Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 11141 til 11160 af 32815
-
Hvad betyder dette?
ForumindlægHvad forstår man ved korrellationskoefficienten? -
Differentialligninger
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning? -
Differenskvotient og differentialkvotient
ForumindlægEr der en forskel på differenskvotient og differentialkvotient? Hvis ja, hvad er forskellen? Tak. -
f eller f(x)
ForumindlægJeg kom til at tænke på en ting. Jeg ved, at når man har en funktion f(x) og indtegner den i et koordinatsystem, siger man at man har indtegnet grafen for f. Er der helt klare linjer over, hvornår man bruger f og hvornår man bruger f(x)? Det er egentlig fordi jeg har følgende stående i en bog: ... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Eksamensspørgsmål væksthastighed
ForumindlægHej, Jeg har et eksamensspørgsmål, hvor jeg skal forklare begrebet væksthastighed. Jeg har indtil videre skrevet følgende i min disposition Begrebet væksthastighed forklarer, et langt stykke af vejen, egentlig hvad differentialregning handler om. Det handler om at kigge på væksten, og ha... -
eksponentielle sammenhængForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant.
ForumindlægForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant. n nogle der kan hjælpe? -
vinkel
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe med hvordan jeg overhovedet skal lave dette? Enhedscirklen: a)En vinkel ligger imellem 0°og 90°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinkel da antage? b)En vinkel ligger imellem 0°og 180°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinke... -
differentialkvotienten
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som omhandler hvordan man udleder differentialkvotienten for en funktion. så vidt jeg har forstået skal jeg gøre brug af den såkaldte tretrinsregel, men jeg er stadig ikke sikker på hvordan jeg skal løse dem. opgaven er vedhæftet. håber nogen kan hjælpe:) Mvh -
Tabel
Forumindlæghvordan gøre jeg -
Forståelse af enhedscirkel
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne have en lidt bedre forståelse og information indenfor: Enhedscirklen Indskreven og omskreven cirkel. Håber der nogen der kan hjælpe med at forklare. På forhånd tak! -
øveark
ForumindlægHey, er der nogen, der ved hvor man kan få matematik øverark? -
Økonomi (polit)
ForumindlægKære alle, Jeg går med tanken om at skifte uddannelse til økonomi på ku. Jeg har mat A samf A engelsk A fra gymnasiet samt en naturvidenskabelig bachelor. Jeg er usikker på om jeg vil komme til at klare mig “dårligt” i matematik, hvis man ikke har høje karakterer i matematik fra gymnasiet. Min... -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Bank elev ??
ForumindlægJeg vil godt ind og være bank elev.. Hvad er kravende der til ? Skal man bestået engelsk b og hvad med matematik kan slet ikke finde det nogle steder. -
Mat b Eksamen Idag!
ForumindlægNogen der har været op til matematik b Idag????? I så fald ville det være en stor hjælp, hvis i gad sende sættet! :-) Tak på forhånd!!! -
eksamenssæt B niveau
ForumindlægHej, er der nogle, som har løsningen til enten eksamenssættet fra 2002, 2003 eller 2004?matematik B niveauTak Patrizia -
Hovedfag og bifag
ForumindlægEr der nogen der har nogen ide om hvor (hvis nogetsteds) det er muligt at læse matematik som hovedfag med filosofi som bifag?
