Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12101 til 12120 af 20688
-
Forståelse på fagkombination og AT
ForumindlægJeg har efter meget lang tid, fundet på et emne, som måske vil fungere.. til AT opgaven fra 2009 gerne skrive om Industraliseringen, hvor jeg vil kombinere His A og Fys A, Historie delen er vel delen hvordan industraliseringen var, med at maskinerne overtog meneskelligt form for arbejde, og fysi... -
Hjælp det haster
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik eksamen her om en uge så jeg vil gerne spørge om: 1: Hvordan ser en fysik disipotion ud? 2: Skal man udnytte hele den halvanden time man har til eksamen. fx hvis jeg nu blev færdig inden for 25-35 min hvad sker der så? 3: hvor mange forsøg skal man lave for at ikke du... -
Atwoods faldmaskine og taljer
ForumindlægHej studieportlas medlemmer :D Jeg skal lave en rapport over atwoods faldmaskine og taljer, jeg har været inde og læse om det men forstod ikke rigtig hvad der menes med det, jeg ve at de har formler som bliver anvendt til at finde acceleration- atwoods f. og strækning-talje. er der en af jer de... -
Bilen og benzinmotoren (Dansk&Fysik)
ForumindlægNogen der har valgt at arbejde med bilen og benzinmotoren i Dansk og Fysik med henblik på AT-eksamen? Min Synopsis blev lidt dårlig og er lidt nervøs for den kommende eksamen. Er der mulighed for at score en god karakter selvom synopsen er dårlig? Men tilbage til bilen.. Ville høre om i har bud p... -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ... -
AT - Kamera
ForumindlægMin AT synopsis handler grundlæggende om "Kameraets opfindelse og opbygning" i fysik C og mediefag B. Jeg har styr på mediefags delen. Men fysik delen er jeg meget usikker på. Hvordan kameraet er opbygget (m. lys osv.) Nogen der kan hjælpe? -
Mundtlig prøve - salte forsøg
Forumindlæg' Til den mundtlige prøve i fysik vil jeg gerne lave dette forsøg, men hvordan? Både saltsyre og natriumhydroxid er ætsende. Men hvis man blander dem på en passende måde, får man noget som man kan koge kartofler i. Man får nemlig dannet saltvand. Her er mit problem så bare... Hvor... -
Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit er navn Mads jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik med sidefag i Fysik og er 31 år gammel. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik og Fysik til studerende i i Aalborg omegn som går på videregående eller en længere videregående uddannelser samt på ungdomsuddannelserne. Så hvis du vil... -
Massefylde
ForumindlægHej :) Jeg har en aflevering i fysik c, og jeg er virkelig på bar bund, da fysik ikke interesserer mig det fjerneste, og derfor ikke ved, hvordan man gør. Jeg skal beregne vægten af 50 cm3 bly (massefylden for bly er 11,34 g/cm3. og hvor meget 250 g bly fylder. Jeg beder ikke om svaret, men ba... -
Bernoullis princip og differentialligning
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP skrive i Fysik og Matematik. Indenfor matematik skal jeg beskrive separation af variable, og under fysik skal jeg beskrive noget omkring luftmodstand. Jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan jeg kan kæde differentialligning herunder separation af variable sammen med B... -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dette at-forløb valgt røntgen som emnet til fagene fysik(b) og historie(a). Metoderne i faget fysik forstår jeg udmærket godt, men jeg kan ikke finde ud af den historiske del. Jeg ved simpelthen ikke hvilken teori/metoder, men kan bruge? Er der nogle, der har et forslag... -
Ålborg: lektiehjælp i Mat og Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Mads jeg er 31 år og nyuddannet 2-fagskandidat i Matematik og Fysik. Jeg vil gerne tilbyde lektiehjælp til Gymnasielever i fagene Matematik og Fysik i Ålborg-området, så hvis du har brug for hjælp i disse fag og gerne vil vide mere, så så send mig sms eller eller send en email. s... -
eksamsprojekt
ForumindlægHej jeg har lige fået min eksamensprojekt i fysik og vil meget gerne have hjælp til at fiinde et godt emne til at arbejde med samt fremstille en god rapport. Det er derfor jeg søger en der har meget styr på fysik og som kan hjælpe mig face too face, jeg vil self. betale for personens tid så hvis ... -
opgavesæt
ForumindlægHej Jeg skal snart have en fysik/kemi og biologi prøve. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at løse nogle fsa opgaver fra forrige år. Er der nogen som ved, hvor jeg kan øve mig på biologi og fysik/kemi? Altså opgaver fra en test måske? -
Brint/hydrogen, imellem hvilke skaller hopper elektronerne
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder med et problem :) Jeg har fået opgave at jeg skal forklare i mellem hvilke skaller elektronerne hopper :) Men hvordan redegøre jeg for det ? Jeg har bølgelængderne for de synlige linjer i spektret ? :) Er der en formel eller er det bare en logisk forklaring?... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik A skriftlig eksamen. Jeg kunne godt tænke mig at repetere opgaver, men vi har stort set lavet alle i vores bog med vejledende opgaver til eksamen. Kender nogen en "database" eller en hjemmesider, hvor man kan træne opgaver i fysik? Særligt mekanik-opgaver... -
Kraft - acceleration
ForumindlægHalløj derude. Jeg sidder og forbereder mig til den mundlige fysik eksamen. Der er et punkt, hvor jeg bla. skal komme ind på sammenhængen mellem kraft og acceleration. Skal jeg her komme ind på alle de forskellige kræfter der påvirker et accelererende legeme, eller hvad? Jeg forstår ikke rigtig... -
hvordan beviser jeg at f er kontinuert?
ForumindlægSpørgsmål til universitetsuddannede i matematik eller fysik/universitetsstuderende i matematik eller fysik: Exercise 11: Let be a normed space and are non-zero linear functional on . a) Prove that is indeed continuous if and only if is closed. -
Model
ForumindlægEr der en der kan der kan forklare disse to modeller, hvor reynoldstallet har en betydning for hvilken model luftmodstanden følger??? Jeg har styr på hvad Reynoldstal er, men er helt blank på hvordan jeg skal forklare dens betydning for hvilken model luftmodstanden følger!!! (det er btw i fysik o... -
hvilket fag terminsprøve?
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o...
