Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11781 til 11800 af 95433
-
svingninger/Bølger/lyd/lys
ForumindlægHejjj allesammen.. Jeg skal op i fysik, men er ikke så god til faget.. Derfor ville jeg lige spørger om der var nogen der havde noter til de her nedestående emner:svingningerBølgerlydlysDet ville være en stor hjælp! På forhånd tak :) -
Fysiknoter i LaTeX - interesse??
ForumindlægHey. Jeg har lige været oppe i fysik (efter 2.g) og har lavet noter i LaTeX på 36 sider om Orbit1 + 2. Hvis det har interesse, vil jeg lægge dem ind på studieportalen.dk?!--Emilie -
Biologi
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en test i biologi imorgen og har både fremlæggelse, og fysik, og matematik for. Så har ikke tid til at læse biologi. Har i nogen gode noter til Darwin? Pleas hjælp mig -
Faglige krav i England.
ForumindlægHejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ... -
RÅD!
ForumindlægJeg går i 3.g, og skal skrive SRP lige om lidt. Jeg har studieretningen mat-fysik-kemi. Jeg skal aflevere blanket med mit valg af fag og emne om en uge. (Jeg tror, at jeg vil skrive i mat A som sidefag, og fysik B som hovedfag) Men jeg føler virkelig ikke, at jeg har klar til det. Jeg har kigget ... -
Programmering?
ForumindlægHej med jer, Jeg læser fysik, og vil nu vælge et programmeringssprog, men jeg ved ikke hvad der er mest hensigtsmæssigt at lære når man læser fysik. Mit valg står mellem Fortran, Python og MatLab, så er der nogle der har nogle gode indput til hvad de mener jeg burde vælge? Jeg har kigget lidt på ... -
Matematik på gymnasiet.
ForumindlægHej studieportalere, måske ser nogle af jer det her som snyd, men vi hjælper jo hinanden herinde! :) Jeg går i 9. klasse og skal på gymnasiet næste skoleår. Og jeg er meget nervøs i.fh.t matematik-niveauet på gymnasiet, så mit spørgsmål er; er der nogle specielle ting som man skal være lidt b... -
LaTeX, igen
ForumindlægHejsa.Jeg vil gerne have skrevet nogle noter ude i marginen af et af mine LaTeX-dokumenter (ligesom "xdvi", "windvi", "yap" og "dvips" på side 4 på http://www.imf.au.dk/system/latex/kursus2005/noter/dlf_latex_noter2005.pdf). Hvordan gør jeg det? -
Engelsk - en sætning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en enkelt sætning fra dansk til engelsk? "men hvad jeg foretog mig, vil jeg ikke tale om." (udtalt af ex-spion) Mit eget forslag er "however what I did, I will not discuss." Nogen der har et bedre forslag? -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
interfere? (Er det korrekt?)
ForumindlægHvordan siger man "Hun vil ikke blande sig i noget som helst"?? She will not interfere in something? -
Eksamen FSA
ForumindlægHej allesammen! Så er det for alvor nu! Eksamenerne begynder i næste uge. Jeg skal op til: Dansk, (skriftlig fremstilling, læseprøve og diktat), matematik (problemregning og færdighedsregning), engelsk (mundtlig), fysik/kemi (mundtlig), herudover to udtræksfag, hvor det ene er geografi. ... -
Forsøg med salte?
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
strøm, elektroner
Forumindlægheeeej..\nHvordan finder man ud af :\nHvor mange elektroner der er strømmet igennem en bestemt pære i løbet af et MINUT??\n\nJeg har kigget i min fysik bog, men kan ike rigtig finde ud af det... -
Feedback på formelle sprog og topic sentences
ForumindlægJeg er igang med at skrive min først engelsk opgave. Vi skal karakterisere en af hovedpersonerne i en novelle og derefter et forhold i novellen. Vi er blevet bedt om at lægge fokus på de to punkter + topic sentences. (Topic sentences er et nyt fænomen vi arbejder med så derfor ville lidt fokus ... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm...
