Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12401 til 12420 af 23765
-
hjælp til filosofi
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport om videnskab og filosofi.i rapporten skal jeg besvare disse tre emner1) kort beskrivelse af hhv. den induktive metode og den deduktive metode…2) hvad siger de logiske positivister, popper og kuhn. Om hvad videnskab er…3) sammenligning af de tre videnskab ... -
Stød mellem stålkugler i to dimensioner
ForumindlægJeg skal skrive en rapport omkring kuglestød i 2 dimensioner. Jeg har bare et problem da jeg ikke har nogle ide om hvad jeg skal skrive om. jeg var ikke til selveforsøget. dette er min problem formulering. "Formålet med forsøget er at undersøge om den samlede bevægelsesmængde før og efter... -
Triglycerid hydrofil/hydrofobe - HASTER!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1g. og er igang med at skrive min NV rapport i Kemi & biologi. I min rapport skal jeg inkludere triglyceriders opbygning og dets hydrofile/hydrofobe egenskaber. Jeg har ingen idé om dette, udover at det måske omfatter polære/upolære molekyler. Er ellers ret lost, håbe... -
Måledata - Cepheidemetoden - afstandsbestemmelse af galaksen M100
ForumindlægHejsa, jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at skrive rapport - det er vores allersidste rapport. Formålet med rapporten er: "Ved hjælp af målinger af den tidslige variation af den tilsyneladende størrelsesklasse for en række Cepheider i galaksen M100 at bestemme afstanden til de... -
Pædagigisk formål?
ForumindlægJeg skal skrive min pædagigiske hensigt med en rapport der handler om opvarmning af vand med fyrfadslys. I rapporten kommer jeg ind på hvor meget energi der omsættes ved forbrændingen, nyttevirkninggen, effekten og så videre.. Men jeg ved ikke hvad den pædagogiske formål er? Min lærer har ikke n... -
Opdagelsesrejser i renæsancen? Teknologisk udvikling og samfundsmæssig konsekvenser?
ForumindlægSkal på torsdag op i Teknologihistorie. Jeg har skrevet en rapport om emnet opdagelsesrejser i renæssancen. Vi behøver ikke gå ud fra rapporten, men vi skal holde os til emnet. Og evt. perspektivere over på andre ting. Jeg tror jeg har skrevet for meget historie i rapporten, og vil derfor gerne h... -
Kinas økonomiske udvikling på lang sigt
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen om to dage og skal forsvare en rapport om Kina og dens økonomiske udvikling. Jeg har valgt at forlænge rapporten med at fortælle om Kinas udvikling på lang sigt idet jeg ikke er kommet på det i rapporten. Men, men, men jeg ved ikke hvilke model jeg skal bruge til at bes... -
KINAS ØKONOMI
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen om to dage og skal forsvare en rapport om Kina og dens økonomiske udvikling. Jeg har valgt at forlænge rapporten med at fortælle om Kinas udvikling på lang sigt idet jeg ikke er kommet på det i rapporten. Men, men, men jeg ved ikke hvilke model jeg skal bruge til at bes... -
Eksamesprojekt: Krop og energi diskussion
ForumindlægHej. Jeg står og bøvler med min rapport, den skal bruges til min eksame i Naturvidenskab. Jeg har lavet hele rapporten men skal komme frem med en diskussion, da jeg ikke er specielt god til at lave rapporter har jeg aldrig lavet en diskussion inde for faget. Er der nogle der ved hvad jeg kan br... -
Hypotese
ForumindlægSkal opstille en hypotese til min allerede lavet rapport, og har store problemer med at få en formuleret. Forsøget / rapporten handlede om at måle ph værdier via en ph måler, på tre syrer og derefter deres fortyndinger på 0,1 M 0,01 M og 0,001 M.. Rapporten handler om pKs, Ks og protolysegrad.. N... -
Hvordan opstår solenergi og atomkraft?
ForumindlægJeg har en femlæggelse på Tirsdag og ja, jeg høre ikke særlig meget med i naturfagstimerne. Hvordan opstår solenergi? Hvordan opstår atomkraft? -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
''descartes teori''
Forumindlæghvad mener descartes med at :''sjælen er hævet over alt materielt, og er det eneste som består''. Jeg kan ikke lige forstå det med materielt, og at det består ? .. -
Øjenlæge uddannelsen
ForumindlægHej Jeg har altid drømt om at være øjenlæge lige siden jeg var lille. Men hvor lang tid tager den uddannelse? Og hvilken linje skal man tage på gymnasiet? Tak på forhånd. -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
Hvad er Solenergi? Hjæææælp
ForumindlægHej jeg skal fremlægge i fysik på mandag og jeg kan ikke finde svarene på nogle spørgsmål, her er spørgsmålene Hvad er solenergi? Hvordan bruges solenergi? Af hvem blev det bevist at solen kunne bruges til elektricitet? Er det ... -
Joule eller kilojoule?
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i fysik, hvor jeg skulle omregne den kinetiske energi af en bil, som vejer 1150 kg og har hastigheden 40 km/t. Jeg indsætter i formlen for kinetisk energi: 1/2*1150 kg* 11.11 m/s2 . Resultatet bliver 12776.5, men er det joule eller kilojoule? Jeg søger en forklaring på hvo... -
En løsning til min ven
ForumindlægHej. Jeg har kammerat, der slet ikke er intereseret i nogen som helst uddannelse og jeg prøver stadig med at komme med flere forslag, men det virker ikke. Han er en intelligent person, og har interesser indenfor fysik, filosofi, videnskab. Men selvom han fortæller det bruger han sin fritid på at... -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared...
