Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11661 til 11680 af 95433
-
Emissionsspektrer og ioniseringsenergi
ForumindlægIoniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linier med bølgelængder på 140 nm, 185 nm, 254 nm, 313 nm og 579 nm.Beregn de tilsvarende fotoenergier (går ud fra der skal stå fotonenergier).Er det rigtigt, hvis jeg gør følgend... -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
elektromagnetisme!hjølp
Forumindlæger der nogen som har forstand om elektromagnetisme? og hvilke forsøg kan man lave? -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
hjæææææælp?
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig.. ved hvilken proces kan en neutron omdannes til en proton? ved hvilken proces kan en proton omdannes til en neutron? -
Akkorden b10, eller hvad?
ForumindlægJeg er kommet ud for noget meget mystisk - nemlig akkorden b10, f.eks. C(b10), der indeholder tonerne: c, e, g og tilsyneladende es. Det der undrer mig, er, at det ikke giver nogen mening, når man f.eks. skal skrive denne akkord ind i et nodesystem. Forestil jer først at have noteret et alm. e,... -
HJÆLP HASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa....Hvordan skal man beregne note 4 og 5 til en balance med noter? -
comparative expression
ForumindlægHvad er rigtigt? Not so many eller Not as many -
HHX 7 A fag
ForumindlægHej med jer, Ved I, om man kan få 7 a-fag på HHX på 3. år? -
Sproglige linje
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål ved hensyn til sprolige linje på STX. 1. Er der fordele og ulemper ved at tage sproglig linje? Hvis ja, hvad kan de eventuelt være? 2. Hvilke sproglige uddannelser er der, hvis jeg skal læse til den sproglige linje? :-) 3. Hvilke fag er der i 1.G/2.G/3.G? -
Mundtlig matematik A
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal til eksamen i matematik på mandag, og har ærlig talt lidt svært ved at se 'hvor meget' man skal have med i hver besvarelse af spørgsmålene, og hvordan man skal gå frem og have en 'rød tråd'. Jeg har lavet dispositioner osv. over, hvilke formler og bevi... -
Spm. til bevis (nulpunktsformel, hvor b-leddet mangler)
ForumindlægHej jeg sidder og kigger på beviset for nulpunktsformlen, hvor b-leddet mangler. I den forbindelse har jeg et spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Indledningen til beviset lyder, som følger. Vi skal bevise, at nulpunktsformlen, hvor b-leddet mangler. x=±√((-c)/a) h... -
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
Shiloh
ForumindlægEr der nogen som har læst den engelske tekst "Shiloh" af Bobbie Ann Mason? Jeg skal til eksamen snart hvor den er opgivet og kunne godt bruge en andens syn på teksten, da vi er et par stykker som er lidt uenige om den. -
Ødipus' opbygning
ForumindlægJeg har overhovedet ikke styr på hvordan det lige er Ødipus er bygget op. Nogen der kan redegøre for hvad der findes af betegnelser for de forskellige afsnit, a la stasimon og episoder, og hvad de betyder? -
Principper vs. postulater
ForumindlægNår man taler om kvantekemiske principper, er det så det samme som kvantekemiske postulater. -
Liste og betydning - Ismer
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk så vil gerne lige have en liste med ismer(litteratur) og deres betydning..... På forhånd tak -
Hjælp
ForumindlægHvis jeg nu skal sige sådan her på engelsk hvad hedde måtte så: Jeg måtte sådan set ikke -
The Pearl af John Stinbeck
ForumindlægHej... der er vel ikke nogen af jer der ligger inde med en opgave om denne bog, eller kan give lidt inspiration til, hvad man skal skrive om de fire sange, man hører om. På forhånd Tak... -
Hydrogen og spektrum
ForumindlægJeg er lidt forvirret lige nu. Vi har lavet dette forsøg for et stykke ti siden og jeg har ingen idé om hvilke ting vi har brugt til at lave det.KAn huske ordet spektrometer.. men ja også kun det. :S Kan ikke huske hvad det er.Please somebody help me.
