Studievalg og videregående studie

Ingeniør skole

30. juli 2015 af spiders1 (Slettet)
Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp for at forstå at hvad er forskellen mellem en diplomingeniør og civilingeniør. Fordi jeg har søgte optagelse for at være en civilingeniør i DTU, er det ok eller skal man være en diplomingeniør før man kan være en civilingeniør?

Anden spørgsmål -> jeg ville gerne være en kemiingeniør, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal læse. Er det 'Bachelor i Kemi og Teknologi' eller 'Bachelor i kemi og bioteknologi'?

Tak for hjælp :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juli 2015 af Moderatoren

Det er lidt svært at tyde dine spørgsmål.

Diplom

Civil

Men på UG.dk kan du læse hvad adgangskravene er til de 2 uddannelser. Du kan også læse om fremtidsmuligheder.

Se fx. her og her


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juli 2015 af Stats

Diplomingeniør er en bacheloruddannelse, tilrettelagt til voksne , så de samtidig kan passe job.

Civilingeniør er kandidaten
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. juli 2015 af Keal (Slettet)

#2 Det er ikke korrekt.

Diplomingeniør er en 3,5-årig uddannelse på fuld tid. Civilingeniør er en 5-årig uddannelse (3 år bachelor og 2 år kandidat).

Diplomingeniør er mere erhvervsrettet end civilingeniør der er lidt mere teoretisk orienteret.

Det er muligt at tage en kandidat efter diplomingeniør og blive civilingeniør.


Brugbart svar (1)

Svar #4
30. juli 2015 af Stats

Diplomuddannelser henvender sig til voksne med en kort eller mellemlang videregående uddannelse. De er opbygget som deltidsuddannelser over 2-3 år, og der opkræves deltagerbetaling. Visse diplomuddannelser kan også tages på fuld tid over et år.

Nogle af uddannelserne har en ret snæver målgruppe, fx pædagoger, sundhedspersonale og lærere, mens andre henvender sig bredt til flere grupper. Undervisningen er tilrettelagt, så det er muligt at passe et arbejde samtidig med uddannelsen.

UG ..

Samtidig siger du, at civilingeniør tager 5 år...
Det "passer" nogenlunde... Men du kan først kalde dig civilingeniør, når du har taget kandidaten..

Derved civilingeniør må være kandidaten

Og, du skal have en gymnasiel udd. For både diplom og akademiske udd.
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #5
30. juli 2015 af Keal (Slettet)

Diplomingeniør er ikke en diplomuddannelse.

Nej, civilingeniør er ikke kun kandidaten. Du kan, ifølge Wikipedia, med en ikke-ingeniørvidenskabelig bachelor tage en ingeniørvidenskablig kandidat, men det giver dig ikke ret til betegnelsen civilingeniør. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. juli 2015 af Stats

Ok, troede at diplomingeniør var en diplomuddannelse
- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #7
01. august 2015 af spiders1 (Slettet)

Tusinde take for jeres hjælp!! :D


Skriv et svar til: Ingeniør skole

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.