Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11081 til 11100 af 176852
-
Religions eksamen
ForumindlægHejsa.. Jeg skal på fredag op i religion, men er virkelig meget i tvivl om hvordan eksamenen foregår.. Ville høre om nogle af jer herinde muligvis ligger inde med en tekst som ville kunne blive givet til eksamen.. Og så skrive hvad man skal gøre med teksten..? (: På forhånd mange tak!! -
hjælp til at-eksamen
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til min AT-eksamen 2017, både med at udarbejde en synopsis samt et talepapir. Overemnet er "menneskets forhold til naturen" money gives ;-) Jeg håber der er en som er frisk på dette, samt vil tjene lidt ekstra :-D skriv til mig på: larde-pip@hot... -
Eksamen - statistik
ForumindlægHej. Jeg skal til mat eksamen C på mandag. Jeg har forberedt power-point til fem emner, men beskrivende statistik er det der fylder mindst. Er der nogle der har en idé til, hvad jeg kan komme ind på? Mvh Katharina -
NV Eksamen:( hjælp
ForumindlægJeg sidder her og er ved at forbedrede mig til nv eksamen. Jeg kom til at tænke på, når myosin og aktin trækker sig sammen sker det når vi bøjer vores arm eller når vi strækker den???? -
EKSAMEN!!!!!!!! næringsstoffer
ForumindlægJeg sidder ligenu og læser til eksamen, og skriver om de tre vigtigste næringsstoffer i vores kost: fedt, protein og kulhydrater. Jeg skal kunne forklare hvad kroppen skal bruge kostens næringsstoffer til og er det ikke bare for at man skal kunne overleve? eller hvad? -
eksamens emner
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket emnet "ungdoms liv" til min afgangs eksamen, men jeg har lidt svært ved at finde tekster jeg kan analysere. Er der nogen der har nogle gode tekster til at lave en analyse? -
Tværfaglig eksamen, haster
ForumindlægHvornår er det forsent at skifte sin gruppe til den tværfaglige eksamen? Kan man ændre gruppe efter man har trukket? Hvis vi er 2 i en gruppe kan vi godt splitte os op og begge være alene? -
Naturfaglig eksamen
ForumindlægHej, Vi har trukket "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget" til eksamen i de naturfaglige fag, og har valgt at dykke ned i det bæredygtigt landbrug, men vi er helt blanke når det kommer til et arbejdsspørgsmål i geografi. Idéer søges. Tak på forhånd. -
kemi opgave i buffer.
Forumindlægvi ønsker at fremstille 100,00ml bufferopløsning med pH=7. beregn x, når vi skal anvende følgende forskrift: 171 mg NaH2PO4.H2O(s)..Xmg Na2HPO4.2H2O(s)..demineraliseret vand ad 100,00ml vi ønsker at fremstille 100,00ml bufferopløsning med pH=5,0 beregn y, når vi skal anvende 2,00ml 1,... -
reversibel reaktion kemi
ForumindlægPCl5<-->PCl3+Cl2 Kc=0,042 1,82 mol PCl5 sættes i en beholder med en volumen på 10 L. Der opvarmes til cirka 300 grader og temperaturen holdes konstant. Hvad er de aktuelle koncentrationer for de tre reaktionsdeltagere når der bliver ligevægt? -
bevis for at (a^x)' = a^x*ln(a)
ForumindlægHej. Som overskriften siger, vil jeg gerne have forklaret hvorfor (a^x)' = a^x*ln(a). Jeg ved at man skal benytte sig af at e^ln(a) = a. Er der nogen der kan hjælpe? -
Spørgsmål til eksamen
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige stille et par spørgsmål til tysk eksamen, da jeg skal op om ca. 2 uger. Jeg håber at der er nogle derude der vil svare på det og ellers bare give nogle tips til at forbedre! - Jeg fik 10 til årskarakter og tvivler stærkt på at jeg kan få 10 til eksamen. Jeg vil d... -
religions eksamen hvordan?
Forumindlæghjælp hjælp-jeg har haft en umulig lærer i religion. hvordan går man op- hvad skal man ligge vægt på i læsningen, og hvad skal man kunne.? håber der er nogen derude der kan give mig nogle svar.mvh maj -
Spansk eksame
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har i dag været oppe i spansk, så skulle høre om der er nogle der kunne bedømme min opgave? :) -
AT eksamen
ForumindlægTirdag den 15. januar blev eksamensemnet i Almen Studieforberedelse så afsløret fra Undervisningsministeriets side. Emnet er: "fremtiden - visioner og forudsigelser" Om ikke så længe skal alle 3.g'ere så vælge en faggrupe fra de tre hovedfakulteter; naturvidenskab, humaniora og sa... -
Dumpe til eksamen
ForumindlægSidder og diskuterer med en studerende på fysik, og håber at vi kan få vores diskussion afgjort. Hvis man eksempelvis dumper 3 gange i et fag, bliver man udmeldt af universitetet. Vi diskuterer så om man kan blive optaget igen fra start året efter(og gøre hele uddannelsen om) eller man er ude af ... -
FIlosofi eksamen? Hvordan var det?
ForumindlægHvordan var filosofieksamen for de af jer der har afsluttet faget? -
Opgavesæt til eksamen
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvor jeg kan købe en bog, med eksempler på eksamenssæt?Bjarke -
Eksamen - Verdensbilleder
ForumindlægJeg er så heldig at jeg i år skal op i mundtlig fysik.Her har min lærer dog opgivet 22 sider om "Verdensbilleder". Det er en historisk gennemgang af, hvordan der gennem tiden er blevet set på på verden omkring os, og hvordan naturfænomener er forklaret.Et emne inspireret af et kapitel i... -
resume til eksamen??
Forumindlægskal man give et resume af den tekst man trækker i høj-niveau engelsk?? Eller skal man gå i gang med analysen med det samme efter præsentation af forfatter , genre etc.??På forhånd tak til alle som vil hjælpe lille mig i eksamensnød!heheHeld og lykke til alle!!
