Studér i udlandet

Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?

13. marts 2015 af Jeds94 (Slettet)

Jeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik.

Mine karaktere (13 trins) i disse fag var:
Kemi A, mundt.: 9 (årskarakter) 11 (eksamen) ; Kemi A, skriv.: 9 (årsk.) 8 (eks)

Fysik A, mundt.: 10 (årskarakter) 10 (eksamen (var ikke oppe i eksamen)) ; Fysik A, skriv.: 10 (årsk.) 6 (eks.) Det var en lille svipser haha :P

Biologi C.: 9 (árskarakter) 10 (eksamen).

Snit 9.4 (13 trins) 9,5 (7 trins)

Jeg vil bare vide om der er nogen der har mere information omkring karakterkravene for at læse medicin i medicinstudiet i stettin.


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Kravene for optagelse på medicinstudiet i Szczecin fremgår af universitetets website

http://www.pum.edu.pl/english/admissions-office/application-requirements

specielt

The following combination of subjects should be shown on your high school diploma:

a). Biology  and/OR Chemistry and/OR Physics - minimum 1 of 3 subjects should be taught for minimum 4 semesters (2 school years)

b). Biology  and/OR Chemistry and/OR Physics - minimum 1 of 2 remaining subjects should be taught for minimum 2 semesters (1 school year).

In other words, the candidate is expected to prove an education in a combination of 2 subjects out of 3, where one of them should be taught for minimum 2 years.

Der kræves formodentlig blot, at hvert af de omhandlede fag er bestået.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. marts 2015 af LubDub

13-trins-skalaen er ikke noget, der benyttes i Danmark længere. Derfor tvivler jeg på, hvorvidt du har taget en dansk studentereksamen eller ej.

I Danmark svarer karakteren 7 på 7-trinsskalaen til karaktererne 8 og 9 på 13-trinsskalaen, hvorfor det lyder lidt mærkeligt, at du har fået 8 og 9 i kemi i 2014 (bare for at tage et eksempel)


Svar #3
13. marts 2015 af Jeds94 (Slettet)

Jeg fik min stx i Færøerne :)
Ellers kender jeg de faglige krav jeg tænker mere karakter og snitmæsigt

Brugbart svar (0)

Svar #4
14. marts 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

#2, bare fordi man er lidt oppe i årene så bliver ens studentereksamen ikke forældet bare fordi at der kommer nyt karaktersystem.

Der eksisterer en omregningstabel, se http://www.optagelse.dk/vejledninger/pdf/Fra-13-skalaen-til-7.pdf Skalaen blev i øvrigt ændret sidste sommer, så os med et relativt højt snit (på 13 skalaen) fremover får et lidt højere snit på 7 skalaen end førhen. Med andre ord, det er blevet for nemt at få gode karakterer nu om dage.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. marts 2015 af LubDub

#4

Trådstarter skriver, at han blev student i 2014 og samtidig har karaktererne 8 og 9 i kemi (13-trinsskalaen). Det giver ingen mening, hvis der er tale om en stx fra Danmark efter år 2007, da man siden da har benyttet sig af 7-trinsskalaen (og begge karakterer svarer til karakteren 7 på 7-trinsskalaen)
Ellers skulle det være, at man tog de fleste fag inden år 2007 men færdiggjorde studentereksamen sidste år.

Men vi har jo fået opklaret det. Trådstarter er fra Færøerne :)


Skriv et svar til: Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.