Søgning på: tysk analyse. Resultater: 11461 til 11480 af 38621
-
Analyse samt perspektiveringsområder til "Stay blind painting" af Kvium
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i dansk. Jeg har trukket Kvium, og vælger derfor at lave analyse af "stay blind painting". Jeg er dog ret forvirret over, hvad billedet skal 'betyde'. Så kan jeg heller ikke helt finde ud af, hvilke værker, jeg skal bruge som perspektiveringsområd... -
Analyse af scene : Ingen lyd og low-key belysning, hvilken effekt på seeren?
ForumindlægJeg skal analysere en scene, hvor der er ingen lyd (ingen musik, ingen baggrundslyd), som repræsenterer hovedpersonens isolation. Men hvordan har dette valg angående lyd effekt på seeren? I scenen er der en 'low-key belysning' (det er altså mørkt, og farverne er grå, hvid og sort), hvilk... -
analyse og fortolkning af romanen get a life vita andersen
Forumindlægfortolkning og analyse af romanen get a life vita andersen,,,det haster plz -
Analyse "igennem byen en sidste gang" Dan Turéll
ForumindlægHar nogen analyseret dette digt før og fået en god karakter?? -For så kunne jeg virkelig godt bruge jeres hjælp til min eksamen, da dansk ikke er mit bedste fag....Håber i vil hjælpe, tak... :) "igennem byen en sidste gang" af Dan Turéll ; Før jeg dør vil jeg gerne slentre byen igen... -
Tyske sætninger, hvis nogen ville være søde at rette dem for fejl ?
ForumindlægHey forum.Igen igen sætter jeg lige nogen sætninger ind som jeg håber en gider se igennem og rette for eventuelle fejl.1. Det var den sjoveste fest som jeg har oplevet.2. Der var flere gode taler.3. Den sidste tale var bedst.4. Hvilken læge har den korteste ventetid.5. Jordbærrene er dyrest nu.6... -
Analyse af kortfilmen "Life is a bitch" af Jørn Faurschou
ForumindlægHej! Jeg skal til op i dansk mundtlig eksamen med kortfilmen "life is a bitch" af Jørn Faurschou. Jeg er lidt i tvivl om budskabet i filmen, og hvordan "de syv parametre" passer på filmen. Er der nogen, der analyseret og fortolket denne kortfilm, der kan hjælpe mig med... -
Hvad skal jeg vælge? Hjælp! Analyse af 2 noveller fra novellesamlingen "Bavian"
ForumindlægKære alle.. Som alle andre i hele landen, står studieretningsprojektet lige for døren og jeg håber inderligt på jeres hjælp eller mening. I min analysedel, skal jeg: Analyser mindst to selvvalgte noveller fra novellesamlingen "Bavian" af Naja Marie Aidt med henblik på at ... -
TYSK HJÆLP- PUR- Letzte Ausfahrt!! - LILLE RETTELSE 1G
ForumindlægHej Jeg har lavede en lille referat af sangen 'Letzte Ausfahrt' af PUR. RIGTIG kort. Er der nogen der vil være sødeog rette den?? PLEASE, det HASTER rigtig meget. -
Tysk (at få nogen til at gøre noget)
ForumindlægHej, jeg sidder med en tyskstil og er stødt på en mur. Jeg vil meget gerne skrive sætningen: ''Det vil få klimaet til at ændre sig'', men jeg kan ikke finde noget om, hvordan jeg skal skive det der ''få''. Jeg håber virkelig, at nogen kan hjælpe mig og muligvis me... -
HJÆLP SØGES ASAP: Retning af tysk stil (300 ord)
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at skrive en tysk stil på 300 ord om en skitur med min skole. Jeg har nu skrevet stilen, men kunne super godt bruge noget hjælp til retning.. Så hvis der sidder en rar sjæl derude med lidt ekstra tid på ærmet, ville jeg sætte kæmpe stor pris på din hjælp! Stilen... -
Hjælp! Analyse af "Huset Ushers fald" af Edgar Allan Poe
ForumindlægHej :) Jeg sidder midt i mit studieretningsprojekt. Jeg skal analysere og fortolke novellen "Huset Ushers fald". Jeg har fået skrevet lidt, men synes ikke rigtig jeg kan komme til bunds i analyse. særligt har jeg svært ved at sige noget fornuftigt om kompositionen og genren. Jeg håber... -
Hjælp til opgave!! Jeg får resultatopgørelsen og balancen at vide... også er spørgsmålet.. analyser og vurder udviklingen og niveauet i rentabiliteten i anal...
ForumindlægSkal jeg så bare regne alle nøgletal ud og analyser ud fra hvad jeg kan se ud fra tallende... eller er det helt forkert??? -
Plz. Ret min tysk stil for grammatisk fejl
ForumindlægKære behjælpelige mennesker, jeg skal have hjælp til at rette min tysk stil til imorgen. Ret den gerne for grammatik og alt hvad i falder over Tusind tak jeg sætter stort pris på jeres hjælp :) Folge mich bedutet Anders sein, dass denken anderes oder zu anderen geworden. Du kannst In andere... -
hej jeg skal aflevere en opgave i tysk. Er der nogle der har lyst til at se på den?
Forumindlægopgaven står i vedhæftet fil -
Hurtigt spørgsmål til toulmins model (Argumentations analyse)
ForumindlægJeg skal analysere artiklen "Nej generation Z, det er ikke ok at sige OK, boomer!". Hvor journalisten igennem hele artiklen basher ned på Generation Z, og kalder dem patetiske og barnlige. (Han appellerer til ældre generationer) - "Men alligevel slutter han artiklen af med: Mvh.... -
virklig brug for hjælp til at rette mit tysk referat
Forumindlæghej jeg vil lige spørge om der nogen vil hjælpe mig med at rette mit tysk refferat jeg har virklig brug for det jeg har rettet det men ved ikke om jeg mangler noget pleas vil i hjælpe jeg skal aflevere det snart tysk: Die Geschichte handelt von Hamide, die in Deutschland lebt, aber sie kommt au... -
Analyse af "forvandlingerne" af schack von Staffeldt.
ForumindlægHeej folk på Studieportalen!! Jeg ville høre om der ikke var nogle mega nice mennesker som sidder inde med en analyse af "Forvandlingerne" af Schack von Staffeldt?!? Er i stor nød, og det ville virkelig hjælpe meget hvis der var nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd. -
Canan Büyrü "Macht der Kulturen" (2006) analyse
ForumindlægHej Jeg sidder med teksten Canan Büyrü "Macht der Kulturen" (2006), som jeg søger en analyse til. Skal op i mundtlig tyskeksamen i morgen og kunne godt bruge lidt inspiration til eventuelle guldkorn om teksten. Håber i kan hjælpe! -
Analyser af efterspørgsel på danske fødevarer til britiske lande
ForumindlægHey alle sammen. Har det her punkt som jeg overhovedet ikke ved hvor jeg skal starte! Analyser hvorledes britisk madkultut kan påvirke efterspørgslen på danske fødevarer i de britiske lande Håber i kan hjælpe! -
B) En analyse af forhold, der har betydning for iværksættere i Danmark
ForumindlægEn analyse af forhold, der har betydning for iværksættere i Danmark? Det har jeg fået i en opgave. Jeg ved ikke rigtig om det er ''de 5 rammebetingelser'' man skal bruge eller det er sådan helt generalt hvad der skal til for at iværksætteri lykkeds?
