Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12361 til 12380 af 40685
-
bjergprædiken
ForumindlægKan man perspektivere bjergprædiken til andre religioner? Hvis ja - hvilke og hvorledes? :) tak -
Samf Mat klasse?
ForumindlægHvad synes folk om samf og mat linjen på STX? både fagligt, men også socialt. Er der mange slackerer -
Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger
ForumindlægHer kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09... -
AT- Darwin kvantitativ - kvalitativ
ForumindlægHej folkens, her kommer lige et tid AT-eksamens spørgsmål ;) Jeg skriver om Darwin, og hvordan han udviklede sin teorier, hvor jeg har beskrevet, hvordan han benytter den naturvidenskabelige metode og herinde under den empirisk-induktive, men jeg er kommet i tvivl om hans empiri er kvantitativt e... -
terminsprøve imorgen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
Forberedelse til historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal forberede mig til historie eksamen i STX.. Er der nogen der ved hvor stor en betydning de læste "kilder" i undervisningen har til eksamen? Er det noget jeg kommer til at kunne bruge til eksamen, for eksempel når jeg skal inddrage 2-3 andre kilder som suppellering til de 10... -
FORTÆL MIG LIGE..
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Nogen der kan oplyse mig om, hvordan en skriftlig fransk årsprøve HTX vil foregå? Krammer -
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen :D hvordan differentierer man de trigonometriske funktioner? håber i kan hjælpe :D -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Hvilke typer af opgaver?
ForumindlægHej Alle :) Jeg skulle fra en veninde spørge, hvilke typer af opgaver man bude kunne - når man skal op til skriftlig fysik på A-niveau? Er der nogle typer opgaver - man kan være sikker på, at kunne få stillet? MVH ASLAK -
Mundtlig matematik hjælp
ForumindlægHej, Vil bare lige spørger, Hva må man have med til prøven? Og nogle gode råd ? :) (10. klasse mundtlig matematik) -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Sammenligne eksamensbesvarelser?
ForumindlægNogle der er friske på at sammenligne besvarelser fra prøven i dag? -
Overskrifter i en redegørelse?
ForumindlægHej, må man bruge overskrifter i en redegørelse?
