Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11221 til 11240 af 25374
-
To linjer
ForumindlægNogle der vil rette det nedenstående sætning, pls. -
Tron- eller arvefølge i Danmark?
ForumindlægJeg skriver min første DHO om barokken/enevælden i Danmark. Arvereglen blev indført i forbindelse med enevælden og senere afskaffet til fordel for tronfølgeloven. Hvad er forskellen på de to love? -
covalente bindinger
Forumindlægaltså jeg har stadig ikke helt styr på hvad en covalent binding er...er der nogle der kan hjælpe, for det er praktisk taget umuligt at slå det op i diverse leksikon osv...!?? -
? til Odyseen og Medea
ForumindlægOdyseen: Hvorfor er Poseidon vred på Odysseus? Af hvilken grund?Medea: Medea begik jo hybris ved at kunne trolddom (hæve sig på gudernes niveau). Mit spørgsmål er om hun så fik nemesis til sidst? Og hvordan kan det være hun modtager vognen til sidst? -
Oversættelse
ForumindlægHej Jeg kan ikke lige finde ud af hvad de her forskellige "betegnelser" præcist betyder på dansk? Nerd og geek: ja, nerd betyder i hvert fald nørd. Men der står både nørd og geek i min tekst som to forskellige ting, og jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg så skal forstå "... -
Hapolid / dipolid ? - forskellen?
ForumindlægHey, En eller anden fra de højere magter, hjælp tak !Når man snakker celledeling, meiose, hvad og hvornår er så hapolid og dipolid?Jeg har forstået det sådan at dipolid er når der er to sæt kromosomer i cellen, men det er der jo kun når cellen skal dele sig? Og i meiosen, efter første deling, så ... -
Rettelse af engelsk sætning HASTER.
ForumindlægHej , jeg har brug for hjælp til, at rette denne her sætning: The man whom had helped the old lady across the street was thanked heartily. På forhånd :-) -
Transport gennem cellemembranen
ForumindlægHej Skal til eksamen i morgen og mangler kun 1 spørgsmål. "Forklar hvordan forskellige stoffer kan transpteres igennem cellemembranen" -
En der kan hjælpe med spansk tekst??
ForumindlægEn der kan hjælpe med spansk tekst?? -
formler
Forumindlægnogen der har en nem og overskulig formelsamling som fortæller både hvad det er for en formel, hvordan den ser ud og hvad det bruges til . . så "idioter" som mig lettere forstår hvor og hvornår de skal bruges... -
Buddhisme - polyteistisk, monoteistisk eller ateistisk?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til religionseksamen, og jeg kom lige i tvivl om noget. Er buddhismen polyteistisk, monoteistisk eller ateistisk? Buddha er jo ikke som sådan en Gud, og han troede heller ikke på guder, men alligevel er der prop fyldt med guder i livshjulet... Håber der er nogen, der... -
Novelle
ForumindlægHEJ... Jeg skal skrive en novelle, og i den skla der være en grnd til at hoved personen forlader sin by, men hvad kan grunden være? kan nogen hjæpe mig? -
Grammatik rettelse
ForumindlægHej med jer alle I gode folk på Studieportalen!\n\nJeg har en del af en tekst til i morgen, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp med. Bare om der er nogle åbenlyse fejl:\n\nRenate hat aber leider Kritik von ihrer Umwelt bekommen. Die Presse hat sie lächerlich gemacht, nur weil sie eine Frau, die E... -
Romantikken
ForumindlægHej jeg har problemer, nogen der kan hjælpe med en analyse af billedet? Der Wanderer fra romantikken hvilke typiske træk osv. På forhånd tak http://www.reproarte.com/files/images/F/friedrich_caspar_david/0018-0069_der_wanderer_ueber_dem_nebelmeer.jpg -
Hvordan finder man normalvektoren af "y = 2" ?
ForumindlægJa titlen giver sig selv: Hvordan finder man normalvektoren af ligningen y = 2 ? Mvh. Sara :-) -
Ikke retvinklede trekanter (hurtigt svar søges)
ForumindlægHej Jeg ved på ingen måde hvad jeg skal gøre og håndter men er der nogen som kan hjælpe eller har evt et kompendium om ikke retvinklede trekanter - Fortæl hvad du ved om ikke retvinklede trekanter, fortæl bla. Om hvilke formler der kan benyttes på de ikke retvinklede trekanter. - Gennemfør be... -
gynge
ForumindlægDu har bygget en gynge af en snor og et gammelt bildæk. Hvillke kræfter påvirker du bildækket med i det du sidder på gyngen mens den står stille? -
Det forsømte forår
ForumindlægJeg har lige 2 spørgsmål\n1) Hvorfor tror I at Ellestrøm på et tidspunkt ikke er Blommes yndlingselev?? Er det fordi han er blevet grim eller fordi han er med i den sorte hånd??\n2) Blomme bliver sammenlignet med Cæsar og han siger at han lider Khathagos skæbne da han dør! Kan man se det i relati... -
differentialligning
ForumindlægHejsa jeg har problemer med denne matematik -opgave håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt på vej :) En høj cylinderformet beholder har et hul i bundet. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidsp... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik.
