Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12101 til 12120 af 40685
-
Skrift eller talesprog
ForumindlægHvad er Talesprog? Hvad er Skriftsprog? Eksempler på skrift og tale sprog?? Hvornår bruges de?? -
HVad skal jeg lave?
ForumindlægHej, vi har trukket overemnet en jord, forskellige verdener! Jeg vil gerne have noget filosofi eller naturvidenskab, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det flettet ind i overemnet. -Eller jeg ved ikke helt hvad mit underemne er endnu, så hvis du sidder med nogle ideer så sig det! ;) tak på for... -
sammenligning
Forumindlæghej... Hvis man kommer op til Buddhismen, hvilken religion kan man sammenligne den med..? og evt. i Kristendom..? og Jödedom...? -
Undersøgelser om ulvepopulation
ForumindlægGiv forslag til hvilke undersøgelser, der bør fortages inden man kan tage stilling til, om en ulvepopulation er ønskelig i Danmark, se uddrag af artikel ovenfor. Begrund dit svar. opgaven ses nærmere på dette link, hvor det er opgave 2, underopgave 5: http://www.uvm.dk/Uddannel... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Problemformulering
ForumindlægHej, Jeg har brug for lidt hjælp til at få formuleret min problemformulering til min synopsis. Jeg skal skrive i religion og fysik om dommedag. Jeg skal i religion analysere Johannesevangeliet og i fysik gøre rede for rødforskydning og Hubbles lov. Jeg kan simpelthen ikke få skrevet noget ned ti... -
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
biotek
ForumindlægNogen der har en besvarelse af opgave 3 fra bioteknologi a eksamen 2010? -
1930'erne?? Van der Leeuw?
ForumindlægHej.. jeg er i tvivl om hvad det er der sker i 1930, med hensyn til definition og opfattelse af religion. det er noget med en der hedder Van der Leeuw. kan nogen forklare det? -
Engelsk B kræves -men har det på A
ForumindlægHejsa Uddannelsen som jeg vil ind på kræver at jeg har bestået engelsk B-niveau, men jeg har haft det i 3 år gennem min tid på STX. Jeg skal nu både op til en mundtlig og skriftlig eksamen i engelsk A niveau. Mit spørgsmål er, hvis jeg nu skulle dumpe til både skriftlig og mundtlig - kan jeg så i... -
Perspektivere
ForumindlægJeg sidder her og forbereder mig til eksamen, som jeg skal til i morgen. Men kan se at jeg mangler at finde nogle ting jeg kan perspektivere til. Derfor ville det være rigtigt rart hvis nogle kunne gi mig nogle fif til hvad jeg skal kigge efter. Læser op i Homer, Lysias, Herodot, Platon og Anacha... -
Gange snit med 1,08 ?
ForumindlægHej om 3 dage bliver jeg STX student. Jeg har 4 A-niveau fag, og har hørt, at man må gange sit endelig snit med 1,08, hvis man vælger at uddanne sig inden for to år. Er der nogle som kan be- eller afkræfte det? :) -
Har du prøvet..?
ForumindlægAt være oppe i engelsk mudtlig stx a-niveau? I så fald vil jeg gerne høre lidt om det:) -
Skifte til HF - regler for merit ?
ForumindlægJeg går p.t. i 3.g på gymnasiet, og jeg har egentlig klaret mig ganske godt igennem alle årene. Jeg er dog begyndt at overveje at skifte til HF-Enkeltfag (og dermed færdiggøre min ungdomsuddannelse næste skoleår), fordi jeg skeler en del til, at jeg tror det kan give mit gennemsnit et ekstra &q... -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
Gennemsnittet
ForumindlægHej Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu. Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk? Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre. Hvad synes i? -
selvstuderende under 18 år ?
Forumindlæghej. jeg er 16 år og går i 1g på det almene gymnasium (STX). mit spørgsmål lyder: kan jeg være selvstuderende selv om jeg er under 18? jeg vil gøre det fordi jeg dyrker idræt på højt niveau - er allerede under team danmark - og pga sygdom i familien. altså har jeg brug for selv at styre mit skem... -
Hjælp!! Droppe gymnasiet!!?
ForumindlægHej alle Jeg er lige startet på 1.g stx. Men har det problem at jeg mens de dage jeg har gået der, fundet ud af at gymnasiet slet ikke er noget for mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har altid villet uddanne mig som mediegrafiker. Hver morgen vågner jeg og har det dårligt og kan ikke spi... -
frikadellekrig
ForumindlægEr der nogen der skriver om frikadellekrigen eller noget lignende i samfundsfag og religion? -
Dumpe eller bestå matematik
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik her om lidt, og er ret usikker på om jeg består... Jeg har fået 4 i min årskarakterer, og er derfor usikker på om jeg stadig kan bestå matematik hvis jeg dumper den mundtlige eksamen??
