Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11821 til 11840 af 40685
-
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Studievalg HÆLP
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
"Alm. Buddhisme" - hvilken retning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser Religion da jeg skal til eksamen i det på fredag. (3.g. niveau) Jeg er nu nået til buddhismen og kan på ingen måde klargøre hvilken retning inden for buddhismen man taler om, når man bare lærer/læser om "buddhismen" i al almindelighed... Kan du svaret(evt. en ... -
samfundsfag
Forumindlæghar svært ved at forstå hvordan felter og doxa hænger sammen i Pirre bourdiue teori om social ulighed. Det jeg forstod er at felter er sociale områder samfundet er indelt i. Bar, biografen, skolen, religion osv. Menenskerne i i felterne kæmper imellem hianden for at opnå magt og status . Det... -
Angående valgfag på HF
ForumindlægEr der nogle som med nogenlunder sikkerhed kan hjælpe mig med dette her. Jeg har læst 5 valgfag, hvoraf jeg skal til eksamen i 2 af dem: Engelsk A Fransk B Erhvervsøkonomi C Psykologi C Har jeg ret til at hæve mine niveau i 2 af de obligatoriske fag: Religion, og Samfundsfag. Jeg ha... -
Pensum
ForumindlægHej Står og skal til terminsprøve i matematik 1-årigt A-niveau. Jeg er ikke sikker på hvad man skal kunne til prøven uden hjælpe midler. Nogen som ved det? -
samf A - hvad lære man
ForumindlægHej. Er der nogen emner som man lære i faget samfundsfag på A-nivue? Hvad har i fx lært ind til videre? -
omdrejningslegemer opgaver
ForumindlægHejsa Allesammen, Nogen der kan hjælpe mig med opgave 4 og 5 i dette matematik projekt? nogen derved hvilken formel man skal bruge? tak på forhånd. se vedhæftet fil -
Ved ikke hvad jeg skal vælge, please hjælp mig
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
Indefra/udefra. ???
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig, hvad indefra/udefra-syn helt præcist er for noget? Jeg har hørt, at hvis man begynder at tolke på et eller andet, så er det indefra, og hvis man derimod kommer med en objektiv fremstilling af noget, så er der tale om udefra-syn. Jeg har også læst, at hvis man... -
kristendommen
ForumindlægHej ...er der nogen der har religion c,eller kan svarer mig på dette spørgsmål. For det er svært at finde et dirkte svar på selv om der nu står megte om dte på nettet. Mit spørgsmål er; hvad brugte de første kristne dåben som et tegn på?. Bliver meget glad for hvsi der er nogle der vil hjælpe. ... -
Karakter gennemsnit af et fag
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende karakter gennemsnittet af et fag. Det lyder således: Jeg skal bestå Spansk A for at komme ind på min uddannelse. I min årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 i mundtligt. Jeg skal til mundtlig eksamen. Hvilken karakter skal jeg have her for a... -
Hvad sker der hvis man dumper
ForumindlægHej jeg var til dansk eksamen og fik 00, noget jeg aldrig har fået før i dansk eller har været tæt på, på nogen måder. Jeg skal på Gymnasium STX efter sommerferien, men skal jeg så op til en prøve i sommerferien eller hvad? På forhånd tak :-) -
Blomsterprædiken og ildprædiken
ForumindlægHej Alle. Skal op i mdt. Religion på fredag, men jeg forstår simpelthen ikke de to tekster, håber nogle kan hjælpe mig? -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Buddhisme
ForumindlægNogle af jer som kan jeg hjælpe mig med noget?? med et spørgsmål?? Jeg kunne ikke rigtigt finde noget på google, så nogle af jer som kan hjælpe mig med det her spørgsmål??? Hvorfor er buddhisme en religion???? TAK FOR HJÆLPEN??
