Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11061 til 11080 af 23878
  • eksamen

    Forumindlæg
    hva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik?
  • DANSK SKRIFTLIG EKSAMEN - KRONIK?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal op i dansk skriftlig eksamen imorgen og jeg er en del i tvivl om hvordan man skriver en kronik? Har kigget på nogle eksempler om kronikker herinde, men de er ret forskellige fra hinanden. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man skriver en kronik? det kunne være en kæmpe hj...
  • Grænseoverskridende underholdning

    Forumindlæg
    HJÆLP!! Er der nogen der har lyst til at læse den igennem og komme med et bud på, hvor den nogenlunde ligger? Jeg har aldrig skrevet en kronik før og ved derfor ikke, om jeg har ramt helt ved siden af. Håber i vil hjælpe. Har vedhæftet filen..
  • Årsprøve i dansk skriflig?

    Forumindlæg
    Hej..Jeg vil bar spørge om der er nogle der evt. ved hvordan årsprøven i skriftlig dansk foregår i 1.g?Er det lige som i folkeskole, el.?
  • eksamen

    Forumindlæg
    Hej.. er der nogen der har nogle gode råd til religionseksamen? Evt. nogle erfaringer? Det kunne være til rigtig stor hjælp ;D Therose
  • ekstemporaltekster

    Forumindlæg
    jeg går i 1.g, og skal til årsprøve i fransk om en uges tid... Jeg vil meget gerne øve mig lidt, men har ikke kunnet finde nogen ekstemporaltekster - er her nogen som har nogle liggende? :)
  • noter

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med noter til Theokrits Bruddet med Kyniska eller Adonisfesten?? Jeg står og virkelig mangler nogle!Jeg er meget interesseret i dette og har også rigtig gode noter til meget andet jeg kan sende ud.Min mail er: [email protected]
  • DDet her tager kun 1 sek..HASTER

    Forumindlæg
    Hej...jeg ska snart op i dansk mundt..der er noget jeg ikke forstår..Det er helt nemt, men KUN jeg er for dum til at forstå det!!!Hvordan ved man om et eventyr er KUNST- eller FOlKE- eventyr???Hjælpp plsss
  • Geoengineering

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg er igang med et geo/samfundsfags projekt, men dog sidder jeg fast. Jeg skal komme ind på hvem der muligvis er interesseret i at ændre klimaet. Det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig lidt. PS, Svar venligst før den 18. da jeg skal fremlægge den dag :)
  • EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hvordan foregaar en religion eksam har ingen anelse og skal op her paa fredag... vi har buddismen, islam og kristendom og etik
  • Sortiment - portefølje ?

    Forumindlæg
    Jeg undrer mig over hvad forskellen er på sortiment og porteføljeSå vidt jeg kan forstå er sortiment, de udvalg af produkter en virksomhed udbyderPortefølje er en række produkter ?er det ikke det samme så ?
  • filosofieksamen - igen

    Forumindlæg
    Tænkte på om der er nogen der ved hvor tekstnærer man skal være til eksamen? Altså i forhold til den tekst man får udleveret. Skal man gå ned i detajlerne eller skal man bare fortælle frit oom filosofien bag den?
  • DISPOSITION??

    Forumindlæg
    hvordan laver man diposition over sin fremlæggelse??? hvad betyder egentlig ordet 'disposition'??giv lige en eks...hvordan lavede I jeres???
  • Vurdering af godsejernes magt

    Forumindlæg
    Laver en opgave om stavnsbåndet og er kommet til at jeg skal give en vurdering af hvad ophævelsen, foranlediget af "Den store landkommission", i årene op til 1788 fik af betydning for godsejernes magt. Ville spørge om der er nogle der har nogle link til nogle sider jeg kan bruge? :-)
  • The Red Line

    Forumindlæg
    Jeg har læst de forskellige indæg om selv samme tekst.Jeg synes dog ikke, at nogle af budene på mulige temaer er "lige i skabet" (et Mikael-skab), så jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har et genialt indfald (det kan selvfølgelig også være, at teksten er elendig!).Desuden kunne je...
  • Hjælp til Et Dukkehjem og om kvinders undertrykkelse!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i dyb nød, da jeg méget snart skal aflevere dansk/historie-opgave om Det Moderne Gennembrud og kvinders undertrykkelse og kamp for frigørelse, men problemet er, at jeg ikke har nok materiale til at kunne svare på følgende: Hvordan blev kvinder i 1800-tallet undertrykt? Hvorfor begyndt...
  • Induktiv Metode + Præsidenten i USA

    Forumindlæg
    Hello ;) Sagen er den, at jeg skal op i AT (3g) som så mange andre. Jeg ved godt grundlæggende hvad både induktiv og deduktiv er, men mit spørgsmål er alligevel, men mit følgende eksempel er en induktiv metode: Jeg konkluderer ud fra noget materiale (empiri), at forholdet mellem USA og Europa er...
  • Psykologi og metode

    Forumindlæg
    Heej.. Endnu et spørgsmål til psykologien og metoderne i den... Har prøvet at kigge lidt rundt, men synes ik jeg kan finde svaret.. Jeg skriver i biologi/psykologi, med psykologi som humanistisk fag.. Jeg skriver om HIV, og hvordan mennesket reagerer på at det få konstateret HIV.. For det første ...
  • AT - Darwin, religion og biologi

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til AT-eksamen næste tirsdag, og mit emne er Darwin. Jeg har skrevet i fagene biologi og religion, og jeg er lidt i tvivl mht religions metode. Kan nogle hjælpe? Mvh Simone
  • Kvalitativ metode på tale?

    Forumindlæg
    hej alle jeg har om john f kennedys tale fra 1961 om at sætte en mand på månen, har tænkt mig at bruge hermaneutik på talen, men hvad med kvalitativ metode er den oplagt på en tale, hvad synes i?