Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11701 til 11720 af 154034
-
Hjælp til basal oversættelse
ForumindlægHej gutter! På normalvis ville jeg ikke spørge, men jeg sidder og skriver opgave om den Amerikanske våbenlov, herunder også den 2. Amendment. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal oversætte den til dansk, eller lade den være på engelsk? Og i så fald, hvordan filan skal jeg helt præcist overrsætte... -
Linjer og afstande
ForumindlægOkaay jeg har den her opgave og jeg forstår den simpelhent ikke lige nu. I ?ABCD er A (6,-2), (AB) ?=v ?, (BC) ?=^¦v, og (CD) ?=^¦v-2v ?, hvor v ?=(3¦3) Bestem koordinaterne til B,C og D Find en ligning for den linje m der går gennem A og B Bestem afstanden fra m til D Bereg... -
Eksamener 2013
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksamener jeg skal op til i 3.g. Jeg var oppe i mediefag mundtligt i 1.g. Jeg var oppe i tysk B mundtlig og engelsk B skriftlig i 2.g. Dvs. 3 eksamener indtil videre. jeg har allerede fundet ud af at jeg skal op til matematik A skriftl... -
Adgangskrav
ForumindlægPå www.ug.dk står der om min (forhåbentlig) kommende viderergående uddannelse, at "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Alle fag skal være bestået... - skal det forståes sådan, at hv... -
Terminsprøve HASTER.
ForumindlægHej skal til terminsprøve i biologi i morgen. Jeg ved ikke hvordan det kommer til at være el. noget. Nogen af jer der ved noget om, hvordan det fx. kommer til at foregå? Eller hvad jeg bl.a. kunne forberede? -
Endnu et år uden mundtlig matematik-eksamen i matematik til 3g'erne ?
ForumindlægHar lige set listen over de generelle eksamensfag for gymnasielever og for femte år i træk, så skal hverken de som afslutter matematik B eller Matematik A op i mundtlig matematik. Det er utrolig så lavt at ministeriet vægter matematik. Det synes jeg er ret bekymrende. Især som matematiklærer i g... -
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ... -
fsa geografi
ForumindlægHey, i dag har jeg som udtræksfag trukket skrivtlig geofrafi, og det er jeg egentlig glad for. Er bare lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der ved hvilke ting man skal vide i geografi, ting der med stor sandsynlighed vil blive spurgt om og hvor jeg kan øve mig (en hjemmeside eller lign.)? Er ... -
tæller årskarakterer eller eksamenskarakterer
Forumindlægheeej jeg har liige fået årskarakterer, og samtidig har jeg også fået at vide hvilke eksamener, jeg skal op i. vil i forbindelse med det høre, om min årskarakter bliver erstattet med min eksamenskarakter på eksamensbeviset, eftersom jeg jo skal op i faget. har hørt, at man tager gennemsnittet a... -
Find overfladeareal Gymnasium opgave
ForumindlægHej, jeg er nået til opgave 5 i min aflevering, men kan ikke helt finde ud af det -Håber nogle kan hjælpe -
eksamen
ForumindlægJeg står og skal have min hue her om lidt :) Men jeg var oppe i to mundtlige sidste år og har trukket 4 skriftlige i år. Så har jeg jo aflagt SRP og ved jeg skal op i AT. Kan det være rigtig jeg kun skal op i en ukendt mundtlig eksamen? det kunne jo være lækkert! Kh en håbefuld -
Tvivl omkring terminsprøver??
Forumindlæghej..går i 2.g og skal snart op i terminsprøve i skriftlig naturfag og engelsk..er bare lidt i tvivl..kommer terminsprøve karakterene til at stå i årskarakter??tæller de overhoved med??hvad sker der, hvis man dumper i dem??og til sidst..hvorfor skal man overhoved op i dem?er det en slags forbered... -
Terminsprøve HASTER.
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve i tysk, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Er du nogen som for et stykke tid siden har været til en tysk terminsprøve eller noget lignende? - hvordan kommer bl.a. den skriftlige fremstilling til at foregå? Hvad er fx. vigtig når man skriver en tysk stil? ... -
Fuld pensum?
ForumindlægHvad skal der til, for at man bliver stillet til fuld pensum, dvs. skal til eksamen i faget, selvom klassen ikke trækker det? I dette tilfælde er der tale om tysk.. Hvad skal der til for det? Og hvad vil der ske mht. den skriftlige karakter, når man kun kan komme op i en mudntlig, i og med, der ... -
oprykning
ForumindlægHej jeg tænkte på hvis man har et gennemsnit der er højere end 2,0 i årskarater, men at man så gør det ret dårligt at ens karakter ved eksamensbevises er under 2,0 , kan man så stadig rykeks op? og karakterene ved eksamensbeviset, tælles det kun for mundtlig, eller også skriftlige? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal om et par dage op til en skriftlig optagelsesprøve til gymnasium og har et par spørgsmål om dette. jeg skal op i dansk, matematik og engelsk er der nogen som ved hvad nogen af spørgsmålene handler om? Er det en svær prøve? Kan prøvens sværhedsgrad afhænge af gymnasiet? -
karakterer
Forumindlæghey er der ingen steder man kan se sine karakterer fra skriftlig eksamen lige så snart de kommer så man ikke skal vente på den officielle udlevering fra skolen? nu er eksamensdatabasen jo åbenbart lukket? :( syntes det var rart at kunne se dem løbende.. findes der andre steder? -
Potensfunktioner
ForumindlægJeg har fået en opgave som jeg absoulut ingenting forstår af.. har været syg og dette er den sidste skriftlige opgave vi/jeg skal aflevere.. Spørgsmål: Definer en potentsfunktion med forskrift og graf. Forklar konstanterne a og b i forskriften, og vis beregningerne med dem, evt. sammenlign med an... -
Hjælp: Genetik/nedarvning
ForumindlægJeg arbejder med genetik i biologi i øjeblikket og jeg har nogle spørgsmål, som jeg ville høre om I kunne besvare? - Hvordan kan man forklare at der ikke findes kønsceller der indeholder både A og a? - Skriv genotypen for en person der er heterozygot mht. to genpar og en person, der er homozygot ... -
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ...
