Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11441 til 11460 af 34041
-
Markedsrenten - afkastningsgrad
ForumindlægHej. Jeg ved der findes mange tråde herinde om markedsrenten, men desværre ingen, der kunne hjælpe mig. Jeg skal sammenligne en virksomheds afkastningsgrad med markedsrenten, men hvilken markedsrente? Jeg fandt den her oversigt over officielle rentesatser, men hvilken én af dem er det?http://ww... -
Multiplikatoreffekten
ForumindlægHej SP Jeg er ved at skrive en samfundsfagsopgave (student A skriftlig fra i år, 2017, opg C3), og jeg vil gerne komme ind på multiplikatoreffekten og helst faktisk prøve at regne noget ud i stedet for bare at redegøre. Jeg er klar over, at jeg enten skal finde den marginale forbrugskvote eller... -
indekstal for cykeltrafikken
Forumindlægved ikke hvordan jeg løser denne opgave nogen der kan hjælpe? tak på forhånd Cykeltrafik måles ved det antal km, som cyklister i Danmark i alt har kørt i løbet af et år. Tabellen viser indekstal for cykeltrafikken i Danmark (basisår 2000). År 2010 2014 Indek... -
HJÆLP!! Finde stamfunktionen til funktion i CAS
ForumindlægHvordan skriver man opgave 2016 og 2019 ind i matematikprogrammet CAS? Er virkelig på bar bund, så håber meget på hjælp!! http://books.google.dk/books?id=uCG40PB3kfEC&pg=PA67&lpg=PA67&dq=gyldendals+gymnasiematematik+b2+opgave+2016&source=bl&ots=DxDYH1kHLe&sig=jy5OPZ2jchvI... -
Velfærdsstaten
ForumindlægHej, er der nogle der måske kan hjælpe med et par linjer, da jeg er gået helt i stå. - Hvad kan der af bilag 1 og 2 udledes om udviklingen i udvalgte velfærdsudgifter i Danmark fra 1998 til 2016? Besvarelsen skal understøttes af relevante beregninger. I besvarelsen skal du anvende viden om vel... -
Hjælp - korrekt beregning?
ForumindlægOpgave 1 Peter har i de seneste 4 år modtaget følgende nominelle bruttoløn, jævnfør nedenstående tabel 1.1: Tabel 1.1: Peters bruttoløn i løbende priser 2014: 350.000 2015: 390.000 2016: 440.000 2017: 510.000 Årlig bruttoløn op- gjort i årets priser primo (kr.) Opggave 1. Beregn den årli... -
økonomi uddannelsen
ForumindlægSkal man være meget god til matematik for at læse økonomi på universitetet? hvor meget matematik er der i undervisningen på uddannelsen? -
Fremtidigt studievalg
ForumindlægJeg håber at der er en derude der kan svare mig på mit spørgsmål Jeg går ud af folkeskolen til næste sommer, og jeg sidder lidt i en kattepine. Jeg vil gerne være dyrelæge, og der er et af kravene, at man skal have matematik på niveau A. Matematik er ikke mit stærkeste fag, men jeg er heller ikke... -
Eksamenssæt 2014
ForumindlægHej. Jeg vil høre om, der er en, som sidder inde med Bioteknologi A STX eksamensæt 2014? Håber at der er en, der har mulighed for at hjælpe, da man ikke kan hente sættene længere på nettet og vil super gerne øve mig inden jeg skal op til eksamen. Vh -
Samfundsfag - Videregående
ForumindlægJeg skal skrive en opg. i samfundsfag, på en videregående uddannelse. Der er frit emnevalg, men erhvervsliv og erhvervsøkonomi er ikke accepteret.Opgaven skal skrives hurtigt, og da jeg er meget presset fra andre sider, er jeg næsten desperat, og meget åben overfor både færdige opgaver og inspira... -
REPORTAGE!!!
ForumindlægJeg skal lave en reportage om en oversvømmelse. Da jeg ikke har Reportage analysen vil jeg meget gerne be' om den. Nogen der har den. Og evt. nogen der vil hjælpe mig lidt på vej til Reportagen? -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Gode fedtsyrer
ForumindlægJeg skal finde svar på, hvad gode fedtsyrer er. Det er de vegetabilske. Men jeg er i tvivl om, hvor i kosten de indgår. I rugbrød, pålæg, frugt eller noget helt fjerde? Håber, nogen er kloge på fedtsyrer! :-) -
Produkt til projektopgave om genteknologi !
ForumindlægJeg har 9. klasse projekt opgave. Mit emne er Genteknologi, hvor vi ligger mest vægt på gensplejsning & kloning.Jeg kan ikke finde på et produkt som er på originalt og rigtig godt !Jeg ville blive rigtig glad for nogle forslag ! -
Gode Bøger
ForumindlægHej Alle!Da jeg har fået vinterferie, er der tid til at læse bøger... Men hvilke?Kan I komme med en liste bøger, der BØR læses. Fx. Kafkas Processen... -
august
ForumindlægEr der nogen der ved hvilke tekster og forfattere der er i eksamensættet fra august 2005? -
Eksamen: normalsider
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med at finde tekster til min synopsis til eksamen, men har glemt at spørge hvor mange tegn en normalside er. Er der nogen der ved hvad man bruger i 9. klasse? Har selv klikket mig lidt rundt, men kunne ikke finde noget.. Tak på forhånd :) -
Eksempler på opgaver fra 1.g
ForumindlægHej,Jeg står og skal bruge nogle eksempler på opgaver der er mulige at løse i 1.g. Meget specifikt er det omkring 2.gradsligninger, men alt andet er også brugbart. Evt. nogle gamle årsprøver. Nogle der ved om det er muligt at finde??J -
Forberedelse til Engelsk Terminsprøver i 9' klasse
ForumindlægHej da jeg skal til terminsprøve i engelsk skriftlig i morgen vil jeg meget gerne høre nogle tips til at forberede sig. Både til første del som så vidt jeg husker er noget gramatik og anden del som er stilen/essayet. -
Skrifttyper med fødder
ForumindlægNu skal vi 9. klassere jo op i skriftlig fremstilling imorgen, og det anbefales, at man bruger en skrifttype med fødder. Er der nogle der kan komme med nogle eksempler på skrifttyper med fødder? Har Calibri fødder?
