekst? Derefter skal jeg referere til bogen La otra orilla de El dorado kapi... -
Energi i kapacitor
ForumindlægEnergien i en kapacitor er givet ved E=\frac{1}{2}CU^2 Men i et andet indlæg herinde (nederst i https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=201299) bliver der nævnt, at \Delta E = \frac{1}{2}C\Delta U Hvordan det? Her siges der noget andet: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.as... -
varmestråling
ForumindlægJeg har fået et spørgmål til min mundtlige fysik eksamen, som hedder, at jeg skal gøre rede for begrebet varmestråling, herunder Planckspektret for absolut sorte genstande. Jeg håber virkelig, at der er nogle som kan forklare Planckspektret for absolut sorte genstande, for jeg fatter det ikke... -
Udtrækning af gruppeeksamen??
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g på HTX og skal derfor op i minimum 2 fag i år. Mulige eksamener for mig er: engelsk B skr. engelsk B mundt., teknologihistorie C, teknologi B og fysik B. Vi har fået at vide, at vi skal op til gruppeprøve i vores projektgrupper i teknologi. Den ene pige, som jeg er... -
hvordan siger man
ForumindlægVær så venlig at sende mig et tilbud, hvori De angiver leveringstid?Jeg glæder mig til at høre fra Dem.Hvordan siger man det på engelsk? -
standardkurve og absorbans ved høje koncentrationer.
ForumindlægKan en standard-kurve med Absorbans som funktion af koncentration forventes at blive en ret linje, hvis koncentrationerne er store ? -
Ret & find fejl
ForumindlægJeg sidder fast i nedstående lektie a) Correct each sentence and make it grammatically correct. b) Write down one grammatical term per sentence that explains this mistake. c) All these mistakes fall into two categories. Which two? I do not understand. Thank you for asking. Every day he got a... -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
Privatejet virksomhed og selskabsejet virksomhed forskelle
ForumindlægHej jeg er kommet i et problem, jeg er ved at lave en Erhvervs Økonomi opgave. Der er så et spørgsmål der lyder: Forklar følgende forskelle på at opstille et regnskab for et selskab og privatejet virksomhed. - Ejers løn - Selskabsskat - Egenkapitalen og dens opbygning Er der måske nogle der ka... -
Alkener - navngivning
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser om alkener, og der står at de simpleste alkener er følgende: ethan, propen og but-1-en Men hvorfor hedder det but-1-en fra? Hvor kommer det fra? -
Gange snit med 1,08 ?
ForumindlægHej om 3 dage bliver jeg STX student. Jeg har 4 A-niveau fag, og har hørt, at man må gange sit endelig snit med 1,08, hvis man vælger at uddanne sig inden for to år. Er der nogle som kan be- eller afkræfte det? :) -
trekant med to ubekendte sider
ForumindlægHej jeg har en Trekant ABC Jeg kender alle vinklerne til rekanten og så kender jeg siden AB Jeg skal finde de to sidste sider af trekanten altså AC og BC. AB = 8 Vinklerne: A = 37 grader B = 72 grader C = 71 grader Hvordan finder jeg de to sidste sider. Jeg går i 1.g og har mat på A niveau.
