Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11301 til 11320 af 23878
-
Finde noget som handler om ingenting?
ForumindlægOkay, vores lære har lige givet os en lille opgave for og jeg håber i kan hjælpe med den, for så er der kage til klassen ;) I skal finde en fiktionstekst/fiktionsprosa (roman/novelle/film men også computerspil, tegneserie osv) der ikke behandler et eller flere af de tre ekstistentielle/ grundlæ... -
Verden efter 1989
ForumindlægHej derude, har lige trukket emnet "Verden efter 1989" og er ærligtalt lidt på bar bund mht hvad min problemstilling kan være. Af bilag har jeg følgende: A. Kristlig Dagblad d. 13.9.2001 "Det fuldkomne samfund er rystet" B. Politiken d. 23.9.2001 "Hadets anatomi" C... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig To funktioner f og g er givet ved: f(x)=-2x^2+2 og g(x)=-(1/2)x+4 Punktmængden M1 er afgrænset af graferne for f,g, y-aksen og x-aksen a) Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M1 -
eu hjælp til opgave
Forumindlæghej jeg kan simpelhent ikke finde på noget at skrive oomkring eu og problem formulerigen står det meget skidt med håber på lidt hjælp ;) eller inspiration -
hjælp til engelsk..
ForumindlægHej! Jeg sidder her og er lidt forvirret over mit selvvaglte emne til den mundtlige engelsk eksamen.. Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på dem. Jeg har også... -
Skriftlig engelsk eksamen på b-niveau 2009
ForumindlægHej :) Jeg ville bare lige høre om, der var nogle der vidste hvad opgavesættet fra skriftlig engelsk b-niveau hed sidste år? altså hvad hed novellen og hvad var temaet til paper? -
Essay problemer..!
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive et essay om hvad jeg syntes om hverdagen og jeg har ABSELUT ingen ide om hvordan jeg skal lave den... jeg er på helt bar bund -
Hvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud?
ForumindlægHvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud? Og hvordan mente Henrik Ibsne det var? -
Doping - hjælp
ForumindlægNogle der har nogle gode problemstillinger til emnet doping ? da jeg skal lave at synopsis om doping -
FSA
ForumindlægHej derude! Hvis man har trukket pressefoto i fordybelses område til Dansk eksamen, hvad kan man så bruge af oplæsningstekster?? -
Tema og budskab i "Bøgeskov i maj" af P.C. Skovgaard
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i næste uge, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet "Romantikkens kunst", så jeg har valgt "Bøgeskov i maj" som mit prøveoplæg. Jeg ved dog virkelig ikke, hvad jeg skal sige til tema og budskab. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, at... -
AT - fremlæggelse
ForumindlægEr der en venlig sjæl til stede, som evt. kan hjælpe mig? Det er angående AT, som jeg skal op i om 1 uge. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man skal fremlægge sin opgave? Jeg har spurgt mine lærer og de siger, at man ikke skal fremlægge sin synopsis, men det man har lavet...... Men det jeg har... -
Herluvianere
ForumindlægHvorfor er det, at størstedelen af Herluvianerne har så mange navne: Hans Christian Resen Steenstrup.... Det er jo mega snobberi. -
Problemformulering til Hus og hjem
ForumindlægHej hej Jeg sidder her med min 2.g's dansk opgave og har lidt svært ved at finde ud af, hvad der skal være mit fokus i bogen "Hus og hjem" af Helle Helle. Jeg skal lave en problemformulering, som skal være færdig i morgen. Jeg har heller aldrig lavet en problemformulering, så hvis d... -
Synopsis
ForumindlægFindes der en skabelon over en synopse til religion B ?? og hvor kan man finde den? -
Dansk synopse - globryllup - Helle Helle
Forumindlæg"Hej allesammen. I dansk så trak jeg novelle - nyere. Jeg har valgt "Globryllup" af Helle Helle. Og jeg skal perspektivere den med "Dum og grim" og Chicken. Er der nogle af jer som har nogle idéer og kan hjælpe mig lidt med nogle punkter? -
GENETIK!!!!!
ForumindlægJeg undrer mig over noget. Sidder og kigger på et Facit til en opgave som jeg aldrig ville kunne regne ud. Når man i en opgave får haplotyderne af vide i en hel familie, hvor der er 3 markører bundet til et sygdomslocus, og jeg så skal indsætte de forskellige haplotyder i stamtræet hos forskell... -
Følsomhedsbetragning
ForumindlægI en investeringsopgave bliver vi bedt om at anbefale og gennemføre to følsomhedsbertragtninger. Hvad er det? -
Indledning!! HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave, som går ud på at skrive en indledning til en skønlitterær tekst.. men jeg er i forfærdelig tvivl om jeg har gjort det rigtigt... Jeg har fokuseret på et bestemt tema, i dette tilfælde et tema inden for en periode... Jeg har skrevet om det grundlæggende i... -
hjælp til skrivemåde i en novelleanalyse
ForumindlægMå man godt skrive "jeg tror" eller er det logisk at man i en novelleanalyse skriver sin egen mening så man ikke behøver/skal skrive "jeg tror" og "jeg synes" hele tiden??
