Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12301 til 12320 af 40685
-
Hvor ses ondskab i verdenen i dag?
ForumindlægHvor kommer ondskab til syne i verden i dag, hvis man kigger på det i forhold til religion -
Gymnasie valg
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:) -
tangenten
ForumindlægHej alle sammen. Der der en der har lavet eksperimenterende forløb, som hedder " Hvordan finder man tangenten?" Jeg vil gerne bruge den som et eksempel. På forhånden tak -
2g
ForumindlægHej ved i hvor mange eksaminer man skal har inden man går ud af 2.g? er det 2 eller 3? -
Årsprøve i engelsk?
Forumindlægfår man så også 24 timers Forberdelses. ? eller sådan noget... -
Litteære artikel "Om Tommy"
ForumindlægHej alle! Nogle der har skrevet en Litteære artikel om en tekst, der hedder "Om Tommy" ? Eller evt. kender nogle? eller har har hentet sådan en opgave? På forhånd tak! Kan bruge al hjælp! :) -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Produkt til projektfremlæggelse
ForumindlægHej Mig og min makker laver projektopgave om religion/tro. Vores problemformulering er: Hvad betød tro i gamle dage? Hvad betyder tro for mennekser i dag? På hvilken måde fylder religion i samfundet i dag? Vi søger mest hjælp til ideer til et godt produkt, men hvis I har gode råd om, hvad vi ... -
SSO opgaven
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SSO på VUC, og jeg skal allerede vælge fagene og emnet nu. Jeg har tænkt på at skrive i to fag, Religion B og Engelsk A, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan kombinere de to fag så det er tilfredsstillende. Er der nogen der ved hvordan jeg kan skrive i begge fag? ... -
Obligatoriske eksamener..
ForumindlægOk, jeg ved det... Jeg er langsom i opfattelsen! :) Men jeg har ikke helt fattet hvilke fag jeg SKAL op i i 3.g!Jeg er til den tid en matematiker med matematik, musik og engelsk på højniveau... -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
kritendom og islam samme verdensskabelse
Forumindlæghej den gamle testemente, i første mosebog handler om verdensskabelse på syv dage, af Gud. har islam også den præsic den gamle testemente? tak -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Metode, forstår det ikk :(
ForumindlægHej alle sammen . Jeg skriver i samf og psykologi om identietsdannelse. Jeg har lavet et interview som er mit kvalitativ metode i samf. men hvad er min metode i psykologi. det indenfor humaniora... ? -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
1,08-reglen???
ForumindlægHej alle:) - tænker om der er nogen der ved, om man stadig kan gange sit snit med 1,08 hvis man dropper ud fra 3.g og tager resten af de eksamener, man mangler som enkeltfag eller selvstuderende, hvis man stadig begynder på en videregående uddannelse inden for de 2år efter sidste eksamen? - Ha... -
Forklaring på begreb indenfor kristendommen
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i Religion C og har derfor brug for svar på nedenstående: Nogen der kan forklare mig, hvad der menes med ''forandringen fra tidlig kollektivt-kultisk religion over en kollektivt-historisk (profetisme(eksil) til en individuelt-eskatoligisk religion (Daniels... -
Wilberforces tale ved The British Association i Oxford
ForumindlægJeg synes teksten(et uddrag som jeg har fra bogen Videnskab og religion i historisk perspektiv) er rimelige svær så kunne godt bruge en andens analyse og fortolkning af Wiberforce synspunkter og meninger. -
induktiv eller desuktiv metode????
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig på min metode del til AT-eksamen. Det hele er blevet lidt forvirrende så jeg er blevet meget i tvivl om jeg benytter induktiv eller deduktiv metode... Jeg skriver i Samf A og religion C. Min problemformulering er: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og religiø...
