Engelsk

hjælp til engelsk..

15. april 2018 af jasmina9011 - Niveau: 9. klasse

Hej! Jeg sidder her og er lidt forvirret over mit selvvaglte emne til den mundtlige engelsk eksamen..

Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på dem. Jeg har også tænkt lidt på at perspektivere til filmen missipippi burning, fordi den illustrerer, hvorfor afroamerikanere nu brugte vold som malcom x kommer ind på i sit telegram til martin...

Mit underemne her var racial segregation og racism som overemne. Men tænker lidt at det bliver alt for bredt, for så skal jeg også snakke om segregation, og rosa park, og det med boycutt, og så derfeter komme ind på malcom x og martin. Desuden har jeg også kun de små 5 minutter, ville det ikke være lettere hvis jeg nu kun fokuseret på martin luther king og malcom x og forskellen på dem, og ændrede mit selvvagte emne til civil rights movement og main topic til the 50's?


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. april 2018 af Woaw123

Hey.

Jeg anbefaler, at du læser Onkel Toms Hytte, eller måske bare nogle uddrag og/eller analyser af den. Dette vil give dig mulighed for at kunne perspektivere dine andre emner med denne, eller måske bare sige noget som "Ligesom Onkel tom gjorde"... hvad ved jeg.

Håber den var brugbar


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. april 2018 af imnr

Vil anbefale at du vælger at snakke om enten Martin Luther King eller Malcom X, og derefter perspektiverer til det du valgte ikke at snakke om.


Svar #3
21. april 2018 af jasmina9011

#2

Vil anbefale at du vælger at snakke om enten Martin Luther King eller Malcom X, og derefter perspektiverer til det du valgte ikke at snakke om.

Hvad mener du med at perspektiverer til det???

Men er jeg så ikke nød til at ændre mit overemne?


Skriv et svar til: hjælp til engelsk..

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.