Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12261 til 12280 af 152758
-
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
Opgavetyper
ForumindlægHej skal snart til prøve i matematik A niveau, opgaverne er fra gamle eksamenssæt, men kan ikke finde nogen som jeg kan øve mig på online. Prøven er uden hjælpemidler. Så hvis i har nogle af opgavesættene uden resultater. Ville jeg være meget intterresseret, da det er rart at vide hvilke opgavet... -
en stor hjælp!!!
Forumindlæghej. jeg har lavet et eksamenssæt. Det er om "the issue of Islamic dress codes and identity". Jeg har valgt opgave A. jeg forventer ikke at i retter godt og grundigt på min stil, men det ville være rart hvis i kunne kigge på den og give nogle gode råd om måden jeg kunne forbedre m... -
Kvadratisk prog. fuldkommen marked og et monopol opg.
ForumindlægHej, Jeg øver netop til eksamen i matematik A (hhx) og er faldet over en opgave i et gammelt eksamenssæt, hvor jeg gået lidt død. Der er naturligvis en algoritme i min bog, men der står ingen forklaringer på metoden, hvilket gør det svært for mig at forstå. Opgaven er vedlagt. Håber nogle kan ... -
Terminsprøve - Hvem laver opgaverne?
ForumindlægHey, Hvem laver opgaverne til min kommende terminsprøve i STX Matematik A? UVM eller min lærer? Jeg kan se, at UVM udgiver 3 eksamenssæt om året (Maj, Aug, Dec). Skal dette forstås som: Maj: Eksamen Aug: Syge eksamen Dec: Terminsprøve Mvh Anders -
Bestem ubestemt integral
ForumindlægJeg har i et eksamenssæt fået spørgsmålet: a) Bestem ∫(ex+gx5-1)dx. Jeg har simpelthen ingen ide om hvordan jeg skal gribe det an, jeg har kigget i alle mine bøger og synes simpelthen at det står så dårligt. Jeg kan i hvert fald ikke forstå det. Jeg håber der er nogen der k... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet eksamenssættene til stx i MAT A fra august 2008 og december 2008? Jeg er igang med at repitere til eksamen, så det kunne være dejligt at vide om det jeg laver overhovedet er rigtigt :D Ved godt at der ligger noget på studienet, men det kræver at man har point, hvilk... -
Mat it B 2002 - facit
ForumindlægHej allesammen. Hvis nogen ligger inde med facit eller et løst eksamenssæt til Projekt A - Billund Lufthavn, som var en del af Mat it B eksamenen 2002. Jeg har den for som afleveringsopgave til på torsdag, den 14-10-2010. Hvis nogen har den liggende, er vi nemlig nogen der gerne lige vil tjekke v... -
Hjælp til 2 biologi opgaver
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare hvordan man løser "Opgave 2: siRNA" i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Det er kun opgave 4 og 5 i siRNA jeg er i ... -
Haster: Tamiflu
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 3: Tamiflu i denne eksamenssæt?: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Det drejer sig spørgsmål 1 og 2: Hvorfor behandlingen skal på... -
Plantehormoner
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 4 spørgsmål 3 og 5 i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Altså hvorfor der alligevel sker en vækst uden hormoner... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
ER PÅ RØVEN! :(
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, jeg skal aflevere lige om lidt og kan ikke finde ud af to opgaver:( Har virkelig brug for hjælp! Opgaverne er fra et eksamenssæt i biologi A 2010: Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2? Forklar, hvorfor... -
Skriftlig mat eksamen 21/05 - facit?
ForumindlægHej I forgårs blev første eksamen i skriftlig matematik A (STX) afviklet. Jeg har fået tilsendt eksamenssættet, så jeg kan øve mig inden jeg selv skal til eksamen. Er der nogle, der ligger inde med facit eller nogle udregninger, som jeg må se? Jeg gad godt kontrollere, om jeg regner rigtigt i m... -
Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?
ForumindlægHej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt -
Jura?
ForumindlægJeg ved det er utroligt uforudseligt, men jeg vil meget gerne hører jeres tanker. Jeg har et snit på 8,9 og mit drømme studie er jura. Hvad tror i chancerne er for, at jeg kommer ind via direkte adgang gennem kvote 1, eller stand-by? Jeg søger alle steder, udover KU. Jeg er bange for, at karakter... -
Fitness Worlds likviditetsgrad
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og grubler over, hvordan det kan være, at Fitness Worlds likviditetsgrad er så lav i perioden 2016-2018. Ifølge mine beregning har jeg fundet frem til følgende beregninger: 2016: 68% 2017: 56% 2018: 36% Ud fra min teori ved jeg , at likviditetsgraden som hovedregel bør ... -
redoxreaktioner
ForumindlægHejEr der nogen der har lavet opgave 2.11 i kemi opgavebogen?Hvis der er, hvordan skal den løses?Jeg har afstemt reaktionsskemaet, men jeg kan ikke komme videre. Jeg synes den er meget svær.vh, mufti -
Halvandet års ventetid? Eller anden uddannelse?
ForumindlægHej alle Sidste år ved denne tid oprettede jeg et indlæg omhandlende valg af valgfag. Mit ønske har i nogle år været at læse medicin, og jeg endte derfor med at vælge både engelsk A og matematik A for at kunne gange mit snit med 1,03. Min studieretning er samfundsvidenskabelig, og jeg har kun ek...
