Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11401 til 11420 af 20688
-
Pest!
ForumindlægHej ! :) . Jeg har fået et projekt for om pest, og jeg vil gerne spørge om der er nogle der kender noget til pest.. jeg har hørt at der kun er få der ved meget om pest, jeg ved at det er en gammel sygdom, og at man kan dø af det.. vil i ikke være søde at hjælpe, har virkelig brug for jeres... -
Liberalismen
ForumindlægHejDa jeg er blevet færdi med den projekt opgave vi har lavet i samfundsfag, har min lærer givet mig lidt ekstra arbejde ved at jeg skal finde noget om:- Liberalismens menneskesyn- Finde noget om "economic man"Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget ordentligt om det :(Jeg håber nogle kan... -
værkanalyse?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave AT projekt og er nu igang med diskusssion af materiale, teorier og metoder. Jeg har læst en bog hvor jeg har kigget nærmere på nogle forskellige fremstillinger og dem har jeg så analysret. Derfor vil jeg nu høre om jeg kan sige at jeg har lavet en prosaanalyse af de ... -
Overtro
ForumindlægHvilke overtro er der, som man kan skrive om i et projekt. F.eks. tror man at albinoer er forhekset, og at de skære deres arme og ben af. Det er sådan noget overtro jeg mener. Men når vi søger på nettet, dukker der ikke rigtig nogle overtro op, som minder om den... Kan i hjælpe, og sætte nogle... -
Transversalbølger og Longitudinalbølger
ForumindlægHey med fysikereEr igang med projekt om dels tsunamier dels jordskælv og skal svare på hvorfor hastigheden af transversalbølger som udsendes ved et jordskælv stiger, når de nærmer sig jordens kerne.Er kommet til den konklusion at det burde de heller ikke, eftersom Kernens densitet er større, og a... -
Teknologiemne !
ForumindlægHej alle :)Jeg skal til et teknologiprojekt med det tre underemner:- Emballage- Transport og miljø- Andre transportmuligheder (eller sådan noget...)Projektet skal have et samfundsfagligt aspekt.MEN min gruppe og jeg har ingen idé om, hvad pokker vi skal lave, så jeg ville høre, om der var nogle f... -
Interview
ForumindlægHej jeg er igang med et projekt om bander. Overskriften hedder " Vejen ud af bander" Jeg skal lave et interview med et bandemedlem, kunne i hjælpe mig med hvilke spg jeg kunne stille ham? Jeg skal os lave et interview med en politimand, hvilke spg kunne jeg stille? omkring ban... -
Projektionsformle(r)
ForumindlægHej jeg har en parameterfremstilling og en vektor. \n\nJeg vil bare høre om man skal bruge den normale projektionsfomel eller ..\nOm den hvor man projektere ned på en enhedsvektor.\n\nb=(e*b)*b\n\ne=a/|a|\n\nKort sagt regnes en parameterfremstilling som en enhedsvektor?\n\n -
Kreativt Produkt, Frivillighed
ForumindlægHej! Vi er 3 drenge og 1 pige, som er igang med at lave projekt. Vi er dog gået lidt istå, da vi mangler inspiration til et kreativt produkt. Vi har om frivillighed. Vores problemstilling er omkring, hvad frivllige gør for samfundet, om de stjæler arbejdspladser, hvad afholder folk fra at... -
Integration af en tredje grads ligning
ForumindlægHejsa\n\nEr der nogen som kan hjælpe mig lidt med hvordan jeg integrarer følge eksempel:\n(ax^3+bx^2+cx+d)^2\n\nJeg er selv løbet fast i den, så håber der er nogen af jer der kan komme med nogle input, så jeg kan komme videre med mit projekt :) -
T skitser
ForumindlægJeg skal bogføre nogle transaktioner ved brug af T-skitser. Jeg har et projekt med en salgssum på 100.000 kr. som løber over 2 år. Første år er der en indbetaling på 40.000 kr. fra kunden, og omsætningen for året er 30.000 kr. Det andet år er der en indbetaling på 60.000 kr. fra kunden og en om... -
T skitser
ForumindlægJeg skal bogføre nogle transaktioner ved brug af T-skitser. Jeg har et projekt med en salgssum på 100.000 kr. som løber over 2 år. Første år er der en indbetaling på 40.000 kr. fra kunden, og omsætningen for året er 30.000 kr. Det andet år er der en indbetaling på 60.000 kr. fra kunden og en om... -
PROJEKTEMNE HJAELP
Forumindlæghej vi er gaaet i gang med projekt i 9. klasse og vores overemne er "Forandring & konsekvens" og de emner vi har faaet forslaaet er rimelige kedelige efter min mening og hvis det kan hjaelpe interesserer jeg mig for fodbold, sport og U.S.A! men mest fodbold :-) -
Eddikesalt/vinger salt
ForumindlægHey.. Jeg har brug for noget hjælp. Jeg skal lave eddike salt til min afsluttende projekt. Jeg skal lave det af solbæreddike. Jeg har læst mig fram til at for at få syre til et salt skal det reagere med en base. Men hvordan gør man bedst det? Og hvordan regner man ud hvor meget salt jeg komme... -
Produkt omkring Journalistik
ForumindlægJeg skal lave en OSO opgave omkring Journalistik. Min problemformulering lyder således: Jeg ønsker, at undersøge hvordan og hvorfor journalister overskrider de etiske regler indenfor journalistik. Dertil har jeg ingen idé om hvad mit projekt kunne være udover prezi. Har tænkt på noget med at ops... -
Darwins teoriers betydning for eftertiden
ForumindlægJeg skal i mit AT-projekt omkring Darwin i biologi og historie redegøre for Darwins teoriers betydning for eftertiden - både historisk og biologisk. Jeg er imidlertid i tvivl om det historiske aspekt. Jeg er kommet ind på noget om socialdarwinisme, men hvilken betydning har teorierne ellers haft ... -
Skørbug og social status
ForumindlægHej! Jeg arbejder med skørbug i mit AT-projekt. Jeg brug for at vide lidt mere om, hvordan samfundet/flåden var opbygget i Englang på sejlskibenes tid, specielt i det 18. århundrede. Er der nogen der ved, hvor man kan læse mere om den sociale status' betydning for at få indflydelse, eller som... -
Identitetsdannelse og samfundsfagligemetoder.
ForumindlægJeg er i gang med mit AT-projekt. Og jeg har fagene dansk og psykologi. I psykologi skal jeg bruge samfundsfaglige metoder, og jeg har valgt en bog som handler om en som ændre sin identitet.... derfor er det oplagt at finde noget om identitetsdannelse... Men hvordan får jeg det til at blive samfu... -
Opvarmning af olie = tid???
ForumindlægHej. Jeg har et projekt i skolen, hvor jeg skal beregne hvor lang tid det vil tage at opvarme rapsolie til 150 grader. Jeg har noget rapsolie med en start temperatur på 15 grader, den specifikke varmekapacitet for dette er 2400 J/kg*K. Det bliver opvarmet af noget kobber der er 600 grader. Hv... -
ekstraktion af c - vitamin
ForumindlægHey, Jeg har til besvarelse af en opgave i et projekt, valgt at lave en brusetablet indeholdende c - vitamin.Mit problem er at jeg er interesseret i at isolere c - vitamin fra grønsag/frugt, men har ikke kunne finde vejledning på nettet til hvordan.Håber at nogen af jer evt. har nogle ideer På fo...
