Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 12081 til 12100 af 58387
-
hjælp til mdt. dansk eksame
ForumindlægHejsa Jeg skal op til mundtlig dansk eksame, og har trukket forbydelsesområdet "Danskhed" er der nogle som kender nogle noveller som handler om danskhed. Har selv ledt og ledt og kan ikke lige finde nogle. -
Dansk skr eksamen hjælp
ForumindlægHej jeg går på gymansie og skal til Dansk skr. eksamen på mandag, men jeg ved ikke hvordan det kommer til at foregå. Er der nogen der ved noget om det? Det ville være en stor hjælp hvis nogen svarede :) -
Rapport eller journaløvese til eksamen?
ForumindlægHvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :) -
Matematik A skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Skal til Mat A. skriftlig eksamen i morgen (HTX). Har tænkt lidt over om der nogle der sidder inde med nogle tips og tricks til at lave en bedre opgave, være mere produktiv osv. På forhånd tak! -
Old-eksamen: Hvad er en kendt tekst?
ForumindlægTil jer, der har været oppe i old: I undervisningen har I jo nok læst uddrag af Iliaden, Odyséen osv. Er det kun uddragene, man kan trække til eksamen? Eller kan man også trække uddrag fra dem, som man ikke har haft i undervisningen? -
lille engelsk stil!
Forumindlægher er en lille engelsk stil!håber i vil hjælpe mig. kan godt forstå I ikke fatter noget af indholdet,da det er et referat, i skal bare rette det værste grammatiske, hvis i altså gider!Håber nogle af jer lige har 5 min.! Mere tid skal I ikke bruge.This article is about the differences between you... -
hjælp til engelsk oversættelse til rettelse søges
Forumindlæghej..ville være meget taknemmelig hvis i kunne rette mine grammatiske fejl i det engelske tekst..tak på forhånd..1.Lornas onkel arbejder for hårdt, ryger for meget og får for lidt motion.Lornas uncle works too hard, smoke to much and gets too (little) exercise.2.“Onkel Ben. Hvorfor ryger du altid... -
Tilbyder rettelse af engelsk opgaver/oversættelser!
ForumindlægHej alle. Jeg tilbyder at rette engelske stile/essays/opgaver, hvadenten du bare ønsker kommentarer til eventuelle rettelser mm., eller hvis den ønskes rettet for stavefejl m.m.. Jeg tilbyder også privatundervisning. Jeg har boet samt rejst i USA siden 2006, hvilket har gjort at jeg idag s... -
forskelle ml. engelsk studierne
Forumindlæghej :-) hvad er de store forskelle mellem engelsk og kommunikation og engelsk og europæiske studier? jeg tænker på jobmuligheder osv. Jeg har hørt at engelsk og kommunikation giver flere jobmuligheder, mens man i europæiske studier går mere i dybden med det kulturelle (i europa) og ikke så me... -
Mulige emner til - Kommunikation&It og Engelsk
ForumindlægHej, jeg er igang med at finde mit studieretningsprojekt på 3.g på HTX jeg vil kombinere fagene, Kommunikation&It som fordybnings fag og engelsk som bifag. Men jeg har svært ved at finde et godt emne som jeg kan skrive om. har tænkt på: Danskspille film vs. amerikansk spillefilm eller kommun... -
Engelske tekster omhandlende Holocaust
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og skriver på et AT-8-projekt omhandlende Holocaust. Jeg har fagene psykologi og engelsk og vil i engelsk rigtig gerne finde noget engelsksproget materiale, hvor bødler fra udryddelseslejrene fortæller om deres oplevelser under holocaust. Dette ville passe godt til min psy... -
Metoder i engelsk og historie
ForumindlægHej Jeg skal her på fredag op i min AT synopsis, hvor jeg har skrevet i fagene engelsk B og historie A. Jeg vil meget gerne, hvis der er nogen, der lige gider at læse mit metodeafsnit igennem og specielt tjekke op på engelsk metoderne. Jeg er nemlig ikke helt sikker på disse metoder, da min enge... -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
Jura - mundtlig eksamen
ForumindlægAf personlige og praktiske årsager er jeg nødtsaget til at tage reeksamen i en mundtlig eksamen på jura (5.semester). Hvordan forholder det sig i praksis hvis man vil indstilles til reeksamen, men ikke er syg på eksamensdagen? Kan man som sådan "blanke" en mundtlig eksamen på universit... -
Ret til re-eksamen?
ForumindlægHej. Håber at nogen kan besvare mit spørgsmål. Hvis man er blevet tildelt et 4 forsøg til at gå til eksamen på universitetet, har man så også ret til/mulighed for at gå til re-eksamen, hvis man får brug for det eller er det fjerde forsøg begrænset til det ene forsøg? -
Engelsk aflevering! 9. klasse niveau
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at skrive en engelsk stil. Det er ligemeget, hvilken form jeg skriver den i, men det skal bare have noget at gøre med mig om 10 år. Jeg har så gjort det at jeg har skrevet et brev til en ven, hvor jeg har indledning, hovedtekst ( hvad jeg laver) og så afslutning. Lin... -
Eksamens tid! klage!?
ForumindlægHej, jeg har lige været til AT-eksamen som for mit vedkommende varede i sammenlagt 50 min.. Jeg var først inde i 40 min, hvor jeg snakkede det meste af tiden . de sidste min blev der stillet spørgsmål. mit spørgsmål er: Hvor lang tid må en AT eksamen maksimalt være? -
Hvordan skal man disponere sin eksamen?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl, jeg skal til kemi-eksamen men forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal inddrage rapporterne. Altså umiddelbart kan jeg sagtens få 15 minutter til at gå med at snakke kun om teori og evt inddrage et demonstrationsforsøg, men hvad hvis jeg trækker et spørgsmål hvor jeg skal ind... -
Eksamen HF C-niveau
ForumindlægHej studiep... Jeg har fået den ide at læne mig op af en aflevering som allerede er lavet til eksamen. Meningen med det skulle være at når jeg får stillet den nye eksamensopgave, så har jeg den gamle opgave at sammenligne med, så alt jeg skal gøre er at proppe de nye tal ind hvor de nu engang pas... -
Fysik skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i fysikskriftlig eksamen på tirsdag. som jeg er meget nervøs over.jeg syntes bare at når jeg kigger på forskellige fysik opgaver aner jeg slet ikke hvordan de skal laves. eller jeg ved slet ikke hvilke formler der skal benyttes, til de diverse opgaver. så hvad kan jge gøre for at ...
