Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11121 til 11140 af 176852
-
Titel-referencer fra .bib-fil hvori der benyttes hævet/sænket skrift
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan man refererer til sin .bib-fil hvis der i referencen-titlen skrives med hævet/sænket skrift. Jeg kan ikke compile, så går ud fra, at jeg mangler en package eller kommando. Mvh. Simon -
Fysik eksamen. Hjælp!
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik. Jeg går i niende klasse. Ville høre om nogen af i kloge hoveder havde nogle gode forsøg man kunne lave, hvis jeg trak salte, ioner og strøm. Hvis i kan må i meget gerne forklare lidt om hvad der sker. På forhånd tak! :) -
Psykologi eksamen
ForumindlægHej alle,Om en uges tid, skal jeg op til psykologi eksamen. Jeg bliver altid forfærdeligt nervøs ved det grønne bord, men har nogen nogle gode råd til, hvordan man overlever en psykologieksamen og evt. scorer en god karakter?På forhånd mange tak:)//Sofie -
Mundtlig eksamen
ForumindlægDa jeg d.6 juni skal op i religion, så vil jeg meget gerne vide følgende:Hvordan læser man til mundtlig eksamen i religion?Hvordan skal man gribe teksten an? Altså den man trækker til selve eksaminationen.Jeg er meget i tvivl om hvad det er jeg skal kunne og hvordan man skal gribe det hele an. Hå... -
Hjælp til eksamens analyse
ForumindlægHej derude, Jeg vil høre om, der var en herinde, som ville være så venlig at hjælpe mig med at analysere et stykke rytmisk musik, når jeg skal op til eksamen, C-niveau. Jeg er ikke helt dum til analyse, men det er rart nok at have en til at kigge det hele igennem :) Skriv hvis du kan hjælpe mig. ... -
Hjælp til eksamen tekst??
ForumindlægJeg skal op til den mundtlige eksamen i dansk i 9. klasse. Jeg har trukket "Essays i udtryksform" til mit fordybelsesområde. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde en god tekst jeg kan gå i dybden med? Tak på forhånd -
Eksamen sæt fra 2010
ForumindlægJeg sidder med eksamen sættet fra 2010 engelsk b. I opgave c står der at man skal: Nedenstående er et uddrag af en novelle. Giv eksempler fra teksten på karakteristiske stiltræk. Skriv dit svar på dansk. Er der nogen der kan fortælle... -
Lyrik til eksamen..
ForumindlægHej Jeg har trukket lyrik til eksamen i dansk, min lærer har rådet mig til at tag fat i nogle gamle sange, som fx. Tove Ditlevsen osv. fordi der er mere kød på og mere at arbejde med .. Problemet er bare at det ikke lige er mig, ikke fordi det er svært, men fordi det ville blive kedeligt i længd... -
eksamen på uni
Forumindlæghvis man ikke dukker op til eksamenen på uni hvad sker der så`? -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
BEVIS Sin(A)=a/c og cos(A)=b/c
ForumindlægBEVIS Sin(A)=a/c og cos(A)=b/c, hvordan gør man det? P.t. mener jeg at man skal bruge enhedscirklen. I den indtegner man en trekant, så der rent faktisk er to. Disse har samme vinkel A, og de er begge rette.. noget i den stil .. er lidt forvirret :S -
hjælp til eksamen opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige som går på VUC i trin 2 som svar til 10. klasse. Jeg skal op til mudtlige matematik eksamen. for at komme op til eksamen, skal jeg selv lave opgaven. Vi skal finde et emne og lave nogle spørgsmål til det, og der efter skal vi lave en historie for at forklare læren ... -
Kemi opgave om mængdeberegninger
ForumindlægHej alle Jeg har skrevet en lile opgave med mængdeberegninger. Jeg er meget usikker på tallene jeg har fået, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der ville se den igennem og pege på mine fejl? Det er bare beregninger af M, m og n... (Se vedhæftet fil for opgaven). Jeg har virkelig gjort mig u... -
kemi spørgsmål, organisk!
Forumindlæghejsa.Sidder med en ret stor kemi rapport og i efterbehandlingen er der en del spørgsmål, men er gået i stå ved 2 spørgsmål, de lidt generelle. Hvorfor er mange polyphenolen, malvin farvet?Hvorfor giver aromatiske carbonylforbindelser rødt bundfald med 2,4-DNPH mens alifatiske carbonylforbindels... -
kemi - mælkesukker > mælkesyre.
ForumindlægHej - kemi-hoveder :-). - mangler lidt hjælp til at starte denne opgave, nogen som evt. kan komme med en forklaring på hvordan? Mælkesukker (lactose) kan omdannes til mælkesyre (pKs = 3,8) af f.eks. acidophilus bakterier.i én liter opløsning - mælesukker tilsættes (acidophiluskultur > mæ... -
HJÆÆÆLP!!! Kommunikation er også kemi
ForumindlægOpgave 4 – Kommunikation er også kemi Jeres mobiltelefoner er forsynet med et Li Ion batteri (hvis i har en ordentlig telefon altså). I et batteri omsættes kemisk energi til elektrisk energi vha. en redoxreaktion: LiCoO2 + 6C <=> CoO2 + LiC6 Idet man bruger LiCoO2 i den ene elekt... -
studieretningsopgave i matematik og kemi
ForumindlægHej jeg sidder og skriver en studieretningsopgave i matematik og kemi omkrig emnerne væksthastighed og reaktionshastighed. jeg har 2 spørgsmål som lyder: 1)giv en redegørelse for reaktionshastighed og hvordan den hænger sammen med væksthastighed i matematik 2)giv en redegørelse for reaktionsord... -
SRO - Kemi og matematik
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til mundtligt forsvar i SRO om et par dage. Jeg har før været op til mundtligt forsvar i DHO i dansk og historie, som jo var humanistiske fag hvor jeg godt kunne gætte mig frem til de spørgsmål jeg ville blive stillet, men i år er det kemi og matematik. Jeg ved ikke rigti... -
Fysik / Kemi disposition
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til fysik / kemi og er godt i gang med mine dispositioner. Jeg ved at jeg er sent ude, men jeg har allerede skrevet NOGET til alle områder jeg skal ind under. Jeg vil bare lige høre, hvad i synes jeg skal fortælle / lave forsøg omkring, inden for disse områder. Nogle af ... -
Hjælp til fysik/kemi disposition!
ForumindlægJeg har nu i noget tid, prøvet at komme i gang med mine dispositioner til min mundtlige fysik/kemi FSA, som der er d. 16 juni. Lige nu jeg sidder simpelthen fast i min første disposition, hvilket vil sige, at jeg slet ikke kan komme i tanke om teorier og forsøg til emnet metaller. Så har nogen a...
