Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11961 til 11980 af 95433
-
rettelser!! hjælp
Forumindlægjeg skal rette disse følgende sætninger og forklare det, hvilket jeg har det svært ved 1. Would you mind to tell me where you have just been? 2. The driver must be someone which knows the area well 3. I am better at Spanish then you are 4. In January and February go many people on package holida... -
Mundtlig matematikeksamen - Funktioner
ForumindlægHeej alle i hjælpsomme mennesker herinde :) Jeg sidder i øjeblikket og gør mig klar til min mundtlige matematikeksamen på B niveau. Jeg forsøger at udarbejde en disposition over hvad jeg kunne komme ind på under de forskelle emner og spørgsmål. Et af emnerne er funktioner og opgaven lyder: Anden... -
ideer til projekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en selvstændigt projekt i Fysik A, men har brug for nogle idéer. Hvilke emner og forøger kunne være spændende at skrive om? Jeg er interesseret i atomfysik, men kan ikke finde på en forsøg :( Tak på forhånd. -
Årsprøve, eksame?
ForumindlægHvordan tæller en årsprøve - tæller den overhovedet nogen steder, og hvordan?Og hvordan tæller eksamenskarakteren? F.eks skal jeg op i skriftlig mat, som jeg afslutter. Kommer den til at stå isoleret som eksamenskarakter - og derved fylde 1 hel karakter? Eller bliver den lagt sammen med min skrif... -
afbøjning af lys
ForumindlægSkal til mundtlig fysik eksamen imorgen på stx C niveau. Jeg har derfor lige idag været oppe og trække mit fokusemne som jeg nu har 24 timer til at fremlægge. Men nu står jeg lidt og er i tvivl om hvordan jeg starte og slutte? Og hvordan skal jeg føre mig frem. Og hvordan søren skal jeg p... -
lignende uddannelse? BDE
ForumindlægHej, jeg er faldet pladask for uddannelsen Business Development Engineering, bortset fra deres adgangskrav som er Mat B, Fysik B, Kemi C - ikke fordi jeg ikke gerne vil bruge et halvt år på at hæve mine niveauer, men fordi jeg tænker at adgangskravene også må sige en del om hvad man kommer til ... -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægLektiehjælp i Matematik tilbydes. Jeg er en pige på 23 år, som udbyder lektiehjælp på gymnasialt - samt folkeskole niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Jeg studerer nu Molekylær medicin ved Århus Universitet, h... -
Emission og absorption
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig fysik c-b niveau. Jeg har et spørgsmål omkring kernefysik. Jeg skal kort redegøre for: -Emission og absorption - De forskellige kernereaktioner Mit bedste bud på emission og absorption er ved absorption optager en elektron et foton og springer fra inderste ele... -
oldnoter
ForumindlægHej alle.Jeg står og skal op i old og vil derfor høre om der er nogle der har noter til:ØdipusOdyseenTheokrit: KyklopenTheokrit: Brud med KyniskaTheokrit: AdonisfestenHerodotPlaton i Frisch' udgave af forsvarstalenFra Elbecks Platon Platon: Faidros s. 24-35Der er sikkert andre der gerne vil h... -
3.g. opgave med kulhydratstofskiftet
ForumindlægHej.\nJeg skal skrive 3.g opgave i biologi med området Kulhydratstofskiftet. Men har brug for nogle gode ideer/inspiration til forsøg der ligger inden for dette område. Har svært ved at få sat en problemstilling med hvad det er man vil fortælle og i perspektiv til hvad. er der en der kan hjælpe m... -
Hjælp til biologi
ForumindlægHey sidder og laver noget biologi opgave om blod transfusion... tænkte på om der ikke lige var en hjælpende sjæl, der kunne give mig nogle svar/ideér om hvordan jeg kan løse følgende opgaver: www.emu.dk/gym/fag/bi/uvm/fagkons/eksamensopgaver/biohn-2005-6-1.pdf Det er opgave 2.A som hedder Trans... -
frikadellekrig
ForumindlægEr der nogen der skriver om frikadellekrigen eller noget lignende i samfundsfag og religion? -
Lightergas.
ForumindlægJeg skal skriver perspektivering ang. lightergas. Nogen der har nogen ideer? -
Polymonier - Årsprøve
ForumindlægOveremnet er polymnomier: "Redegør specielt for andengradspolynimers rødder og faktorisering. Omtal polynomier af højere grad end to." Er lidt på bar bund mht. hvad der helt specifikt menes med spørgsmålet. Håber på lidt hjælp eller nogle gode ideer til at svare på spørgsmålet - skal ... -
mat aflv.
Forumindlæghar problemer med denne, kan i regne den med udregninger, så jeg forstår den. 1. Reducere udtrykket (2 x + 3)ianden + 6(1 - 2 x) -
Koordinattransformationsmatrx
ForumindlægHey clever folks! Har en opg., der lyder som følger: I det tredimensionale vektorrum U er der givet (a1, a2, a3), og i det todimenstionale vektorrum V er der givet basen (b1, b2). a. Hormorfien f: U --> V er fastlagt ved at f(a1)=b1+b2, f(a2)=2b1-b2 og f(a3)=3b2. Bestem den matrix, A, der r... -
Destillation af saltvand - salt og vands kogepunkter
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til eksamen på onsdag i fysik/kemi, og kommer pludselig i tvivl: Når man destillerer saltvand, adskilles vandet og saltet fordi, at vandets kogepunkt er 100 grader C, mens salts kogepunkt er xx grader C? Min fysiklærer har fortalt mig, at det er pga. de to forskell... -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina. -
kvantemekanik
ForumindlægHar et problem med opgave 4.4, side 110 i Fysikkens verden 2. opgaven lyder således:4.4Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7eVa) Hvilken hastiged (er steget over og skrevet far af nogen?) havde elektronen, dan den forlod brintatomen?b) Hvilken bølgelængde havd... -
hjælp
Forumindlæghej jeg har gået på HG ( handels grunduddaanelse) , og havde samfundslære på C niveau , men nu er jeg i gang med HF ,kan jeg godt får merit i samfundsfag på C niveau altså på HF ? Det gør mig lidt forvirret at disse to fag har forskellige navne ? tak
