Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11121 til 11140 af 95433
  • inertimoment

    Forumindlæg
    hej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak
  • Mangler forsøg

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skal op i fysik nu her, og jeg mangler nogle forsøg om: Elektromagnetisme Transformation Kemisk analyse Metaller Det kunne være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med at finde nogle forsøg, jeg kender godt; "FYSIKBASEN" .. Men har ikke rigtig kunne finde noget derinde, ved ik...
  • Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak..
  • Svær kemi opg.

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen der kan give hjælp til følgende opgave: "Et organisk stof analyseres ved en elementaranalyse. Stoffetviser sig udelukkende at indeholde C, H og Cl. Ved fuldstændig forbrænding af 1,676 g af stoffet dannes 2,323 g CO2. a) Beregn massen m(C) af carbon i den afbrændte prøve. ...
  • TI30X eller TI106

    Forumindlæg
    Hvilken lommeregner til 10 ende klasse ville I anbefale...!
  • Eksamen 1g

    Forumindlæg
    - Hvornår får man afvide om man skal op i musik eller samfundsfag her i 1g? - Og hvilke obligatoriske årsprøver er der i 1g? - Og hvor står en betydning har de egentlig for om man klarer sig godt eller dårligt efter gymnasiet?
  • Isolering i varmekapacitet

    Forumindlæg
    Du har et system bestående af 10 kg glas og en ukendt mængde PVC ved 0 ºC og 101,3 kPa (dvs. atmosfæretryk). Den specifikke varmekapacitet for glas er 500 J/(kg·K) og for PVC 1670 J/(kg·K). Der er tilført systemet en varmeenergi på 257 kJ og systemet er opvarmet 20 K. Din ubekendte er nu mas...
  • Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g...
  • reflektion eller totalreflektion?

    Forumindlæg
    Overskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak!
  • Antal fag? (stx)

    Forumindlæg
    Halløj! Jeg går i 2g, og vi har lige valgt valgfag for næste år. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau, så jeg har 5, og samtidig vælge et ekstra c-niveau fag i form af filosofi, da jeg synes det lyder meget spændende. Jeg overvejer dog om det er muligt at vælge et sidste fag, nem...
  • Mundtlig B-eksamen

    Forumindlæg
    Nogen der vil være så venlige at give mig nogle eksempler på hvordan sådanne spørgsmål kunne tænkes udformet.Nogen der har en pensums "emne" liste over B-niveau?
  • Kilder til højtalere

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen som kan hjælpe med kilder til en SRP opgave omkring højtalere (fysik og matematik på A niveau) mvh Thomas
  • karakter

    Forumindlæg
    er der nogen der ved hvor mange point man skal have fået i den skriftlige eksamen på fysik a-niveau, til de forskellige karakterer?
  • Kompleksiteten af eldiagrammer

    Forumindlæg
    Hej Hvor komplekse eldiagrammer vil jeg evt. kunne komme ud for at skulle analysere ved fysik på B niveau til en eksamen?
  • Opgaverne 4. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg.

    Forumindlæg
    Er der nogen, som har lavet eksamsensopgaverne 3. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg på fysik A-niveau? Dem har jeg nemlig store problemer med, så kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle hint.
  • Test sider !!

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle som kender nogle sider hvor man kan teste sig selv i fysik samt kemi ? (1.g niveau)
  • Spektrallinje i emissionsspektret

    Forumindlæg
    jeg har en fysik opgave som jeg meget gerne ville have lidt hjælp til. Hvad er sammenhængen mellem foton-energi og energi-niveau?
  • synopsis

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en synopsis i fysik, (folkeskole niveau) dog har jeg glemt hvordan man laver en synopsis, nogle der kan beskrive kort hvad det er og hvad den skal indholde?
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Kære alle, Jeg er ved at læse op til eksamen i Fysik B-niveau. Er der nogen der kan redegøre for gitterligningen? Altså hvad skal jeg have med og hvad skal jeg ikke have med?
  • Kemisk analyse og elektrolyse

    Forumindlæg
    Jeg skal til prøveeksamen i Fysik/kemi (på 9. klasses niveau). Jeg har trukket: Kemisk analyse & elektrolyse. Hvad er de vigtigste ting der er til emnet?