Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11501 til 11520 af 152757
-
Lineære funktioner
ForumindlægHej, Hvordan skal jeg opstille følgende data til en lineær funktion? 2013 solgt 800 stk. 2014 solgt 700 stk. 2015 solgt 1300 stk. 2016 solgt 1600 stk. 2017 solgt 2200 stk. 2018 solgt 2900 stk. 2019 solgt 3300 stk. 2020 solgt 4600 stk. -
Den afledede funktion f’(x) er lig x^3 + x^2 - 4x - 4 f’(x) kan derfor skrives som (𝑥 + 1) ∙ (𝑎 + 𝑏) Bestem hvad der skal stå på a og b’s plads og prøv ...
ForumindlægHej allesammen, har sat med den her i cirka en time og kan virkelig ikke komme frem til noget.... hjælp vil blive modtaget med åbne hænder :) -
Opgave 4: højfructosesirup
ForumindlægJeg har siddet med opgaven i flere timer, og håber at nogen kan hjælpe mig :( Jeg har svært ved delopgaverne c,d og e i opgave 4. http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver... -
Organisk stof
ForumindlægHej, nogle der vil forklare mig hvad et organisk stof er? tak på forhånd -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v... -
Blå bog med resultater
ForumindlægHej alle I kemi har vi en såkaldt "blå bog" hvor der kun er opgaver. Opgaverne handler både om reaktionskinitik og mængdeberegning osv.. er der nogen der ved om der er en "facit liste" til opgaverne her på studieportalen?? -
Usikkerheder og Linæer regression
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig i en times tid, med nogle spørgsmål i overstående emne. Spørgsmålene vedrør også noget i kemi så som spektrofotometri/absorptionsfotometri og koncentrationsbestemmelse ved hjælp af absorption. Hvis du ikke er ekspert i kemi, men kun matematikken, kontakt mig all... -
Komplekskemi
ForumindlægHejJeg har virkelig virkelig brug for hjælp, da jeg nu skal op til mundtlig eksamen i kemi. Læreren har opgivet s.92-97 i bogen Helge Mygind,KEMI 2000, A-niveau 1.(2g. bogen)Ved ikke hvordan jeg skal fortælle om det hvis jeg kom op i det til eksamen.Jeg fatter ikke rigtig komplekskemi,og dette af... -
X-citing Links?!
ForumindlægHejsa!Er der nogen af jer herinde, der har et par forslag til gode kemi-links??Jeg tænker ikke på noget relevant, blot en side i synes, der er brugbart og lærerigt indenfor kemien?! -
Ingeniør skole
ForumindlægHej, Jeg har brug for lidt hjælp for at forstå at hvad er forskellen mellem en diplomingeniør og civilingeniør. Fordi jeg har søgte optagelse for at være en civilingeniør i DTU, er det ok eller skal man være en diplomingeniør før man kan være en civilingeniør? Anden spørgsmål -> jeg ville ge... -
SRP-emne
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg overvejer at skrive i kemi/matematik. Er der nogle, der kender nogle gode emner indenfor denne fagkombination? Tak på forhånd :) -
ek
Forumindlægjeg sidder og tænker på kemi eksam jeg har ingen idé om hvordan det kan være, bliver der stillet nogle spørgsmåle eller hvordan....? er der nogen der kan bare give mig en ide om det? tak på forhånd -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
STX matematik B-niveau Hjælp !
ForumindlægHej Jeg har lavt denne delprøve med 6 opgaver. Jeg ønsker en rettelse af den Hvis I kunne give en respons på dette, ville det bare være godt. I skal være virkelige kritiske ! Hvis du er lærer ville det være meget lettende, hvis du gav en karakter / procent rigtige af delprøven. Tak !! -
hjemmeside
ForumindlægEr der nogen der kender en fornem hjemmeside, hvor der bliver skrevet om fysik og kemi. Skal snart op til prøve. :s -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Til en bruger
ForumindlægHej her er det. Calc Juni 12 Eksamenssættet -
sæt 2007
Forumindlægnogen der matematik eksamenssættet fra 2007 -
At læse medicin - noter og baggrundsviden fra gym
ForumindlægHej. Er der nogen fra medicinstudiet, der har nogen erfaring med, hvad man kommer til at bruge på studiet fra gym? Jeg går p.t. i 2.g på STX, men jeg har planer om at have følgende naturvidenskabelige fag, hvis det er muligt ift. valgfag i 3.g: Mat A Kem A Fys B Bio B Så vidt jeg har forstået, e... -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi...
